2021-06-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
För en gångs skull så är vi rörande överens!

Ja, kallar han henne inte även "Tjock-Anna" då med? Vad väger hon? 45kg? Undrar hur många Strösselförhör hon har genomgått genom åren?

Har sett filmen två gånger nu, pallar inte en gång till idag, men ska försöka en gång till imorgon.

Tycker dock att både SD´s mamma och syster är lika HD.

"Välkomna till Köping" kändes mer naturligt och mycket mer normalt.

#TeamÅsaHiding

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis. 😡Han skakar även bäbisen tills den vaknar till, chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting inklusive Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

https://gofile.io/d/P4em3S

Det där med att ingen verkar våga säga ifrån mot SD är intressant. Vad tror (vet) de kommer att hända då, tro?
Citera
2021-06-20, 21:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har för mig att A (äldsta sonen) var favoritsonen och M som var svarta fåret (enligt förhöret med den sistnämnde). M var även den ende av syskonen som agades. Av mamman. M har nån bokstavskombo enligt honom själv och var visst rätt jobbig som barn och det förstår man av hans eget vittnesmål.
Har tagit totalt avstånd från hela familjen D och t.o.m bytt efternamn.

Sonen A och yngsta barnet, dottern A, verkade ha varit föräldrarnas favoriter. (Hur man nu kan favorisera ett syskon framför ett annat. Helt sjukt i min värld)
Du har nog rätt.
Det jag mindes är att pappan inte avbröt när SD misslandlade sin yngre bror.
Men det behöver kanske inte betyda att han var favorit.

Kommer du ihåg från vem informationen kom om att SD:s pappa var så kritisk till SD:s byggande och att inga prestationer var tillräckligt bra?
Citera
2021-06-20, 21:38
Medlem
Citat:

Ja, kallar han henne inte även "Tjock-Anna" då med? Vad väger hon? 45kg? Undrar hur många Strösselförhör hon har genomgått genom åren?

Har sett filmen två gånger nu, pallar inte en gång till idag, men ska försöka en gång till imorgon.

#TeamÅsaHiding

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis. 😡Han skakar även bäbisen tills den vaknar till, chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting inklusive Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

Tack för länken. Den hade jag lyckats schabbla bort. Nå, en galen örebroare mindre nu.

Tillägg: Efter att ha sett lite valda delar av filmen igen så förundras jag över en sak. När Stefan tar över kameran, och morfar (farfar?) har babyn i famnen i soffan, så panorerar SD in HDs syrras ansikte (ca 14 min in i filmen - i slutet alltså). Och framförallt hennes mun när hon äter kaka. Vilken sjuk människa. Det finns inget normalt i den mannen.

Undrar lite: hur i helsike fick man i tråden tag på en så privat film???
Senast redigerad av Picasso2 2021-06-20 kl. 22:09. Anledning: Tillägg
Citera
2021-06-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har nog rätt.
Det jag mindes är att pappan inte avbröt när SD misslandlade sin yngre bror.
Men det behöver kanske inte betyda att han var favorit.

Kommer du ihåg från vem informationen kom om att SD:s pappa var så kritisk till SD:s byggande och att inga prestationer var tillräckligt bra?

Enligt en trådskribent var det Lena som sa det till någon osv osv. När det gällde simningen var sönerna aldrig tillräckligt bra. Om de vann en tävling var det motståndet som var för dåligt. Om de inte var med på alla träningspass (2 timmars) hotade föräldrarna att inte betala avgiften. Plus en del annat som jag inte minns för tillfället.

De flesta uppgifter om den familjen kommer från vittnesmålen från dem själva. Inte minst barnen.

Visst, det är ok att peppa och uppmuntra sina barn, men det finns ju gränser. Är man för hård kan det i stället få motsatt effekt.
Citera
2021-06-20, 22:09
Medlem
Citat:

#TeamÅsaHiding

Det är en sån störd mentalitet och lamhet.
Antagligen för att videokameran var framme.
Steffe, naj, Steffe.
Pappan var blödigare än mamman, enligt modern.
Modern skötte barnen, var hemmafru, pappan tog över uppfostrandet i mellanstadiet, ungefär, har jag för mig.
Kommer ihåg att Stefan nämnde i tingsrätten om att vänner man hade i lekis trodde man att man skulle ha som bästa vänner hela livet, eller liknande.
Lekis, det var då det som nu är 6-års/förskoleklass.
De som gick på lekis,mvar de barn som varit hemma, inte gått på dagis.
Stefan hade nog behövt gå på dagis, för att lära sig hur man är mot andra.
Klimatet i hemmet kan inte varit sunt.
Steffe, naj, Steffe...
Citera
2021-06-20, 22:11
Medlem
Citat:
Har för mig att A (äldsta sonen) var favoritsonen och M som var svarta fåret (enligt förhöret med den sistnämnde). M var även den ende av syskonen som agades. Av mamman. M har nån bokstavskombo enligt honom själv och var visst rätt jobbig som barn och det förstår man av hans eget vittnesmål.
Har tagit totalt avstånd från hela familjen D och t.o.m bytt efternamn.

