2017-10-01, 18:46
Medlem
Hoppmattans avatar
2013-01-20, 20:28
Kattmatsburk
Medlem*
Reg: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av*Prinzezzan

PU körde väl en ljus bil tiden för Helenas försvinnande? Dessutom ska han, enligt uppgift, ha haft långt, ljusbrunt hår, -92. Sedan var han inte dansk, vad jag förstår. Kan dessa två "danskar" ha varit några av de gästarbetare som tidigare diskuterades i tråden?
-----------------------------------------------------------------
Nej han är i inte "dansk" han är uppvuxen i Leksberg Mariestad.
-----------------------------------------------------------------

Nej, PU är uppvuxen på Torsögatan.
Citera
2017-10-01, 19:20
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Tack. Jag hade läst det där men visste inte hur jag skulle få med det i samband med pudelns svar. Jag är inte så bra på detta. Men pudeln har ju hela tiden förnekat M.R som pilot och blivit vansinnig om man nämnt nån annan än Klas. Därför ställer jag mej frågade till pudelns svar. Kanske jag som misstolkat vad han menade. Han släppte ju alla hämningar i sitt sista inlägg strax efter.
Citera
2017-10-01, 19:22
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Han kan möjligen vara medskyldig men han är helt klart inte pilotmannen.

Instämmer helt.
Citera
2017-10-01, 19:33
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Här är ett inlägg som Tikimon skrivit senare angående detta: (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

OK. Tack det har jag missat. Tikimon lyser med sin frånvaro i tråden, trots att han är inloggad just nu.
Hen var den som drog upp Klas. Så jag väljer att inte tro på hans historia.
Citera
2017-10-01, 19:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tack. Jag hade läst det där men visste inte hur jag skulle få med det i samband med pudelns svar. Jag är inte så bra på detta. Men pudeln har ju hela tiden förnekat M.R som pilot och blivit vansinnig om man nämnt nån annan än Klas. Därför ställer jag mej frågade till pudelns svar. Kanske jag som misstolkat vad han menade. Han släppte ju alla hämningar i sitt sista inlägg strax efter.

Ja! Det är mycket och stark misstro gentemot en del personer <och åsikter här!
En del verkar gå in för, att smutskasta dem, som håller på sina teorier.
Jag tycker, att det borde ske ske fler "vuxna" diskussioner.

Det känns. som om en hel del känner de flesta inblandade parter - det är bara åsikterna om de inblandade, som går vitt isär.
Det är litet för många namn, att bolla med! Fortsätt kämpa och "spana!"
Det KAN hända, att den / de skyldiga är borta med vinden!
Citera
2017-10-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Hur vet du detta? Var du möjligtvis med TA på annan ort denna kväll? Lalajlaj har ju sagt sig ha uppgifter från säker källa att TA befann sig på annan ort aktuell kväll. Är du möjligtvis denna källa? Lalajlaj skrev också att han skulle ta ny kontakt med sin källa (finns att läsa i inlägg 6125 sidan 511) men jag har inte sett någon uppdatering från hen angående detta. Kan vara att det skrivits men att jag missat, annars vore det ju bra om Lalajlaj ville komma in i tråden och uppdatera oss om hur det gick med den kontakten.

Under förutsättning att det är TA som det syftas på i nedanstående två inlägg så verkar det ju som att det finns en till (PK) som anser att TA fanns i Mariestad den eftermiddagen och kvällen. (Se mina fetmarkeringar)

[/b]
Jag har själv sett de bevis som lades fram till polis. Det är min "källa"!
Citera
2017-10-02, 02:39
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinneaButterfly
TA var ej ens i Mariestad den helgen så han har därmed ej lagt något golv som angivit.
TA har för polis uppvisat bevis på detta, kvitton för boende och annat på annan ort.

Citat:

Då kanske man kan konstatera att Tomas INTE la nåt golv hos Per den dan...
Citera
2017-10-02, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
OK. Tack det har jag missat. Tikimon lyser med sin frånvaro i tråden, trots att han är inloggad just nu.
Hen var den som drog upp Klas. Så jag väljer att inte tro på hans historia.

Haha! Men, ge dig! Jag har endast skrivit det jag har läst/hört. Skriver jag ingenting är det för att jag inte har något att komma med. Dock så läser jag så oftast som möjligt.

MRö är inte pilot Twiggy. Kanske inte KM heller, dock så tror jag PU på NÅGOT sätt är inblandad.

/ T
Citera
2017-10-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon

MRö är inte pilot Twiggy. Kanske inte KM heller, dock så tror jag PU på NÅGOT sätt är inblandad.

/ T

Om polisen gjort något som kan liknas med kartläggning, skulle det förvåna om PU är inblandad.
Tror inte Skövdepolisen kan ha missat att syna och stämma av hans uppgifter med övriga inblandade.
Citera
2017-10-02, 08:59
Medlem
Sunsets avatar
Citat:

Tack för svar! Du skrev innan: "kvitton för boende och annat på annan ort." Vad innebär "annat" i sammanhanget? Till sist, när fick du själv ta del av dessa bevis som lades fram till polisen?
Citera
2017-10-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Om polisen gjort något som kan liknas med kartläggning, skulle det förvåna om PU är inblandad.
Tror inte Skövdepolisen kan ha missat att syna och stämma av hans uppgifter med övriga inblandade.

Kartläggning - jag tror de inte ens haft en karta utan gått på fel spår från början. PU är defintivt inblandad.
Han har mycket emot sig nu.
* Ljus bil
* Droger
* Pepparkaka ser jag som trovärdigt vittne
*Ingen vill ge PU alibi för de inte kan gå i god för honom.
* Om detta med TA stämmer talar jucäven det emot honom

Tror PU visste något om dessa tabletter förmodligen PR hade hemma hos HA - Och ville åt detta - ihop med någon mer hade de siktet inställt på HA. Hon ville naturligtvis inte ha hem någon inatten. Efter utfört dåd dumpar man kroppen i vattnet (Sten Ekholm kör emot något. )
Man parkerar bilen utanför trafikverket - PU hamnar sedemera på taxistationen för att ta skjuts hem med JJ?
Citera
2017-10-02, 11:26
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Haha! Men, ge dig! Jag har endast skrivit det jag har läst/hört. Skriver jag ingenting är det för att jag inte har något att komma med. Dock så läser jag så oftast som möjligt.

/ T

Hur kan du påstå att M.R inte är pilot? Var du me den natten? Självklart erkänner han inte. Så du måste vart med. Kanske du som är pilot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in