2021-06-19, 07:08
Medlem
TrolleriKontos avatar
Oj, vilken viktig seger igår.

Fatta vad deppigt att starta med två 0-0 matcher...

Nu ser det ju bra ut! Hållen nolla, fyra poäng, och en hel del skapade chanser.

Olsen och Isak har verkligen prickat formen.

Kradnodartrion känns dock inte i slag. Claesson är en skugga av sitt forna jag. Olsson hade det jobbigt igår. Berg är inte heller i toppform, men han är ju väldigt nyttig ändå.

Ludde tycker jag visade klass igår. Han har ju varit lite småskadad och är inte i full matchform, så där finns det mer att hämta.

Larsson är ett unikum. Det jobbet han lägger ner är helt makalöst.

Lustig ser i alla fall lite bätte ut.

Danielson blir extremt lättläst när han alltid söker den enklaste och uppenbaraste passen i uppspelsfasen.

Tycker laget saknade lite stake igår, i synnerhet i första. En Granen i gammalt gott slag hade drivit på och styrt upp det hela på ett helt annat sätt. Hoppas Ekdal och Lindelöf kan lyfta sig och verkligen göra avtryck. Och får hoppas att straffmålet kan ha en förlösande inverkan på Forsberg och att han flyger fram resten av mästerskapet.

En spaning: Jordan var inte ens med i truppen igår. Han och Granen stod inte uppsatta bland avbytarna. Jag hade inte förväntat mig nåt annat. Men kan ju vara värt att betänka för de som tror och tycker att Jordan ska in. Hos Janne är han dock siste gubben i truppen. Skulle inte bli förvånad om det blir 0 sek speltid för honom. Även om det ju vore poetiskt vackert om han kunde komma in och sätta prägel på mästerskapet, likt hans farsgubbe gjorde i sitt första mästerskap.

Ska bli intressant att se hur laget går in i matchen mot Polen. Osvsett de andra resultaten i gruppen vore det fint med en seger för svensk del, för att skapa momentum inför slutspelet. I och med att det är fem byten så finns det ju möjlighet att mönstra ett starkt lag, men ändå vila viktiga pjäser genom tidiga förändringar.
Citera
2021-06-19, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
”Långsam och benägen att göra misstag” låter ju inte direkt som någon imponerande kombination dock visserligen har Sverige ett ytterst begränsat utbud på det centrala mittfältet att välja mellan men det här låter snarare som någon slags nödlösning för att du inte kom på något bättre. Som sedan på sin höjd blir en bespottad landslagsspelare alá Gustav Svensson.
Man behöver en stark bollvinnare. Någon man slänger in när det står 1-0 med kvarten kvar mot Brasilien. Dagerstål har ju redan nått längre i sin karriär än vad Svensson någonsin gjorde. Tittar man på pappret så är turkiska ligan den bästa Svensson någonsin spelat i.
Citera
2021-06-19, 09:02
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Svanberg istället för Olsson eller Cajuste då.

Dagerstål framför Olsson och Cajuste är ju vansinne också. Bara stryk Dagerstål istället.
Citera
2021-06-19, 10:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
”Långsam och benägen att göra misstag” låter ju inte direkt som någon imponerande kombination dock visserligen har Sverige ett ytterst begränsat utbud på det centrala mittfältet att välja mellan men det här låter snarare som någon slags nödlösning för att du inte kom på något bättre. Som sedan på sin höjd blir en bespottad landslagsspelare alá Gustav Svensson.

"nödlösning för att du inte kom på något bättre" - va? Förväxlar du mig med någon annan?
Citera
2021-06-19, 11:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Vad bidrar Olsson med? Föredrar Larsson där... Samtidigt tycker jag att Larsson dödar hela högerkanten om han är "ytter".

Solklart att spela Ekdal och Larsson ihop, tycker jag.

