Jag förstår att flera av er är tveksamma till mitt vittnesmål. Bra! Det är en sund inställning. Särskilt efter de TROLL som hela tiden sår oro, vilseledande och tvivel i tråden. Just som ett riktigt utbildat troll gör.
De sår gräl o negativa känslor. Inte den kreativa stämmning som utgörs av respekt o ödmjukhet inför andras ide'r o tankar. För deras dagordning är den motsatta.
Till skillnad mot Twiggygirl så kan jag relatera till verkligheten. Det medför påvisbara tecken. Såsom förhörsprotokoll, andra "nya" vittnen osv.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Vet någon om jag själv kan begära ut de förhörsprotokoll som kan finnas?
De två män jag såg vid Trafikverket hade kort mellanblont hår. Med kort menar jag inte snaggat eller stubbat. Då menar jag hår som inte är långt (axellångt). Jag är relativt osäker på detaljer i klädsel. Någon av dem kan ha haft kortbyxor, eller båda. De hade ljusare klädsel båda två. Jag har inget minne att någon haft t.ex svart, blå eller röd tröjja. Inte heller har de haft Hatt, keps eller annan huvudbonad. Inte mustacher eller skägg heller.
Jag har läst några sidor om PU o PK som tjafsat endel. Det jag tycker hela tiden står oklart är, vart är PU's bil? PU verkar inte vilja tala så mycket om det. Rimligen borde han ju veta vart han hämtat tillbaka bilen om den varit på vift den natten. Eller har Den Toyota Camry'n (1986 va?) stått hemma hela natten? TA som hjälpte PU att lägga kllinker den kvällen o sedan blir bjuden på utekväll som tack borde väl veta något om bilen? Han hade ju varken bil eller körkort enl. PU. Rimligen borde de om inte annat haft hjälp av Toyotan när de hämtade byggvaror?
Jag menar det att förövaren/na verkar snabbt fått tillgång till en bil.
Har KM haft en bil ståendes vid Bäcken kanske? O gått den vägen hem för att hämta bilen o då slagit följe med Helena?
Sannolikt har Pilot o Helena blivit bjudna på skuts hem sista biten. Då går nog pusslet ihop lättare, för mig iallafal. Utifrån det jag läst från er (och sållat bort trollen).
Jag tänker mig också att det vore olämpligt att direkt efter en allvarlig olycka eller brott, bege sig in till centrum. Men vart annars skulle man snarast hasta om man är vaken i huvvet o vill ha alibi? Första bästa folksamling skulle då vara taxikön, som ibland kunde dröja 1-2 timmar.