2017-09-29, 18:48
Medlem
Twiggygirls avatar
Greenskys uppfattning om mej rör mej inte i ryggen. Jag älskar dej med. Jag läser det knappt ens.
Idag såg jag Helenas mor och far. De stod framför mej i en kö, så jag betraktade dom försiktigt.
Jag blev så sorgsen, och är det än. Dessa människor bär en tung börda, och har gjort i 25 år. Jag blir så
fruktansvärt förbannad att det finns 2-3 st. MINST som kan lätta deras börda lite. De har inte ens en grav att gå till. Jag ville bara gråta när jag tittade på dom. HUR kan några vara så grymma?
Om bara EN vore inblandad, EN gärningsman. men det lutar åt minst två, säkert tre. Vad är "medhjälparna" rädda för? Bli dömda för mord kan väl inte fler än en bli. medhälp, eller skyddande av brottsling kanske. men allt utom mord är väl preskriberat? Jag kan inte förstå varför dom tiger...
Citera
2017-09-29, 20:04
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Jag förstår att flera av er är tveksamma till mitt vittnesmål. Bra! Det är en sund inställning. Särskilt efter de TROLL som hela tiden sår oro, vilseledande och tvivel i tråden. Just som ett riktigt utbildat troll gör.
De sår gräl o negativa känslor. Inte den kreativa stämmning som utgörs av respekt o ödmjukhet inför andras ide'r o tankar. För deras dagordning är den motsatta.
Till skillnad mot Twiggygirl så kan jag relatera till verkligheten. Det medför påvisbara tecken. Såsom förhörsprotokoll, andra "nya" vittnen osv. https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Vet någon om jag själv kan begära ut de förhörsprotokoll som kan finnas?

De två män jag såg vid Trafikverket hade kort mellanblont hår. Med kort menar jag inte snaggat eller stubbat. Då menar jag hår som inte är långt (axellångt). Jag är relativt osäker på detaljer i klädsel. Någon av dem kan ha haft kortbyxor, eller båda. De hade ljusare klädsel båda två. Jag har inget minne att någon haft t.ex svart, blå eller röd tröjja. Inte heller har de haft Hatt, keps eller annan huvudbonad. Inte mustacher eller skägg heller.

Jag har läst några sidor om PU o PK som tjafsat endel. Det jag tycker hela tiden står oklart är, vart är PU's bil? PU verkar inte vilja tala så mycket om det. Rimligen borde han ju veta vart han hämtat tillbaka bilen om den varit på vift den natten. Eller har Den Toyota Camry'n (1986 va?) stått hemma hela natten? TA som hjälpte PU att lägga kllinker den kvällen o sedan blir bjuden på utekväll som tack borde väl veta något om bilen? Han hade ju varken bil eller körkort enl. PU. Rimligen borde de om inte annat haft hjälp av Toyotan när de hämtade byggvaror?

Jag menar det att förövaren/na verkar snabbt fått tillgång till en bil.
Har KM haft en bil ståendes vid Bäcken kanske? O gått den vägen hem för att hämta bilen o då slagit följe med Helena?
Sannolikt har Pilot o Helena blivit bjudna på skuts hem sista biten. Då går nog pusslet ihop lättare, för mig iallafal. Utifrån det jag läst från er (och sållat bort trollen).
Jag tänker mig också att det vore olämpligt att direkt efter en allvarlig olycka eller brott, bege sig in till centrum. Men vart annars skulle man snarast hasta om man är vaken i huvvet o vill ha alibi? Första bästa folksamling skulle då vara taxikön, som ibland kunde dröja 1-2 timmar.
Citera
2017-09-29, 20:22
Medlem
Twiggygirls avatar
Det är så mycket som är konstigt i denna historia. Jag grubblar och grubblar på vissa saker:
Varför har polisen aldrig varit intresserade av P.U (Han säger det själv i tråden). Varför lämnade P.K sina uppgifter efter 5-6 år? (Vet inte exakt årtal)Det var säkert då P.U blev kallad. Men bilen var säkert skrotad redan,eller också sket polisen i att gräva vidare.
Varför brydde sej inte polisen om P.K:s information? Hade den kommit tidigare så hade det ju funnits en vit bil som befann sej i centrum aktuell natt. Därför undrar jag varför han dröjde. Bilen tvättades sedermera med klorin, om det stämmer. Vartefter P.U försvann från stan.
Vilka som åkte med, eller vem som körde bilen till centrum har P.U "glömt", eller vill inte säga.
Tror det är mycket sånt här G.W menar att utredningen var fiasko redan från början. Fel har begåtts som inte kan rättas till.
Citera
2017-09-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Jag förstår att flera av er är tveksamma till mitt vittnesmål. Bra! Det är en sund inställning. Särskilt efter de TROLL som hela tiden sår oro, vilseledande och tvivel i tråden. Just som ett riktigt utbildat troll gör.
De sår gräl o negativa känslor. Inte den kreativa stämmning som utgörs av respekt o ödmjukhet inför andras ide'r o tankar. För deras dagordning är den motsatta.
Till skillnad mot Twiggygirl så kan jag relatera till verkligheten. Det medför påvisbara tecken. Såsom förhörsprotokoll, andra "nya" vittnen osv. https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Vet någon om jag själv kan begära ut de förhörsprotokoll som kan finnas?

