2016-07-18, 17:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Snyggt bemött PU! Du har ont av att folk spekulerar OCH ger en anledning till att spekulera! Ditt sätt att besvara säger en hel del även om det inte besvarar just frågan om dig och PK. Du har verkligen tagit skada av ditt anabolamissbruk, SvammelPer

Ja, det du skriver här kan mycket väl vara anledningen till att HA berövades livet, finns exempel på anabolaanvändare som fått totalt psykbryt och blivit extremt våldsamma med ödesdigra resultat. Ni som inte tror mig kan Googla.

Är det bevisat PU använde anabola?

Hursom skrev han själv i sitt inlägg 10801 ngt som kan tolkas att det var vardags"mat" för honom:

Så kan nämnas att inga "diverse droger" var aktuellt juni 1992 inte ens kroppsvidgande preparat.

Skall man tolka det: "inte ens" som att det var inget ovanligt alls? Det låter så i alla fall.

Någon som vet ifall BW också käkade anabola? Han sysslade väl också med styrketräning väl? Eller åtminstone gick på gym?

När jag ändå skriver om BW så är jag mycket nyfiken på hans svar på frågan om han kände PU eller inte och hans svar på frågan varför han ej har skrivit i den här tråden?

Citera
2016-07-18, 19:03
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Jag tycker att problemet är att vi har så många presumtiva gm och inte kan enas om ett få och om vi kan vilka är kandidaterna vi måste minska antalet och personligen plockar jag bort BB Bjxrn Berggrxn
samt PR och ni får gärna plocka bort några personer med så kanske det blir lättare.

Det som komplicerar det hela lite är faktumet att många är övertygade om att flera personer varit inblandade i processen, antingen i själva dödsfallet och/lr i städadet o gömmandet av kroppen. Av denna anledning florerar flera namn.

När det kommer till den som de facto ansvarar för H's död så framgår det nog av tråden att de absolut hetaste kandidaterna senaste tiden är BW o PU. Vissa ser dock fortfarande PR som en het outsider. Vaktmästarna på sjukhuset ev. intressanta.

Den personen du plockar bort är det säkerligen väldigt få som "röstar på" i dagsläget.
Citera
2016-07-18, 20:34
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Övre feta markering: Var finner du denna tröghet att uttala detta.
Nedre feta markering: Åter detta med BW att vi skulle vara "bekanta" och nu vad din definition med begreppet är? Har ställt frågan tidigare om någon kunde redogöra för hur vi skulle vara bekanta, men svar har naturligvis uteblivit. Det ända jag kan draga på minnet är om denna man ingick i ett seglarläger när jag var runt 10år (ca 1982), om det stämmer så är det nog då. Sedan finns inga tecken på att vi skulle vara bekant.
Någon kanske kan berätta om detta påstående eller rent av du BW kan förklara för mig vår bekanskap? Själv har jag ingen aning hur ni får ihop detta påstående.

(blev otydligt med markering då det finns fler i inlägg)

Vi kan väl börja med två enkla frågor.

Vilket år hade du första gången kontakt med utredarna angående HA:s försvinnande oavsett orsak eller anledning?

Skall vi tolka ditt inlägg så att efter 1982 så har du och BW inte haft någon kontakt ?
Citera
2016-07-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Vi kan väl börja med två enkla frågor.

Vilket år hade du första gången kontakt med utredarna angående HA:s försvinnande oavsett orsak eller anledning?

Skall vi tolka ditt inlägg så att efter 1982 så har du och BW inte haft någon kontakt ?