Lustig var helt OK igår, så han får väl vara kvar. VNL och Danielson kommer vara gjutet par över EM och VM och in i nästa kval. Vem ska hota?

Gillar hur man flyttar över till 4-3-3 i offensiven. Dynamiskt!

Quaison ska gå in istället för Berg. Kulusevski? Så jävla dum - går på kalas i en lägenhet och blir sjuk och nu har han missat två EM-matcher pga det. Var det värt det?

Olsen
Lustig - VNL - Danielson - Augustinsson
Claesson/Kulusevski - Larsson - Ekdal - Forsberg
Quaison - Isak
Citera
2021-06-19, 12:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vad bidrar Olsson med?

Kroppsfinter, innebandyfrillor och sidledspass.
Citera
2021-06-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vad bidrar Olsson med? Föredrar Larsson där... Samtidigt tycker jag att Larsson dödar hela högerkanten om han är "ytter".

Solklart att spela Ekdal och Larsson ihop, tycker jag.

Lustig var helt OK igår, så han får väl vara kvar. VNL och Danielson kommer vara gjutet par över EM och VM och in i nästa kval. Vem ska hota?

Gillar hur man flyttar över till 4-3-3 i offensiven. Dynamiskt!

Quaison ska gå in istället för Berg. Kulusevski? Så jävla dum - går på kalas i en lägenhet och blir sjuk och nu har han missat två EM-matcher pga det. Var det värt det?

Olsen
Lustig - VNL - Danielson - Augustinsson
Claesson/Kulusevski - Larsson - Ekdal - Forsberg
Quaison - Isak
En vänsterfotad vänsterback tex Helander eller Joakim Nilsson.
Citera
2021-06-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
"nödlösning för att du inte kom på något bättre" - va? Förväxlar du mig med någon annan?
Något felformulerat, det jag menar är att ha in Dagerstål i truppen känns tvingat efter en halv säsong på en ovan position, således är han en nödlösning bara för att man tvunget ska ha in en defensiv mittfältare. Speciellt då han inte har lirat en landskamp med det riktiga landslaget. Men om han fortsätter göra det bra i Ryssland blir han ju säkert aktuell i VM-kvalet nu i höst.
Citera
2021-06-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Man behöver en stark bollvinnare. Någon man slänger in när det står 1-0 med kvarten kvar mot Brasilien. Dagerstål har ju redan nått längre i sin karriär än vad Svensson någonsin gjorde. Tittar man på pappret så är turkiska ligan den bästa Svensson någonsin spelat i.
Jag är alltid med på tåget när det gäller att stryka Svensson.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2021-06-19 kl. 14:23.
Citera
2021-06-19, 14:31
Medlem
Korders avatar
Citat:
Något felformulerat, det jag menar är att ha in Dagerstål i truppen känns tvingat efter en halv säsong på en ovan position, således är han en nödlösning bara för att man tvunget ska ha in en defensiv mittfältare. Speciellt då han inte har lirat en landskamp med det riktiga landslaget. Men om han fortsätter göra det bra i Ryssland blir han ju säkert aktuell i VM-kvalet nu i höst.

Okej. Jag svarade bara på ditt inlägg om Dagerståls position, har inte yttrat mig om han borde vara med i landslaget eller inte.

Men om jag ska göra det så tycker jag inte han borde vara med i landslaget. Inte än i alla fall. Om han fortsätter spela som mittfältare i Ryssland och gör det bra så borde han ju dock givetvis gå före Gustav Svensson.
Citera
2021-06-19, 14:36
Medlem
Ja vad tror ni. Tror ni Janne ställer över Olsson?? Quaison kommer säkert in istället för Berg i alla fall.
Citera
2021-06-19, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ja vad tror ni. Tror ni Janne ställer över Olsson?? Quaison kommer säkert in istället för Berg i alla fall.

Hoppas jag, Olsson riskerar att rött kort snart med hur han spelar och berg är tyvärr inte den spelaren som kan leda oss till seger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in