Citat:
Jag har varit helt nykter och drogfri sedan maj 2014, om du vill veta ungefär var jag befann mig då så kan du gå tillbaka och läsa i den tråd jag skapade när jag bestämde mig för att sluta med heroin tidigare samma vår: (FB) Tända av heroin, bästa hemmakuren
Från början var mitt enda mål att sluta med heroin men jag hade egentligen inga större planer på att sluta dricka eller röka cannabis. Jag såg mig inte primärt som en alkoholist trots att jag under flera år hade druckit mellan 5-15st starköl varje dag blandat med såväl benso och cannabis. För mig handlade det alltid om någon typ av självmedicinering eftersom jag skydde att vara nykter som pesten. Jag hade en drog för varje känsla i min kropp, men i slutänden så förstod jag att det inte var någon särskilld drog som var mitt problem, utan hur jag faktiskt mår när jag inte dricker och knarkar.
Jag bestämde mig för att jag skulle bli helt ren och ta ett nykter beslut om min framtid och faktiskt ge nykterheten en ärlig chans. Jag började gå på 12-stegsmöten och insåg att det 12-stegsprogrammet bara handlar om att få ett känsloliv som gör att vi mår bra och att vi då kan ta det sunda beslutet att faktiskt helhjärtat inte vilja dricka och heller inte ha något sug efter det. Till en början var det väldigt mycket av en kamp, men nu ett antal år senare så kan jag helt ärligt inte tänka mig tanken hur det ens skulle vara att ta en fylla. Jag tog egentligen aldrig något beslut om att jag aldrig tänkte dricka eller knarka igen, men efter nåt år i nykterheten så var det som att jag inte längre hade någon som helst önskan att göra det längre.
Jag var på ett AA-möte ikväll och tänkte faktiskt på den här tråden och hur det folk delade om hur det hade varit för dom påminde så himla mycket om det du beskriver i den här tråden. Eftersom jag är även är narkoman med allt vad det innebär så skiljer sig min historia lite från din, men slogs ändå av hur väl du beskrivit precis samma fenomen och känslor som så många av oss tidigare har levt i och känt, men som vi faktiskt lyckats övervinna.
Jag önskar dig verkligen all lycka och menar verkligen att du gärna får skicka ett PM om det är så att du vill höras och prata om hur man kan gå till väga för att ta tag i en förändring till ett bra och nyktert liv! =)
Från början var mitt enda mål att sluta med heroin men jag hade egentligen inga större planer på att sluta dricka eller röka cannabis. Jag såg mig inte primärt som en alkoholist trots att jag under flera år hade druckit mellan 5-15st starköl varje dag blandat med såväl benso och cannabis. För mig handlade det alltid om någon typ av självmedicinering eftersom jag skydde att vara nykter som pesten. Jag hade en drog för varje känsla i min kropp, men i slutänden så förstod jag att det inte var någon särskilld drog som var mitt problem, utan hur jag faktiskt mår när jag inte dricker och knarkar.
Jag bestämde mig för att jag skulle bli helt ren och ta ett nykter beslut om min framtid och faktiskt ge nykterheten en ärlig chans. Jag började gå på 12-stegsmöten och insåg att det 12-stegsprogrammet bara handlar om att få ett känsloliv som gör att vi mår bra och att vi då kan ta det sunda beslutet att faktiskt helhjärtat inte vilja dricka och heller inte ha något sug efter det. Till en början var det väldigt mycket av en kamp, men nu ett antal år senare så kan jag helt ärligt inte tänka mig tanken hur det ens skulle vara att ta en fylla. Jag tog egentligen aldrig något beslut om att jag aldrig tänkte dricka eller knarka igen, men efter nåt år i nykterheten så var det som att jag inte längre hade någon som helst önskan att göra det längre.
Jag var på ett AA-möte ikväll och tänkte faktiskt på den här tråden och hur det folk delade om hur det hade varit för dom påminde så himla mycket om det du beskriver i den här tråden. Eftersom jag är även är narkoman med allt vad det innebär så skiljer sig min historia lite från din, men slogs ändå av hur väl du beskrivit precis samma fenomen och känslor som så många av oss tidigare har levt i och känt, men som vi faktiskt lyckats övervinna.
Jag önskar dig verkligen all lycka och menar verkligen att du gärna får skicka ett PM om det är så att du vill höras och prata om hur man kan gå till väga för att ta tag i en förändring till ett bra och nyktert liv! =)
Tack för ditt stöd. Ska komma ihåg ditt erbjudande när/om jag känner mig redo för det.
Mitt sug hann lägga sig ganska bra under veckan. Trots det drack jag upp det som fanns kvar i kylen igår. Var max 10 33or så blev inte så full. Var inte så kul heller. Var knappt ens sugen innan men gjorde det ändå. Ska inte köpa något mer idag.