Här är länk till T*ngmarks uttalande om sin pappa:
https://ibb.co/6RKH51j
Hon verkar vara på linjen att hennes pappa är oskyldig medan inlägg i Flashback vill få det som att hon pekar ut sin pappa. Om hennes pappa är PU:s alibi så är det självklart att han blir förhörd. Men PU uppger ju själv att han varit ute på stan den aktuella tiden, på ett ungefär, så hur kan då en klinkerläggning bli alibi för PU? Det är väl snarare så att PU har gett uppgifter om lördagen och söndagen där klinkerläggningen är något som skett långt innan Helena försvann. PU tycks på inget sätt använda ThAh som sitt alibi. PU säger ju att de skiljts åt.
Snarare är det tvärtom så att PU på grund av klinkersläggningen placerar ThAh på stan. PU backar inte på något sätt från att klinkersläggningen skedde denna dag och hävdar att sambon och sonen åkte till sin pappa. Dvs PU drar in andra som belägg för att klinkersläggningen skedde aktuell dag.
Diskussionen om klinkersläggningen handlar därför i grund och botten om ThAh och inte om PU. Var ThAh på stan eller inte. PU hävdar så och även ThAh:s dotter hävdar att så var fallet.
Enligt uppgift i tråden skall TA ha varit bortrest, men det rimmar inte med att hans dotter säger att han varit hemma.
Uppenbart ligger en hund begraven här...
ThAh:s klinkerläggning har diskuterats mellan PU och Bickan:
Återvändsgränd har tillstått arbetet, som skall ha skett på eftermiddagen den 13:
Var TA bortrest?
https://ibb.co/6RKH51j
Hon verkar vara på linjen att hennes pappa är oskyldig medan inlägg i Flashback vill få det som att hon pekar ut sin pappa. Om hennes pappa är PU:s alibi så är det självklart att han blir förhörd. Men PU uppger ju själv att han varit ute på stan den aktuella tiden, på ett ungefär, så hur kan då en klinkerläggning bli alibi för PU? Det är väl snarare så att PU har gett uppgifter om lördagen och söndagen där klinkerläggningen är något som skett långt innan Helena försvann. PU tycks på inget sätt använda ThAh som sitt alibi. PU säger ju att de skiljts åt.
Snarare är det tvärtom så att PU på grund av klinkersläggningen placerar ThAh på stan. PU backar inte på något sätt från att klinkersläggningen skedde denna dag och hävdar att sambon och sonen åkte till sin pappa. Dvs PU drar in andra som belägg för att klinkersläggningen skedde aktuell dag.
Diskussionen om klinkersläggningen handlar därför i grund och botten om ThAh och inte om PU. Var ThAh på stan eller inte. PU hävdar så och även ThAh:s dotter hävdar att så var fallet.
Enligt uppgift i tråden skall TA ha varit bortrest, men det rimmar inte med att hans dotter säger att han varit hemma.
Uppenbart ligger en hund begraven här...
ThAh:s klinkerläggning har diskuterats mellan PU och Bickan:
Citat:
Atervandsgrand4 några frågor:
På sidan 964 igår så fick du lite frågor av Kvasta-Sara.
En av frågorna var om det var J.J som du åkte taxi med från " taxi-stationen ".
På den frågan svarade du att det var det.
Våran fråga till dig är:
Är det samma unga kvinna som ger dig alibi för tiden senare på natten, efter ditt besök hos P.K?*
Våran fråga till dig:
När det gäller din och TA:s klinkers läggning i din och din dåvarande sambos lägenhet den 13/6 1992 ( och det efterföljande händelseförloppet samma kväll ), vet du om TA kallades till förhör om detta?
Våran fråga till dig:
Hur är din och TA:s relation i dag?
På dessa frågor svarade du:
A: Nej det är det inte.
B: Nej det vet jag inget om.
C: Vi har ingen kontakt och har heller ingen haft sedan dess tror jag.
Först vill vi tacka för dina svar.
