2021-06-18, 10:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Skulle du anställa någon som mordhotat tekniker från Telia med gevär för att hon fick för sig att det var en bedragare? När det var känt att konvertern skulle bytas och teknikern ringt i förväg?
Inte det heller, dömda kriminella går bort. Om det inte var för 12-15 år sedan och det inte var rån eller stöld, skulle ALDRIG anställa en dömd tjuv!
Citera
2021-06-18, 10:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ja men när dom gråter ut i slaskpressen kan det få konsekvenser. UprdagGransking el Kalla Fakta Rallwaffade väl och lyckades bevisa att en skola inte hade plats för invandrarbarn men en kort tid senare hade plats för svenskt barn o dyl.
Därför säger man inte varför de inte fick jobbet, bara att man gått vidare med en annan.
Tråkigt för den som inte får jobb att inte veta varför men så är det.
Citera
2021-06-18, 10:18
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte det heller, dömda kriminella går bort. Om det inte var för 12-15 år sedan och det inte var rån eller stöld, skulle ALDRIG anställa en dömd tjuv!

Okej du skulle inte anställa ägaren av städfirman med andra ord. Det var förra året.
Citera
2021-06-18, 10:18
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
haha exakt

Och som nån annan skrev: hennes omdöme verkar vara rätt påverkbar o kluven
Hänger säkert med massa häfttiga gangstrar från orten.
Plötsligt står sju addidas-ninjor o rappar utanför städkundens fönster
Ett dragplåster för problem mao

Ja en så ung morsa utan förhållande med farsan till barnet + detta utseende etc gör att hon hamnar i dålig dager. Men det tycker jag att arbetsgivaren också gör förövrigt. Kan inte va kul att ha ett sånt kneg hoss högfärdiga bossar o dyl.
Citera
2021-06-18, 10:19
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Därför säger man inte varför de inte fick jobbet, bara att man gått vidare med en annan.
Tråkigt för den som inte får jobb att inte veta varför men så är det.
Jo du har en poäng men man kan väl medela det mer konstruktivt isf
Citera
2021-06-18, 10:20
Medlem
Den som svarade på hennes ansökan är ju stenkorkad som skriver rakt ut att det är på grund av ankläpparna hon nekas jobbet.

Jag hade inte heller anställt någon med anknäbb, ditmålade ögonbryn, synliga tatueringar eller anabolamuskler om det fanns vanliga människor att anställa istället. Men det är ju bara att skriva ”vi har redan tillsatt tjänsten”.
Citera
2021-06-18, 10:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Okej du skulle inte anställa ägaren av städfirman med andra ord. Det var förra året.
Nej! Kanske läge för fröken anknäbb att öppna firma om ingen vill anställa henne?
Jobbar man i en källare och viker säckar, packar döda kycklingar spelar det inte så stor roll hur man ser ut, men har man kundkontakt spelar det roll, medvetet vållat utseende ger tvivel
Senast redigerad av Onanikrem 2021-06-18 kl. 10:25.
Citera
2021-06-18, 10:22
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Kan inte poängteras nog att hon är dömd för mordhot värt 6 månader i fängelse. Kärringen har förmodligen vanföreställningar.

För övrigt bor hennes vuxna barn, 27 och 25 hemma. Är det att mogna och ta ansvar? Dottern jobbar i firman. Har hon nånsin försörjt sig på egen hand och betalat sitt eget boende.

Hoppsan, där ser man! Men samtidigt kräver hon mycket av en tjej som hon bara sett en bild på.
Jag har tagit lite parti för Ronja här i tråden och fick många argument i stil med "representera företaget".
Samtidigt skulle jag inte anlita ett företag med VD som är brottsdömd och psykiskt instabli med två vuxna kids som inte kan ta hand om sig själva. Troligtvis har mamman starkt kontrollbehov.
Hur som helst, jävligt obehaglig figur och det hade inte känts bra om hon hade nyckel till mitt hem.
Citera
2021-06-18, 10:25
Medlem
Naturligtvis fanns det andra omständigheter förutom "ankläppar" som bidrog till att hon inte fick jobbet. Men det är ju så att den här typen av ingrepp ger ju klara signaler om att personen har dåligt omdöme som i sin tur speglar av sig i olika arbetssituationer. Samma fenomen som att vissa arbetsgivare är tveksamma till folk med ansiktstatueringar.
Citera
2021-06-18, 10:27
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Långt utlägg om hur tacksam man borde vara för att man blir nerklankad. Nu är min fråga, känner du den här Ronja? Jag gör det inte. Hon kanske resonerar som du skriver, men risken är stor att hon inte gör det.
Hon gjorde en läppfyllning för att hon ansåg att det var snyggt. Jag kanske inte tycker det men det är hennes ensak. Hur många killar här på Flashback har inte skitfula tribal-tatueringar gjorda på fyllan i Thailand tillsammans med bukfett på grund av dålig kost samt bristande motion? Man kan ju undra hur mycket det hade bölats om man tagit upp det?
Men nu är vi alla anonyma här och kan sitta i vår trygga lilla vrå samt kasta skit på en tjej som försöker få ett jobb.
För om hon inte får jobb, så är hon arbetslös och då kan man ju fortsätta att mobba henne genom att kalla henne för WT-luder och massa annat.

