Citat:
Ursprungligen postat av
TheNerfHerder
Han är fett överskattad. Kulusevski också.
Ok!
Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Att alternativen i truppen är Svanberg eller Cajuste, eller en centrerad Seb Larsson, fattar även jag.
Men kan vi spela på ett annat sätt, ett annat sätt enligt Jannes fotbollsfilosofi? Två "träben" i mitten kräver två "lirare" på kanterna som gärna gå in i planen o s v. Eller är en dålig Koffe en bättre lösning för att lagets spel ska fungera?
Jannes filosofi rent karriärsmässigt är väldigt varierande. Ska man sammanfatta det är den: "Anpassa efter spelarmaterialet". Han kan spela offensiv fotboll med andra formationer med men han är epitomen av pragmatik och förstår limitationerna.
Så jag tror iom den enorma utväxten av kreativa yttrar och forwards vi har nu, samt de kommande ytterbackarna (Snälla gud låt Holm vara the real deal för oss).. att vi kanske går över till ett 4-3-3 eller något. Vi har även ett par väldigt bolltrygga mittfältare som kanske tar fler steg, så vem vet!
Det är dock ytterst spekulerande från mig.
Det jobbiga är dock även schemaläggningen.. Det är både 4-5+ namn som lämnar efter EM och sedan är det bara 1 år till VM igen så de är nog inga stora formations och filosofiförändringar tills dess.