Sonen A och yngsta barnet, dottern A, verkade ha varit föräldrarnas favoriter. (Hur man nu kan favorisera ett syskon framför ett annat. Helt sjukt i min värld)
Nej, det var Stefan och yngsta dottern som var mammas favoriter.
Citera
2021-06-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, det var Stefan och yngsta dottern som var mammas favoriter.

Också min minnesbild.
Citera
2021-06-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag kommer också ihåg den här kritiken mot SD:s pappa.
Men vem kom kritiken ifrån?

Var det LW som diskuterade det och som då pratade om vad SD hade berättat för henne?
SD ljuger hela tiden som en häst travar. Varför skulle han vara trovärdig när han beskriver sin pappa?
Han kanske hade väntat sig himlastormande lovord och översvallande beröm för varje liten spik han slog i?
HD kanske stod till tjänst med berömmet som han kunde slicka i sig?
Och pappas mer normala kommentarer tog SD då som en förolämpning?

Eller var det någon av SD:s syskon som beskrev pappan på det sättet?
Jag har också för mig att jag har läst att SD var favoritsonen (mammans eller pappans minns jag inte).
I så fall är det konstigt om han utsattes för så hård kritik.

När jag ser filmen tycker jag SD:s pappa verkar helt normal.
Jag får bara Ro*ert Gustafs*ons "Fråga Bertil", när han ska beskära en rhododendron och blodet sprutar, men han är lugn...
Citera
2021-06-20, 22:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Enligt en trådskribent var det Lena som sa det till någon osv osv. När det gällde simningen var sönerna aldrig tillräckligt bra. Om de vann en tävling var det motståndet som var för dåligt. Om de inte var med på alla träningspass (2 timmars) hotade föräldrarna att inte betala avgiften. Plus en del annat som jag inte minns för tillfället.

De flesta uppgifter om den familjen kommer från vittnesmålen från dem själva. Inte minst barnen.

Visst, det är ok att peppa och uppmuntra sina barn, men det finns ju gränser. Är man för hård kan det i stället få motsatt effekt.
Det verkar vara SD:s uppfattning om familjen.
Det finns inget som säger att den stämmer.
SD ville nog ha uppskattning hela tiden för att vara nöjd.
Citera
2021-06-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för länken. Den hade jag lyckats schabbla bort. Nå, en galen örebroare mindre nu.

Tillägg: Efter att ha sett lite valda delar av filmen igen så förundras jag över en sak. När Stefan tar över kameran, och morfar (farfar?) har babyn i famnen i soffan, så panorerar SD in HDs syrras ansikte (ca 14 min in i filmen - i slutet alltså). Och framförallt hennes mun när hon äter kaka. Vilken sjuk människa. Det finns inget normalt i den mannen.

Vet inte om nån annan redan svarat, men det är inte HDs syrra, det är SDs egen syster. Och det äldre paret är SDs föräldrar.

Fast de liknar varandra allihopa, så ingen galen gissning.

Vore ju ännu märkligare om han zoomat in HDs syrra. Sin egen syrra kan man ju ha interna skämt med, även om hon inte verkar tycka det är överdrivet kul.
Senast redigerad av Firesnake 2021-06-20 kl. 23:27.
Citera
2021-06-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vet inte om nån annan redan svarat, men det är inte HDs syrra, det är SDs egen syster. Och det äldre paret är SDs föräldrar.

Fast de liknar varandra allihopa, så ingen galen gissning.

Vore ju ännu märkligare om han zoomat in HDs syrra. Sin egen syrra kan man ju j interna skämt med, även om hon inte verkar tycka det är överdrivet kul.
Tack tack. Märkligt ändå - HD och SDs syrra liknar ju varandra. Precis som SDs mamma liknar HD. Läskigt. Men antar att du är stensäker så jag ifrågasätter inte.
Citera
2021-06-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Bergslag som delade den i tråden vill hålla det för dig själv var hen fått den ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in