1. 1992

2. Har ingen aning om det är den peronen som var på detta läger. Det var mer en fråga om han varit på det? Sedan har det inte funnit någon kontakt på telefon, per brev eller annat. Sen kan jag inte garantera att denna person någon gång befunnit sig i min närhet. Det är iallafall inget jag känner till eller en person jag umgåtts med.
Senast redigerad av Atervandsgrand4 2016-07-18 kl. 21:13.
Citera
2016-07-18, 21:27
Medlem
Då kastar jag mig ut i denna tråd! Har nyligen vistats en tid i Mariestad med omnejd när jag kom att tänka på detta fall. En googling gjorde att jag halkade in på denna tråden som jag började läsa och inte kunde släppa sen. Jag tror att jag har läst det mesta sånär som på cirka hundra sidor som av misstag hoppades över när jag råkade trycka på fel knapp. orkade inte gå tillbaka sen för att leta upp dem då jag inte ville tappa bort mig i tråden.
Som de flesta härinne har jag väl bildat mig en viss uppfattning om fallet. Jag har varit säker bara för att några inlägg senare tvivla och sen bli säker igen. Ungefär sådär har det väl hållit på.
Jag har väl egentligen inget nytt att komma med som inte redan är uttalat här, men en sak som jag funderade lite är frågeställningen om varför inte vissa personer uttalar sig i tråden trots att de blir ombedda att göra det. Jag tänker närmast på systrarna UA och GA, tjejkompisarna på festen hos PW...sådana personer som stod HA nära. Jag funderade på hur jag (troligen) skulle ha gjort och tänkt i en liknande situation.
Det kan vara svårt att gå ut i en publik tråd och skriva om sina upplevelser tror jag då man måste vara beredd på att kunna bemöta i stort sett vad som helst och det krävs nog ett särskilt psyke för att göra det. Jag tänker att dessa personer kanske har aktivt valt att inte ge sig ut och diskutera på nätet...att de känner att de har sagt vad de behöver till polisen och att det räcker med det. Man är kanske rädd att förstöra något eller avslöja någon detalj man inte borde (av utredningstekniska skäl då alltså) Jag tror att kanske framförallt tjejer tänker på det viset. Nåt åt det hållet i alla fall. Att det inte automatiskt innebär att de har något att dölja liksom. Tankar på det?
Om vi tar de tre P:na då...
PR/Richard Kimble har valt att gå ut i tråden och prata om vad han upplevt och det tycker jag är mycket strongt gjort. Det måste vara tröttsamt att ständigt bli bemött med misstänksamhet, men jag har upplevt honom som extremt tydlig och ärlig med sina svar och är han skyldig så är han samtidigt extremt skicklig på att dupera folk i allmänhet vilket i sig är extremt skrämmande i så fall.
PK/RedneckSvedala har också valt att gå ut i tråden. Jag har dålig koll på när och varför han hamnade här, men det kanske någon kan upplysa om? Jag tycker dock att han var väldigt tydlig i sin anklagelse mot PU/Återvändsgränd 4 och det ger trovärdighet. Jag skulle dock gärna vilja veta anledningen till varför anklagelserna har dröjt och i vilken omfattning PK är hörd av polisen. Har det uttalats i tråden? Känner du PK/RedneckSvedala för att svara på frågor får du gärna PM:a mig.
PU/Återvändsgränd 4 har också gett sig ut i tråden men han är betydligt luddigare och mer svårtolkad än PR (jämförelsevis då) Alla besitter inte talets och/eller skrivandets gåva och det bör man ta i beaktning. Det jag (som så många andra) har svårt att förstå är varför inte du PU/Återvändsgränd 4 besvarar frågorna som ställs. Är du oskyldig så har du ju inget att dölja, eller hur? Ju mer du tiger desto skyldigare framstår du ju, och det hoppas jag att du inser. Mitt intryck av varför du hamnade i tråden från första början var att du ville försvara dig från anklagelserna från PK/RedneckSvedala. Har jag rätt i det eller fanns du i tråden redan före det kanske?
Men varför försvarar du dig inte?? Det borde vara en tämligen enkel sak att göra förutsatt att du är oskyldig. Eller minns du inte vad du gjorde? Till dig har jag jättemånga frågor jag skulle vilja ställa. Känner du för att svara så pm:a gärna. Jag tror helt ärligt att du gör dig själv en stor tjänst genom att vara mer öppen och mottaglig för frågor.

I övrigt vet jag inte om det finns fler "inblandade" närvarande i tråden? Nån som jag har missat?
Jag har förstått att det finns en del Mariestads-bor i tråden och några som känner någon av de inblandade osv.

Förutom dessa tre herrar så har jag hakat upp mig på BW. I vilken omfattning är BW hörd av polisen egentligen? Om du BW läser och vill diskutera via PM så är du välkommen.

Jag hoppas att polisen har koll på läget och verkligen vet vem det är men saknar bevis. Bevisen man letar efter torde väl vara HA´s kvarlevor då antar jag. Annars så vet jag inte vad man letar efter...mer än ett direkt erkännande då.

Attsingen vad jag skulle vilja veta mer om i vilken omfattning olika personer har hörts och vilka spår polisen faktiskt har som inte är känt för allmänheten! Men det lär man ju inte få veta och det ska man inte få veta heller. Men visst skulle det vara kul att vara en fluga på väggen hos utredarna
Citera
2016-07-18, 21:48
Medlem
Bickans avatar
Citat:
När du har fått kontakt med din stab så får ni återkomma efter ert samråd.
Så ser vi då vad ni kommer fram till och vad som sedan kan besvaras.

Vi har några frågor till som vi skulle vilja ställa.
För att vara säkra på att vi inte missförstått det hela.

