2021-06-18, 21:12
Medlem
Förstår i övrigt inte fotbollskanalen som ger Larsson högre betyg än Augustinsson. Jag tycker att han var Sveriges bästa spelare i första halvlek.
Citera
2021-06-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Svanberg är bättre än frk Olsson, Svensson, Cajuste och Dagerstål. Svanberg kan både spela def. och off. mitt samt ytter mitt i nödfall.
Exakt min poäng. Han lämnade ju i den trupp han helst hade sett i EM Svanberg utanför.
Citera
2021-06-18, 21:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker som du, och några till, att Kristoffer Olsson inte längre platsar. Han är långt ifrån det han visade förut och en säkerhetsrisk mer än en bollhållande framspelare idag. Problemet är ju vem ska spela där istället?

Svanberg helt klart, han kan dessutom spela på alla platser på mittfältet. Senaste tiden har han spelat som en av två def mitt i Bologna.
Citera
2021-06-18, 21:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Fair enough, jag tycker dock inte man med Svanbergs prestationer både i de landskamper han har gjort, och de prestationerna han har levererat den här säsongen kan rättfärdiga att lämna honom utanför truppen. Han är helt enkelt för bra. Dock är Dagerstål helt oprövad Cajuste är det inte.

I vilka landskamper har Svanberg imponerat på dig? I de landskamper jag har sett har han inte uträttat ett smack utan tvärtom sett väldigt valpig ut och gjort en hel del misstag. Han kan kanske bli bra i framtiden men är inte i närheten av en EM-startelva nu.
Citera
2021-06-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker som du, och några till, att Kristoffer Olsson inte längre platsar. Han är långt ifrån det han visade förut och en säkerhetsrisk mer än en bollhållande framspelare idag. Problemet är ju vem ska spela där istället?
Cajuste är mer komplett och högre tak men han är nog inte redo att ta det direkt nu. Men efter EM är det nog löst. Svanberg känns lit emer som Ekdals ersättare fast med lite mer spets. Svårt asså
Citera
2021-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Fair enough, jag tycker dock inte man med Svanbergs prestationer både i de landskamper han har gjort, och de prestationerna han har levererat den här säsongen kan rättfärdiga att lämna honom utanför truppen. Han är helt enkelt för bra. Dock är Dagerstål helt oprövad Cajuste är det inte.
Ja det är rätt. Kasta ut en av Olsson/Cajuste.
Citera
2021-06-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
I vilka landskamper har Svanberg imponerat på dig? I de landskamper jag har sett har han inte uträttat ett smack utan tvärtom sett väldigt valpig ut och gjort en hel del misstag. Han kan kanske bli bra i framtiden men är inte i närheten av en EM-startelva nu.
Jag håller inte med tycker att han har stått för ett konstruktivt spel, mot Finland exempelvis stod han för en fin assist. Sedan tycker jag att han har under inhoppen under nations leauge de få gånger han fått någon speltid, har löst trängda situationer på kreativa sätt.
Citera
2021-06-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Cajuste är mer komplett och högre tak men han är nog inte redo att ta det direkt nu. Men efter EM är det nog löst. Svanberg känns lit emer som Ekdals ersättare fast med lite mer spets. Svårt asså
Han är fett överskattad. Kulusevski också.
Citera
2021-06-18, 21:36
Medlem
Innermittfältet bör va:

Ekdal (startspelare)
Svanberg (startspelare)
Dagerstål (bevaka ledning)
En av Olsson eller Cajuste (bredd)
Citera
2021-06-18, 21:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Kan ändå förstå viljan att testa en annan renodlad defensiv mittfältare istället för Svensson för där, jag behöver väl knappast förklara min aversion för den där orörliga cementklumpen med undermålig spelförståelse mer här. Men ändå Dagerstål har väl bara gjort typ en säsong på den positionen i sin karriär?

Dagerstål har spelat en del som mittfältare i Peking tidigare också. Alltid tyckt han passar bättre där då det lyfter hans styrkor (passningsspel) och skuggar hans svagheter (långsam, ibland benägen att göra misstag), kontra mittbackspositionen.

Men du har rätt i att han inte spelat så mycket på mittfältet - den överväldigande majoriteten av hans karriär har spenderats i backlinjen. Uppenbarligen tycker tränaren i Khimki som mig dock, då Dagerstål har lirat nästan uteslutande som mittfältare där.
Citera
2021-06-18, 21:44
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Vafan händer? Sverige verkar ha ett bra landslag med flera offensiva spelare på gång sen första gången sen 94. Jävligt kul att följa.

Jag tror faktiskt sverige kan skrälla i detta em.
Citera
2021-06-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Vafan händer? Sverige verkar ha ett bra landslag med flera offensiva spelare på gång sen första gången sen 94. Jävligt kul att följa.

Jag tror faktiskt sverige kan skrälla i detta em.

Tror inte så mycket på detta EM, men blir Elanga bra, kan Cajuste & Svanberg utvecklas, Samt att Kahl och Emil Holm blir bra så kan VM 2022, men framförallt EM 2024 & VM 2026 bli väldigt roliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in