Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
Långt utlägg om hur tacksam man borde vara för att man blir nerklankad. Nu är min fråga, känner du den här Ronja? Jag gör det inte. Hon kanske resonerar som du skriver, men risken är stor att hon inte gör det.
Hon gjorde en läppfyllning för att hon ansåg att det var snyggt. Jag kanske inte tycker det men det är hennes ensak. Hur många killar här på Flashback har inte skitfula tribal-tatueringar gjorda på fyllan i Thailand tillsammans med bukfett på grund av dålig kost samt bristande motion? Man kan ju undra hur mycket det hade bölats om man tagit upp det?
Men nu är vi alla anonyma här och kan sitta i vår trygga lilla vrå samt kasta skit på en tjej som försöker få ett jobb.
För om hon inte får jobb, så är hon arbetslös och då kan man ju fortsätta att mobba henne genom att kalla henne för WT-luder och massa annat.
Det hade bara varit så jävla skoj att ta ut en av er i rampljuset och granska lite närmare. Tror fanimej att det hade varit en liten jävel som person.
Nej, jag känner inte Ronja och jag vet inte hur hon resonerar. Mina funderingar är mina och kanske inte delas av henne, men det är intrycket jag fått av det jag läst i den länkade artikeln som jag skrev om. Vissa saker framkommer som bekant mellan raderna.
Du blandar ihop mig med idioterna som kallar henne för dumheter. Jag har full sympati med henne då det gäller hennes arbetssituation. Hon är en ensamstående tvåbarnsmamma utan arbete och det är klart att det är en svår situation och jag hoppas att hennes arbetssituation ordnar sig.
Personligen har jag inga tatueringar, alkoholbruk och Thailandsresa i mitt förflutna. Oskulden har jag också kvar, så någon tjej som jag sårat av någon relationssexuell anledning finns inte där ute. Jag har emellertid en del bukfett och vet att det är något jag behöver göra något åt, men jag har i alla fall inte fetma. Om någon påtalar det bryskt - som i Ronjas fall - är det svårt att inte ta det personligt och bli ledsen, men jag förstår att det är för mitt bästa som jag får det påpekandet även om det kanske inte är välformulerat. Gör dessa egenskaper mig till mer värd eller förtjänande av mer av andras respekt, för att jag lever mitt liv nästan utan självsabotage? Nej, det gör det inte. Jag respekterar mig själv och är medveten om mina vissa av mina brister och begränsningar, vilket är en bra bit på vägen. Behöver jag ens nämna att jag inte gått ned mig i träsket som är sociala medier?
Klientelet på detta forum är inte särskilt representativt för befolkningen i stort. Här finns ett stort antal troll som försöker imponera på andra inom det egna åsiktskotteriet (för att bli känna sig som edgelords) och dessa har även hittat till denna tråd.