2021-06-17, 11:25
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Säga vad man vill om ND, men hon är frisk fläkt. Otänkbart att Sjöstedt skulle agera på detta sätt.
Vad ska Uffe göra nu?

Uffe kan icke dra sig ur. Tuffa Uffe. Nu är det upp till bevis eller är M ett stödparti till Stefan?
Citera
2021-06-17, 11:26
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Givetvis är det ett spel den dumma pöbeln. För ni tror väl ändå inte att detta är på riktigt? Inget kommer hända. Ingen regering kommer avsättas. Ingen ny konstellation kommer uppstå. Marknadshyror kommer klubbas igenom.

Om M och KD väljer att agera stödpartier åt regeringen, ja, då kommer den att sitta kvar. Båda partier har dock lovat att ta varje tillfälle i akt att fälla regeringen. Kommer Ulf Kristersson och Ebba Busch-Thor visa sig vara fastighetsägarnas och storfinansens lydiga små horor som vanligt? Antagligen. Men lasta inte Vänsterpartiet för det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du är långtifrån den enda flashbackskribenter som nu fått äta upp sina ord. Nooshi är en fighter. Vänsterpartiet står på alla hyresgästers sida.

Är så glad att jag hade fel. Nu hoppas vi på att M, KD och SD går all in!!
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Jag hade helt fel (ropar inte hej än, inget formellt har gjorts) och det gläder mig. Inte för att min åsikt om marknashyror är relevant här utan att det behövs lite sosse-scramble.
Citera
2021-06-17, 11:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Deprimerande hur alla journalister från gammelmedia bara kritiserar henne och försvarar regeringen med näbbar och klor. Gammelmedia är regimmedia i demokraturen Sverige. Hoppas V lär sig nu hur äkta opposition behandlas.

Hon blir mer känd nu också, hon och V får mycket uppmärksamhet.

Jaha? Och var är alternativ media? De är inte på plats iallefall.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Bra infallsvinkel från Nooshi att om M och KD inte ställer upp så är de stödpartier till regeringen inte V.

Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Precis, för de bryr inte om frågan. De vill bara stå och verka tuffa. Kan man lura gubbar sina hus då bryr man sig inte så mycket om marknadshyror. Och SD som skriker om svenska folkhemmet. Får se om de bryr sig nu.

Men SD kanske blir de enda som röstar mot Löfven och marknadshyror. De är väl de mest förutsägbara i denna fråga.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Häxan på Aftonskiten är väldigt förbannad! Sjukt roligt!
Citera
2021-06-17, 11:28
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Säga vad man vill om ND, men hon är frisk fläkt. Otänkbart att Sjöstedt skulle agera på detta sätt.
Vad ska Uffe göra nu?

Håller faktiskt med här.

Avskyr vänsterpartiet men det är roligt att se en partiledare som agerar utifrån hennes övertygelse och inte leker dörrmatta till regeringen.

Det rör om i grytan om inte annat
Citera
2021-06-17, 11:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Dadgostar gjorde ganska bra ifrån sig tycker jag. Hon stod upp mot våra falska, onda gammelmedia-journalister.
Citera
2021-06-17, 11:30
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra infallsvinkel från Nooshi att om M och KD inte ställer upp så är de stödpartier till regeringen inte V.

Men SD kanske blir de enda som röstar mot Löfven och marknadshyror. De är väl de mest förutsägbara i denna fråga.

Om det inte finns något stöd från M & KD då är det ju lönlöst. Då försöker ju enbart SD visa sig tuffa. Får se om SD räddar M & KD nu och inte startar något. Då får SD skulden pga M & KD.
Citera
2021-06-17, 11:30
Medlem
JoeBidens avatar
Jag tror först på detta när jag ser voteringen i riksdagen. Mest sannolika är att regeringen gör en till eftergift och så är misstroendevotumet avvärjt.
Citera
2021-06-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Om M och KD väljer att agera stödpartier åt regeringen, ja, då kommer den att sitta kvar. Båda partier har dock lovat att ta varje tillfälle i akt att fälla regeringen. Kommer Ulf Kristersson och Ebba Busch-Thor visa sig vara fastighetsägarnas och storfinansens lydiga små horor som vanligt? Antagligen. Men lasta inte Vänsterpartiet för det!
Du tror verkligen att vänsterpartiet står på arbetarnas sida?
V är ett globalsitiskt parti, precis som övriga partier i riksdagen. De gör vad deras herrar säger åt dem att göra, nu handlar det om att införa marknadshyror. Riksdagen lyder och sätter upp en pjäs där pöbeln ska luras att tro på en "oenighet". LAS kommer hanteras på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in