2021-10-09, 20:39
Medlem
Skrev det i match-tråden men tåls att säga igen.

Koffe Olsson är verkligen motsattsen till den typiska svenska mittfältaren.

Den typiska svenska mittfältaren saknar lite teknik och touch men är smart och stark.
Koffe har grym touch och bra teknik men är inte särskilt smart och ganska klen.

Syns riktigt tydligt med, om man fokuserar på dem på planen, hur stor skillnaden är på Cajuste och Olsson är där. Cajuste stänger passningsbanor riktigt bra och söker ytor fint. Scannar omgivning betydligt bättre och inte lika stirrig.

Älskade Koffe olsson i hans yngre dagar då jag hoppade han skulle utveckla både det fysiska men främst det intellektuella som ofta kommer med åren. Tycker inte han riktigt lyckats med det alls och känns nojjig som fan. Ofta resulterar det i naivt spel i små ytor och leder till obehagliga bolltapp eller marginaler. Och han kan inte kompensera fysiskt heller.

Låter väldigt armchair-analyst över det, och jag ber om ursäkt. Ville bara lufta min tanke lite.

----------------------

Besviken på hur vi tappade självförtroende och tempo de första 20-25min i 2a halvlek med tanke på hur vi lyste med det i 1a. Riktigt onödigt. Annrs väldigt nöjd över matchen och så som vi spelade i första, med brist på respekt och mycket kollektiv press, är hur vi skulle ha, och ska, spela mot mellanlag som Grekland, Polen, Ukraina med. Finns ingen anledning att ge bort så mycket respekt som vi ibland gör mot sådana nationer och lag. Som att bjuda in till poängtapp.

----------------------

Förutsägbart så blir det Quaison som får spela nästa jämte Isak. Inget jag har något stort problem med men hade vart spännande att se Gyökeres få mer än 10min. Samma med Karlsson om han byts in. Förstog inte riktigt varför man bytte in Svanberg mot Forsberg istället för Karlsson, när det var ett byta rakt av. D.v.s Svanberg fick vänsterytter rollen och man fortsatte jaga mål så det verkade inte vara ett defensivare LW byte. Då är ju Jeppe betydligt mer logisk på alla sätt.
Aja.. klart godkänd match iaf med ett skönt resultat.
Citera
2021-10-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Även om jag gillar Dejan så är ju både Quaison och Gyökeres hyfsade alternativ. Mycket värre om Isak, Forsberg eller Ekdal hade försvunnit IMO. Och så får vi hoppas att VNL kommer tillbaka och kan köra gamla EM-teamet med Danielson(minus karatesparkarna).

Att bara Dejan missar är inte hela världen, som du säger vore det betydligt värre om nämnda spelare missade Grekland. Vi har också Karlsson som skulle kunna lira som forward förutom Isak, Quaison ich Gyökeres

Annars var Nilsson helt okej ikväll, blev lite frånsprungen i en sekvens i första halvlek men annars gjorde han sitt jobb.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2021-10-09 kl. 20:51.
Citera
2021-10-09, 20:56
Medlem
Betyg från allas vår favoritsida, AgentDirekt:

Robin Olsen - 6

-

Emil Krafth - 6

Marcus Danielson - 6

Joakim Nilsson - 5

Ludwig Augustinsson - 5

-

Viktor Claesson - 5

Kristoffer Olsson - 5

Albin Ekdal (85) - 7

Emil Forsberg (85) - 7

-

Dejan Kulusevski - 4

Alexander Isak (75) - 8
Citera
2021-10-09, 21:07
Medlem
mishimas avatar
Herregud vad folk är i eld och lågor för den här segern.

Kosovo hemma ska ju vara kvalets enklaste match och en säker segern. 3-0 är ju vad vi ska kräva, minst.
Citera
2021-10-09, 21:12
Medlem
Kallar Janne in någon extra anfallare med Dejan avstängd eller nöjer han sig med Isak, Quaison och Gyökeres? Om han kallar in en fjärdeanfallare propagerar jag för Seb Andersson som nu börjat komma igång i ett formstarkt Köln.
Citera
2021-10-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Kallar Janne in någon extra anfallare med Dejan avstängd eller nöjer han sig med Isak, Quaison och Gyökeres? Om han kallar in en fjärdeanfallare propagerar jag för Seb Andersson som nu börjat komma igång i ett formstarkt Köln.

100% att han inte gör det. De 3 han har räcker. Utöver det kan han kasta in Claesson där framme utan problem då vi har ersättare för honom på högern i flertal med.
Citera
2021-10-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
100% att han inte gör det. De 3 han har räcker. Utöver det kan han kasta in Claesson där framme utan problem då vi har ersättare för honom på högern i flertal med.
Aa kanske. Samtidigt hade jag hellre slängt upp Seb Andersson på topp vid en eventuell slutforcering mot Grekland. Men tror också Janne nöjer sig med de han har.
Citera
2021-10-09, 21:30
Medlem
Krafth, Lindelöf, Danielson, Augustinsson, Claesson, Olsson, Ekdal och Isak. 8/11 i den tilltänkta startelvan mot Grekland står på en varning nu. Vore nästan bra om ett par av dem tog ett gult och blev avstängda mot Georgien (alternativt att några "riskspelare" vilas mot Georgien). Ska vi ha en chans att ta poäng borta mot Spanien krävs bästa laget.

Edit: Danielson missar ändå novembersamlingen, så i hans fall spelar det ingen roll.
Senast redigerad av HaconBacon 2021-10-09 kl. 21:33.
Citera
2021-10-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Aa kanske. Samtidigt hade jag hellre slängt upp Seb Andersson på topp vid en eventuell slutforcering mot Grekland. Men tror också Janne nöjer sig med de han har.

Anderssons huvudspel är fan världsklass så han är alltid en rolig "kasta in och krossa på" snubbe faktiskt haha
Citera
2021-10-09, 21:46
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Herregud vad folk är i eld och lågor för den här segern.

Kosovo hemma ska ju vara kvalets enklaste match och en säker segern. 3-0 är ju vad vi ska kräva, minst.

Precis, dessutom fick vi en extremt billig straff, hata VAR.
Citera
2021-10-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Precis, dessutom fick vi en extremt billig straff, hata VAR.

Billig säger du? Det var en självklar hands och ska inte vara något annat än straff.
Citera
2021-10-09, 22:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Billig säger du? Det var en självklar hands och ska inte vara något annat än straff.

Straffen var en produkt av den moderna fotbollen som bara ska hatas. Den är helt galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in