Det hade bara varit så jävla skoj att ta ut en av er i rampljuset och granska lite närmare. Tror fanimej att det hade varit en liten jävel som person.
Nej, jag känner inte Ronja och jag vet inte hur hon resonerar. Mina funderingar är mina och kanske inte delas av henne, men det är intrycket jag fått av det jag läst i den länkade artikeln som jag skrev om. Vissa saker framkommer som bekant mellan raderna.

Du blandar ihop mig med idioterna som kallar henne för dumheter. Jag har full sympati med henne då det gäller hennes arbetssituation. Hon är en ensamstående tvåbarnsmamma utan arbete och det är klart att det är en svår situation och jag hoppas att hennes arbetssituation ordnar sig.

Personligen har jag inga tatueringar, alkoholbruk och Thailandsresa i mitt förflutna. Oskulden har jag också kvar, så någon tjej som jag sårat av någon relationssexuell anledning finns inte där ute. Jag har emellertid en del bukfett och vet att det är något jag behöver göra något åt, men jag har i alla fall inte fetma. Om någon påtalar det bryskt - som i Ronjas fall - är det svårt att inte ta det personligt och bli ledsen, men jag förstår att det är för mitt bästa som jag får det påpekandet även om det kanske inte är välformulerat. Gör dessa egenskaper mig till mer värd eller förtjänande av mer av andras respekt, för att jag lever mitt liv nästan utan självsabotage? Nej, det gör det inte. Jag respekterar mig själv och är medveten om mina vissa av mina brister och begränsningar, vilket är en bra bit på vägen. Behöver jag ens nämna att jag inte gått ned mig i träsket som är sociala medier?

Klientelet på detta forum är inte särskilt representativt för befolkningen i stort. Här finns ett stort antal troll som försöker imponera på andra inom det egna åsiktskotteriet (för att bli känna sig som edgelords) och dessa har även hittat till denna tråd.
Citera
2021-06-18, 10:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Nej, jag känner inte Ronja och jag vet inte hur hon resonerar. Mina funderingar är mina och kanske inte delas av henne, men det är intrycket jag fått av det jag läst i den länkade artikeln som jag skrev om. Vissa saker framkommer som bekant mellan raderna.

Du blandar ihop mig med idioterna som kallar henne för dumheter. Jag har full sympati med henne då det gäller hennes arbetssituation. Hon är en ensamstående tvåbarnsmamma utan arbete och det är klart att det är en svår situation och jag hoppas att hennes arbetssituation ordnar sig.

Personligen har jag inga tatueringar, alkoholbruk och Thailandsresa i mitt förflutna. Oskulden har jag också kvar, så någon tjej som jag sårat av någon relationssexuell anledning finns inte där ute. Jag har emellertid en del bukfett och vet att det är något jag behöver göra något åt, men jag har i alla fall inte fetma. Om någon påtalar det bryskt - som i Ronjas fall - är det svårt att inte ta det personligt och bli ledsen, men jag förstår att det är för mitt bästa som jag får det påpekandet även om det kanske inte är välformulerat. Gör dessa egenskaper mig till mer värd eller förtjänande av mer av andras respekt, för att jag lever mitt liv nästan utan självsabotage? Nej, det gör det inte. Jag respekterar mig själv och är medveten om mina vissa av mina brister och begränsningar, vilket är en bra bit på vägen. Behöver jag ens nämna att jag inte gått ned mig i träsket som är sociala medier?

Klientelet på detta forum är inte särskilt representativt för befolkningen i stort. Här finns ett stort antal troll som försöker imponera på andra inom det egna åsiktskotteriet (för att bli känna sig som edgelords) och dessa har även hittat till denna tråd.

Du är tjock, du skulle väl inte söka jobba som gymnastiklärare? Olika jobb kräver olika förutsättningar, jobbar man på en salong kanske man inte skall se ut som man är Arne Ankas syrra och medvetet förstör sitt eget utseende.

Tjockisar blir bra tradarchaffisar och är de tjejer bra fruar
Citera
2021-06-18, 10:37
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRJesus69
Självklart har en arbetsgivare rätt att anställa vem fan den vill. Känner arbetsgivaren att denna inte har ett seriöst utseende så får arbetsgivaren tacka nej.

Jag personligen har valt bort tjejer med detta utseende då min erfarenhet säger att de faktiskt är (sjuka) ofta. Gjort det misstaget i yngre år.

Dock så var svaret helt efterblivet. Det är som att be om att få en snygg historia skriven och sitt företag uthängt.
Ville bara hålla med dig. Har själv fått erfara hur dessa "utseendemodifierade" ofta är sjuka och jobbar sämre både vad gäller kvalité och kvantitet.
Sen är det jobbigt att bli av med dom men det går. Men man lär sig, idag går människor i denna kategori i arkivet direkt vid nyanställningar precis som individer ur grupper som regeringen vill man skall kvotera in.

Den som svarade gjorde bort sig rejält, ska man höra av sig är det bara för att skicka ett tack för visat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in