2021-06-17, 11:40
Avslutad
Därmed kan vi konstatera att det sovande folket sover vidare. Nysvenske ND är dock vaken.
Citera
Bannlyst
Aftonbladet tror inte oppositionen fäller Löfven, expressen tror dom gör det enligt deras källor 👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️
Citera
Avslutad
Innerst inne är nog vänsterledaren väldigt lättad över att stödet från M och Kd uteblir. Nu kan hon bränna av sitt lösskott och framstå som handlingskraftig utan att få skulden för ett nyval.
Citera
2021-06-17, 11:41
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Jag tror också att ”fri invandring/ingen välfärd” U.K kommer fega ut.
Det sista globalisterna vill är att V och SD skall komma överens, då kan det ju hända igen att dom samarbetar och hota dom 6 globalistpartierns makt i mitten.
Jag har påpekat det förr och gör det igen.
V och SD tycker lika i många frågor, om dom skulle samarbeta med sina typ 25% sv väljarnas röster kan dom påverka svensk politik.

Det här kan vara brytpunkten som förenar alliansen. M och KD backar ur, SD stödjer V och Centern som vill ha ett brett block i mitten börjar samtala med alliansen.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
S kommer ju bara försöka förhala detta så att det blir för tätt inpå valet oavsett om de sviker C eller V. Det är Vs problem, Löfven kommer att gå med på en massa otydligheter som skjuter upp det avgörande beslutet.

Ja och det tjänar de på.

Jo, men om de vill jobba med M & KD i framtiden så kanske de inte vill göra dem till åtlöje.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Jag tror först på detta när jag ser voteringen i riksdagen. Mest sannolika är att regeringen gör en till eftergift och så är misstroendevotumet avvärjt.

Det tror jag med.
Det är högtspel från V's sida. Ska något hända så är det ASAP. Blir det som hon sa på måndag så hinner Löfven och Annie ge V något som kan förhala detta.
Voteringen måste komma imorgon senast.
Citera
2021-06-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Innerst inne är nog vänsterledaren väldigt lättad över att stödet från M och Kd uteblir. Nu kan hon bränna av sitt lösskott och framstå som handlingskraftig utan att få skulden för ett nyval.

Den "skulden" skulle vara enbart positiv för V och deras typ av väljare. Vi som faktiskt är vänster vill definitivt röra om i grytan.
Citera
2021-06-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra infallsvinkel från Nooshi att om M och KD inte ställer upp så är de stödpartier till regeringen inte V.
.

Ja det var riktigt snyggt vridet!
Hon må vara nervös men hon sköter sig riktigt bra!

Om nu bara M/KD/SD snackar ihop sig så har Åkesson tagit Morgans plats innan november.

När Löfven kommer ut och gråter att det är Vänsterns fel kan han dra åt helvete, ingen bryr sig vad han säger!
Citera
2021-06-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Håller fullständigt med, så länge de partierna kan komma överens på något sätt om just invandring tror jag att det skulle bli ett grymt bra samarbete. Eller om de bara samarbeterar inom andra frågor.
Efter valet 2022 så har nog V och SD tillsammans stöd av runt 30% av väljarnas röster enligt opinionsundersökningarna.
Det lär ju inte minska efter detta.
Nu kanske fler börjar förstå varför Reinfeldt och Annie vägrar ha med V eller SD i något samarbete, dom 2 är Bilderbergsgruppens främsta företrädare i Sverige.
Citera
2021-06-17, 11:44
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Det tror jag med.
Det är högtspel från V's sida. Ska något hända så är det ASAP. Blir det som hon sa på måndag så hinner Löfven och Annie ge V något som kan förhala detta.
Voteringen måste komma imorgon senast.

Exakt. Är högeroppositionen smarta så stänger de dörren för att en lösning ska finnas under helgen och kör omröstningen imorgon asap. Win-win att de blir av med regeringen alternativt synar VPK:s bluff en gång för alla.
Citera
2021-06-17, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Den "skulden" skulle vara enbart positiv för V och deras typ av väljare. Vi som faktiskt är vänster vill definitivt röra om i grytan.
Och hur ska det gå med fortsatt massinvandring om Mp åker ur riksdagen? Hon riskerar att få skulden för ett nyval vars resultat kan resultera i en rakt motsatt utveckling än den vänsters väljare normalt uppskattar.
Citera
2021-06-17, 11:45
Medlem
Från Expressen: "och skulle det gå till en skarp omröstning i riksdagen kommer M och KD rösta för att fälla regeringen"

"- vi är fortfarande övertygade om att V kommer backa. Men gör dem inte det vill jag vara tydlig. Vi kommer alltid rösta för att fälla den här regeringen, säger en källa i KD".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in