Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBubbla
Jag tycker huvudvärken borde ha kommit tidigare då. Vägrar att tro att det är först på min tredje nyktra dag som alkoholkoncentrationen går ner. Men vad vet jag. Man kan ju ha huvudvärk av andra anledningar. Förstörd mage och huvudvärk upplever jag alltid dagen efter jag supit dock.
Jo det gör det säkert, men här kommer vi ju tillbaka till att jag inte vill sluta supa även om jag tycker att jag måste. Längtar så efter en öl nu. Jag ska åka och hälsa på föräldrarna i stugan i helgen så de kan vakta mig men har typ gjort planer för att jag ska supa sönder mig på söndag kväll när jag kommer hem. Semestern börjar på måndag.
Ena halvan av mig vill inte medan andra halvan gjort färdiga planer för detta. Sjukt, jag vet.
Abstinenssymptomen kan vara rätt olika hos olika personer, och förstås beroende på hur mycket/länge man supit. När jag slutade tvärt efter 6 dagars non-stop drickande av ca 1½ helflaska starksprit om dagen så var det läskigaste de visuella hallucinationerna. Det var liksom snabbt förbiflimmrande bilder på baksidan av ögonlocken så fort jag blundade. Tog flera dagar och lite benzo innan det lugnade sig.
Att göra upp ständiga planer för när man skall kunna släppa kontrollen och supa till är helt i linje med den fas av alkoholmissbruk som du verkar vara i. Som jag sagt tidigare, jag känner så väl igen den situation du beskriver. Levde så ganska länge. Jag visste innerst inne att mitt alkoholbruk skulle ta död på mig om jag fortsatte, men kunde ändå hela tiden rationalisera varför jag behövde fortsätta dricka bara lite till.
Så här efteråt önskar jag att någon hade ruskat om mig ordentligt mycket tidigare. Då hade jag kanske inte behövt paja blodtrycket, gå upp 20 kilo trots minskad muskelmassa, få diverse neurologiska symptom eller drabbas av cancer.
Du är på väg ner i ett mörkt hål, min vän. Det är dags att bestämma sig om du tänker fortsätta leva eller inte.