Citat:
Igår förmiddags var jag så glad att det hade gått så bra. Fåglarna kvittrade, solen sken. Jag hade varit helt nykter i två hela dagar. Jag hade orkat börja diska lite och packa ner lite vinterkläder osv. Jag hade köpt hem sockerfri läsk som någon slags ersättare för ölen.
Sen åker jag förbi systemet på väg hem från jobbet. "Lika bra att jag stannar och köper något gott att äta på mataffären bredvid". Parkerar utanför Systemet. "Äh, lika bra att gå in o köpa två öl, det skulle sitta fint i kvällssolen". Köper en platta öl sätter mig i bilen och åker hem utan att ha köpt någon mat.
Fyra öl i frysen, resten i kylen, timer 20 minuter. Städar lite mer medan jag väntar. Timern ringer. Ölen satt jävligt bra i kvällssolen. Ölen ur frysen slut. "Jag tar en till, men jag tar bara en, istället för att bära flera samtidigt och låter de andra stå kvar i kylen då kommer jag inte gå och hämta fler".
Sen är det den gamla vanliga historien. Öppnar en ny öl så snart den förra är slut. Spelar lite, blir sämre och sämre på att sikta. Snöar in på någon dålig låt som jag lyssnar på 100 ggr. Däckar vid 23 men innan dess skickar jag ett dumt sms till någon slags dejt jag träffat lite av och till. Har inget minne av det. Men tack vare SMS:et vet jag ungefär när jag gick och la mig.
Vaknar vid 6. Mår illa och huvudet i 1000 bitar. Tur (eller planen hela tiden) att jag har administrativ dag hemma. Ligger i sängen och dricker sakta vatten i någon timme. Självhatet och bakfyllan tävlar om att få mig att må dåligt.
Till slut måste jag upp för dagens zoom-möte. Ser till att det är ganska mörkt i rummet så det inte syns i kameran hur sliten jag är. Många på mötet och jag behöver inte säga så mycket. Går och lägger mig igen. Beställer pizza. Bara en. Äter den i sängen.
Nu ikväll kan jag konstaterat att jag gjort kanske 1% av vad jag borde ha gjort idag. Måste jobba ikapp i helgen. Är nykter ikväll i alla fall.
Tänker att det borde finnas något att lära av det här. Men jag vet inte vad. Ska klättra upp på hästen igen.
Sen åker jag förbi systemet på väg hem från jobbet. "Lika bra att jag stannar och köper något gott att äta på mataffären bredvid". Parkerar utanför Systemet. "Äh, lika bra att gå in o köpa två öl, det skulle sitta fint i kvällssolen". Köper en platta öl sätter mig i bilen och åker hem utan att ha köpt någon mat.
Fyra öl i frysen, resten i kylen, timer 20 minuter. Städar lite mer medan jag väntar. Timern ringer. Ölen satt jävligt bra i kvällssolen. Ölen ur frysen slut. "Jag tar en till, men jag tar bara en, istället för att bära flera samtidigt och låter de andra stå kvar i kylen då kommer jag inte gå och hämta fler".
Sen är det den gamla vanliga historien. Öppnar en ny öl så snart den förra är slut. Spelar lite, blir sämre och sämre på att sikta. Snöar in på någon dålig låt som jag lyssnar på 100 ggr. Däckar vid 23 men innan dess skickar jag ett dumt sms till någon slags dejt jag träffat lite av och till. Har inget minne av det. Men tack vare SMS:et vet jag ungefär när jag gick och la mig.
Vaknar vid 6. Mår illa och huvudet i 1000 bitar. Tur (eller planen hela tiden) att jag har administrativ dag hemma. Ligger i sängen och dricker sakta vatten i någon timme. Självhatet och bakfyllan tävlar om att få mig att må dåligt.
Till slut måste jag upp för dagens zoom-möte. Ser till att det är ganska mörkt i rummet så det inte syns i kameran hur sliten jag är. Många på mötet och jag behöver inte säga så mycket. Går och lägger mig igen. Beställer pizza. Bara en. Äter den i sängen.
Nu ikväll kan jag konstaterat att jag gjort kanske 1% av vad jag borde ha gjort idag. Måste jobba ikapp i helgen. Är nykter ikväll i alla fall.
Tänker att det borde finnas något att lära av det här. Men jag vet inte vad. Ska klättra upp på hästen igen.
Snälla du. Ta och sök hjälp. En av fördelarna är att man inte lika lätt kan fuska om du måste berätta för någon vad du gör. Det finns journummer att ringa till CA. CA står för cocainist ananymous, men de jobbar med alla substanser inkl alkohol. Du kommer inte att fixa det här utan stöd. Lycka till 😊