De två män jag såg vid Trafikverket hade kort mellanblont hår. Med kort menar jag inte snaggat eller stubbat. Då menar jag hår som inte är långt (axellångt). Jag är relativt osäker på detaljer i klädsel. Någon av dem kan ha haft kortbyxor, eller båda. De hade ljusare klädsel båda två. Jag har inget minne att någon haft t.ex svart, blå eller röd tröjja. Inte heller har de haft Hatt, keps eller annan huvudbonad. Inte mustacher eller skägg heller.

Jag har läst några sidor om PU o PK som tjafsat endel. Det jag tycker hela tiden står oklart är, vart är PU's bil? PU verkar inte vilja tala så mycket om det. Rimligen borde han ju veta vart han hämtat tillbaka bilen om den varit på vift den natten. Eller har Den Toyota Camry'n (1986 va?) stått hemma hela natten? TA som hjälpte PU att lägga kllinker den kvällen o sedan blir bjuden på utekväll som tack borde väl veta något om bilen? Han hade ju varken bil eller körkort enl. PU. Rimligen borde de om inte annat haft hjälp av Toyotan när de hämtade byggvaror?

Jag menar det att förövaren/na verkar snabbt fått tillgång till en bil.
Har KM haft en bil ståendes vid Bäcken kanske? O gått den vägen hem för att hämta bilen o då slagit följe med Helena?
Sannolikt har Pilot o Helena blivit bjudna på skuts hem sista biten. Då går nog pusslet ihop lättare, för mig iallafal. Utifrån det jag läst från er (och sållat bort trollen).
Jag tänker mig också att det vore olämpligt att direkt efter en allvarlig olycka eller brott, bege sig in till centrum. Men vart annars skulle man snarast hasta om man är vaken i huvvet o vill ha alibi? Första bästa folksamling skulle då vara taxikön, som ibland kunde dröja 1-2 timmar.
TA var ej ens i Mariestad den helgen så han har därmed ej lagt något golv som angivit.
TA har för polis uppvisat bevis på detta, kvitton för boende och annat på annan ort.
Senast redigerad av LinneaButterfly 2017-09-29 kl. 20:30.
Citera
2017-09-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinneaButterfly
TA var ej ens i Mariestad den helgen så han har därmed ej lagt något golv som angivit.
TA har för polis uppvisat bevis på detta, kvitton för boende och annat på annan ort.

Härligt. Välkommen du med. Vet du något mer av intresse?
Citera
2017-09-29, 20:43
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
:-) Tack Linea! Hoppas jag lockat dig att börja prata. (Bannistereffekten) och att du har mer att förtälja.
Jag svär på att jag inte känner någon inne på Flashback!!! Har aldrig varit inloggad tidigare under annat namn. Jag vill bidra med det lilla jag vet, o det är ju bara eg. ca 5 sekunder.
Som jag då o då grubblat på i 25år!! Nu fick det fan i mej räcka. Gött som fan o skriva lite till slut! :-)
Mera LineaButterfly!! :-) Vilken typ av källor har du?
Citera
2017-09-29, 21:05
Medlem
[quote=Pepparkakemannen|

..Toyota Camry...