1.
Den 13 / 6 1992 så utför du och TA klinkerläggning i din lägenhet på eftermiddagen.
De personer som då finns i din lägenhet är du själv, TA och din 6-12 månader unge son.
Din sambo har med anledning av dom pågående arbetena åkt till sin pappa och återkommer därifrån någon gång på söndagen den 14 / 6 1992. Efter det att du och TA är färdiga med arbetet så bestämmer ni er för att gå på Statt. ( Det som vi skrivit ovan är uppgifter som vi tagit från dina egna tidiga inlägg ).
Fråga: Är det något i det vi skrivit ovan som vi missförstått eller är felaktigt ?

2.
Du och TA tar er nu till Statt på kvällen den 13 / 6 1992.
Fråga: Hur tar du / ni er till Statt ?

Reflektion:
Vi har ingen stab som vi frågar vilka frågor vi skall ställa eller inte.
Vi behöver bara sova, äta och arbeta som de flesta.
Det är väl även enligt oss en fördel om man vill undvika spekulationer och felaktiga påhopp att man tänker igenom vilka frågor som har med saken att göra.
Citera
2016-07-18, 21:54
Medlem
Bickans avatar
Citat:
1. 1992

2. Har ingen aning om det är den peronen som var på detta läger. Det var mer en fråga om han varit på det? Sedan har det inte funnit någon kontakt på telefon, per brev eller annat. Sen kan jag inte garantera att denna person någon gång befunnit sig i min närhet. Det är iallafall inget jag känner till eller en person jag umgåtts med.

Tack för svaren.
Dom är både tydliga och klara.
Citera
2016-07-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Vi har några frågor till som vi skulle vilja ställa.
För att vara säkra på att vi inte missförstått det hela.

1.
Den 13 / 6 1992 så utför du och TA klinkerläggning i din lägenhet på eftermiddagen.
De personer som då finns i din lägenhet är du själv, TA och din 6-12 månader unge son.
Din sambo har med anledning av dom pågående arbetena åkt till sin pappa och återkommer därifrån någon gång på söndagen den 14 / 6 1992. Efter det att du och TA är färdiga med arbetet så bestämmer ni er för att gå på Statt. ( Det som vi skrivit ovan är uppgifter som vi tagit från dina egna tidiga inlägg ).
Fråga: Är det något i det vi skrivit ovan som vi missförstått eller är felaktigt ?

2.
Du och TA tar er nu till Statt på kvällen den 13 / 6 1992.
Fråga: Hur tar du / ni er till Statt ?

Reflektion:
Vi har ingen stab som vi frågar vilka frågor vi skall ställa eller inte.
Vi behöver bara sova, äta och arbeta som de flesta.
Det är väl även enligt oss en fördel om man vill undvika spekulationer och felaktiga påhopp att man tänker igenom vilka frågor som har med saken att göra.

!. Sambo och son åkte ifrån lägenheten när arbetet var pågående till sin pappa.
För att det inte gick att gå på golvet innan fixet torkat. Detta arbete var även anledningen till min utgång denna kväll.

2. TA har jag för mig cyklade ner till statt från sig då han bytte om och duschade efter arbetet. Efter att ha blivit hemkörd av mig. Själv har jag uppgivit att jag är osäker på hur jag kom ner.

För din kännedom så har mina frågor till dig i inlägg 100775 s898 inte fått något svar
Citera
2016-07-18, 22:46
Medlem
Citat:
För att det inte gick att gå på golvet innan fixet torkat. Detta arbete var även anledningen till min utgång denna kväll.

2. TA har jag för mig cyklade ner till statt från sig då han bytte om och duschade efter arbetet. Efter att ha blivit hemkörd av mig. Själv har jag uppgivit att jag är osäker på hur jag kom ner.

För din kännedom så har mina frågor till dig i inlägg 100775 s898 inte fått något svar

Bullshit att du inte vet hur du kom ner. Du körde ner med din bil.
Citera
2016-07-18, 23:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Du är osäker på hur du tog dig till Statt den aktuella kvällen, men kommer du ihåg om du sammanstrålade med TA inne på Statt (om ni nu inte tog er dit tillsammans)? Minns du vilka du träffade där inne? Gick du omkring själv? Dansade du? Umgicks du med polare?
Citera
2016-07-18, 23:41
Medlem
Rudges avatar
PU, hur tror du att det kommer sig att ditt minne vacklar gällande dina förehavanden MEN du tror dig ha koll på vad andra gjorde? Är det hörsägen eller egna spekulationer?
Citera
2016-07-18, 23:45
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Bullshit att du inte vet hur du kom ner. Du körde ner med din bil.

Även om jag misstänker att du kanske kan ha rätt så undrar jag hur du kan vara så säker på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in