Sedan skulle vi vilja ställa några frågor till dig.
Våran fråga till dig är:
Kommer du ihåg vilken av de unga kvinnorna som gav dig alibi, efter ditt besök hos PK?
Våran fråga till dig:
Hade du träffat henne tidigare på kvällen – och då menar vi inte på taxi-stationen – utan innan på kvällen?
Vi frågade dig tidigare ovan om du visste om TA kallades till förhör - bland annat - om era arbeten i din lägenhet.
Du svarade då att det visst du inget om.
Då kan vi kanske hjälpa till med den infon: Det blev TA.
Han tycks ha haft ett ganska gott minne om vad han gjort under dagen och kvällen, och även av vad han inte gjorde.
Trots att att han kanske blev ombedd att minnas diverse saker av någon / några.
En sista fråga till dig:
Träffade du BW någon gång under dagen den 13/6 1992?
( Du vet den där dagen du och TA enligt dig la klinkers hemma hos dig. )
På sidan 964 igår så fick du lite frågor av Kvasta-Sara.
En av frågorna var om det var J.J som du åkte taxi med från " taxi-stationen ".
På den frågan svarade du att det var det.
Våran fråga till dig är:
Är det samma unga kvinna som ger dig alibi för tiden senare på natten, efter ditt besök hos P.K?*
Våran fråga till dig:
När det gäller din och TA:s klinkers läggning i din och din dåvarande sambos lägenhet den 13/6 1992 ( och det efterföljande händelseförloppet samma kväll ), vet du om TA kallades till förhör om detta?
Våran fråga till dig:
Hur är din och TA:s relation i dag?
På dessa frågor svarade du:
A: Nej det är det inte.
B: Nej det vet jag inget om.
C: Vi har ingen kontakt och har heller ingen haft sedan dess tror jag.
Först vill vi tacka för dina svar.
Sedan skulle vi vilja ställa några frågor till dig.
Våran fråga till dig är:
Kommer du ihåg vilken av de unga kvinnorna som gav dig alibi, efter ditt besök hos PK?
Våran fråga till dig:
Hade du träffat henne tidigare på kvällen – och då menar vi inte på taxi-stationen – utan innan på kvällen?
Vi frågade dig tidigare ovan om du visste om TA kallades till förhör - bland annat - om era arbeten i din lägenhet.
Du svarade då att det visst du inget om.
Då kan vi kanske hjälpa till med den infon: Det blev TA.
Han tycks ha haft ett ganska gott minne om vad han gjort under dagen och kvällen, och även av vad han inte gjorde.
Trots att att han kanske blev ombedd att minnas diverse saker av någon / några.
En sista fråga till dig:
Träffade du BW någon gång under dagen den 13/6 1992?
( Du vet den där dagen du och TA enligt dig la klinkers hemma hos dig. )
Återvändsgränd har tillstått arbetet, som skall ha skett på eftermiddagen den 13:
Citat:
!. Sambo och son åkte ifrån lägenheten när arbetet var pågående till sin pappa.
För att det inte gick att gå på golvet innan fixet torkat. Detta arbete var även anledningen till min utgång denna kväll.
2. TA har jag för mig cyklade ner till statt från sig då han bytte om och duschade efter arbetet. Efter att ha blivit hemkörd av mig. Själv har jag uppgivit att jag är osäker på hur jag kom ner.
För din kännedom så har mina frågor till dig i inlägg 100775 s898 inte fått något svar
För att det inte gick att gå på golvet innan fixet torkat. Detta arbete var även anledningen till min utgång denna kväll.
2. TA har jag för mig cyklade ner till statt från sig då han bytte om och duschade efter arbetet. Efter att ha blivit hemkörd av mig. Själv har jag uppgivit att jag är osäker på hur jag kom ner.
För din kännedom så har mina frågor till dig i inlägg 100775 s898 inte fått något svar
Var TA bortrest?
Citat:
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-06-20 kl. 08:22.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-06-20 kl. 08:22.