[/QUOTE]

Var det P*rs Camry du såg utmed Nygatan, Pepparkakeman? Eller var det en .....vit Saab 900?!😎
Citera
2017-09-29, 21:13
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Bra frågor.
För jag har verkligen försökt att minnas. Berusad var jag ju. Men just DET har fastnat. Och det har fastnat, inte för det jag såg, utan för det jag kände. Det var något i blicken. Mer uppspärrad. Men de var likväl lugna i sina rörelser. Kanske det som var fel. Något i den kontexten som var fel. De var lite kortare klippta o mellanblonda typ. Ljusare klädsel. Kanske hade förarn kortbraller. Mer detaljerat kan ja tyvärr inte återge tyvärr, för då blir det hettepå. Svarar nog bättre på era frågor. Men vet inte hur mycket ja orkar. Mitt liv är lite kaotiskt nu. Därför ja ville skriva o hjälpa till o få det ur världen.
Jag såg nog bara förarsnubben bakifrån just som han kliver ur.
Jag står på taxistationens sida o de har ställt bilen på Trafikverkets sida (som då var länstyrelsen eller nå't). Så de hade säkert kommit från hamnhållet. Den väg som jag tagit tiden på.
Hoppas jag inte tar fokus för mycket från KM saken. Säg bara till så backar ja ur.
Kommer/vill förresten inte läsa en massa PM! Jag är en öppen person som vill förbli det ;-)

Du kommer inte ihåg något mer om deras rörelsemönster eller eventuell interaktion mellan varandra? Eller verkade de tysta och beslutsamma kanske? Du säger att de var lugna i sina rörelser och i ditt första inlägg att de inte var stressade eller aggressiva? Vad baserar du detta på. Bara för att de hade lugna rörelser?

Du säger också att deras atmosfär och själva stämningen kring dem har etsat sig fast. Låter lite motsägelsefullt om du säger att de rörde sig normalt. Kan du utveckla lite vad för stämning du menar och varför detta etsat sig fast på ditt minne?
Senast redigerad av mb20guy 2017-09-29 kl. 21:19.
Citera
2017-09-29, 22:02
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Var det P*rs Camry du såg utmed Nygatan, Pepparkakeman? Eller var det en .....vit Saab 900?!
Jag vet faktiskt inte vad det var för en bil till märket. Den var mindre än Saab 900. Ljus. Ibland kommer bilden av en wolksvagen bubbla upp i huvvet på mig. Vet inte om det är att det kanske var en tvådörrars bil? Eller bara att formerna var runda. Kan inte bestämma om rutorna var tonade tyvärr. Det är verkligen inte lätt att minnas detaljer på något som jag flyktigt såg en kort tid, berusad, för 25 år sedan. Men det som jag minns allra mest var den atmosfären som var runt de gossarna och PU.
Så det att jag blev så paff, när jag fick se bilden på PU nu i somras. DET var verkligen olustigt!
Jag önskar att jag verkligen hade sluppit det. Han var magrare på facebookbilden. Vill inte se fler bilder. Däremot KM kunde vara intressant o se gammal bild på?
Några veckor gick ja o hade det i huvvet, samtidigt som jag läste mer i tråden. Så till slut ville ja berätta till polisen 31a augusti. Blev kopplad hit o dit. Sedan fick ja berätta vad ja sett o det jag sett 1992. De lovade att framföra detta till utredningen o återkomma om de behövde fråga mig mera. Så nu har jag väntat sedan dess o tänker att det är dags att droppa min info. Jag har inget yppandeförbud. Det var ni i tråden som gjorde att jag tog modet till mig att börja skriva, och det känns bra trots allt.
Citera
2017-09-29, 22:25
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Du kommer inte ihåg något mer om deras rörelsemönster eller eventuell interaktion mellan varandra? Eller verkade de tysta och beslutsamma kanske? Du säger att de var lugna i sina rörelser och i ditt första inlägg att de inte var stressade eller aggressiva? Vad baserar du detta på. Bara för att de hade lugna rörelser?

Du säger också att deras atmosfär och själva stämningen kring dem har etsat sig fast. Låter lite motsägelsefullt om du säger att de rörde sig normalt. Kan du utveckla lite vad för stämning du menar och varför detta etsat sig fast på ditt minne?

Jag är rädd att jag säger för mycket. Det är verkligen inget jag kan ta tillbaka hur som helst. Jag måste kunna stå för det jag säger. Om det så skulle vara i rättegång.
Bra frågor. Jag gör ett försök.
Bilen står stilla, med förardörren öppen. Bilen pekar i färdriktningen mot centrum. Jag kan idag nästan klura ut exakt vilken parkeringsruta. Jag går på andra sidan gatan på trotoaren, vänder mig om och ser två brunbrända (minns ja nu, iallafall PU). Jag tror jag velar lite som om jag inte vet vart jag ska eftersom jag vänder mig om igen en eller flera gånger. Vet inte. En står vid den öppna förardörren. Han har just klivit ur, eller om han ska ta ut något från bilen. Den andra ynglingen har hunnit röra sig från bakre högra hörnet på bilen, kanske två-tre meter så han står bakom bilen. Han kanske stannar till för att se sig om till höger o vänster för trafik? Då möts våra blickar. Vi stannade till liiite för länge. Sådär som killar kan göra med rivaler. Jag var lite trög i huvet o det tog ett tag innan jag vänder mig om o fortsätter. Blicken jag fick var inte den aggressiva sorten. Men den var obehaglig. Jag kunde inte placera sorten på den. Men det var snarare två rädda (ögonen) personer. Ingen var uppe i varv eller andades hastigt. De var inte heller trötta o lojja. Mycket märkligt alltsammans. Kontexten var fel helt enkelt. Var det sorg över deras kroppsspråk?
Jag önskar verkligen att jag skrivit ner allt detta för 25 år sedan. Nu känns det nästan som fiction.
Vet någon om jag kan begära ut mina förhörsprotokoll?
Citera
2017-09-29, 23:51
Medlem
Citat:
Jag är rädd att jag säger för mycket. Det är verkligen inget jag kan ta tillbaka hur som helst. Jag måste kunna stå för det jag säger. Om det så skulle vara i rättegång.
Bra frågor. Jag gör ett försök.
Bilen står stilla, med förardörren öppen. Bilen pekar i färdriktningen mot centrum. Jag kan idag nästan klura ut exakt vilken parkeringsruta. Jag går på andra sidan gatan på trotoaren, vänder mig om och ser två brunbrända (minns ja nu, iallafall PU). Jag tror jag velar lite som om jag inte vet vart jag ska eftersom jag vänder mig om igen en eller flera gånger. Vet inte. En står vid den öppna förardörren. Han har just klivit ur, eller om han ska ta ut något från bilen. Den andra ynglingen har hunnit röra sig från bakre högra hörnet på bilen, kanske två-tre meter så han står bakom bilen. Han kanske stannar till för att se sig om till höger o vänster för trafik? Då möts våra blickar. Vi stannade till liiite för länge. Sådär som killar kan göra med rivaler. Jag var lite trög i huvet o det tog ett tag innan jag vänder mig om o fortsätter. Blicken jag fick var inte den aggressiva sorten. Men den var obehaglig. Jag kunde inte placera sorten på den. Men det var snarare två rädda (ögonen) personer. Ingen var uppe i varv eller andades hastigt. De var inte heller trötta o lojja. Mycket märkligt alltsammans. Kontexten var fel helt enkelt. Var det sorg över deras kroppsspråk?
Jag önskar verkligen att jag skrivit ner allt detta för 25 år sedan. Nu känns det nästan som fiction.
Vet någon om jag kan begära ut mina förhörsprotokoll?
Du skrev i ett tidigare inlägg att du funderade på att ta en taxi men insåg att du inte hade några pengar och gick då till fots hem till dig. Du såg inte om den du tror kan vara PU gick mot taxistationen?

Hur kommer det sig att du tycker Pudeln var så bra?
Citera
2017-09-29, 23:54
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Jag vill lägga till medan jag minns. De två interagerade inte alls. De varken såg på varandra eller signalerade till varandra eller pratade under den korta tiden jag såg dem. Båda var tysta. Minnet är tyst.
(sommarbrun är nog bättre beskrivning än det jag sa tidigare om brunbränd).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in