Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Menar du att stolparnas uppvisar en lutningsgrad på 0,5 grader eller mindre i bilden?
https://flatearth.ws/pontchartrain
Du ser ju tydligt hur de följer jordens kurva (enligt er), hur får du ihop att stolparna då inte uppvisar en lutningsgrad? Obegripligt. Vi ser ju tydligt att de lutar över jordens kurva (enligt er).
Som vanligt falsk, feg och oärlig.
Diskussionen gällde en enskild stolpe och hade sitt ursprung här:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag har aldrig hävdat att man ser lutningen på en enskild stolpe.
och du har tydligt klargjort att 0,5 graders lutning bortåt på en enskild stolpe inte går att se:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag vet att en lutningsgrad på 0,5 grader inte syns.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag förstår mycket väl att 0,5 graders lutning inte syns. Lika lite som 0 graders lutning.
På frågan om det går se lutningen på en enskild stolpe på 5 mils avstånd som lutar ca 0,5 grader bort från den som observerar så svarade du att det inte går se:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag förstår mycket väl att 0,5 graders lutning inte syns. Lika lite som 0 graders lutning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Yes, där har du svaret på huruvida en lutningsgrad på 0,5 grader syns eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Stolparna står inte 5 mil bort från betraktaren, stolparna står mycket närmare än så, och trots det ser vi något annat än 0,5 graders lutning från betraktaren.
Du har tydligt klargjort att 0,5 graders lutning bortåt på en enskild stolpe inte går att se.
Bortersta enskilda stolpen på kraftledningen står 2,5 mil bort och lutar ca 0,25 grader bortåt, men tidigare har bilder av såväl Turning Torso som andra höga enskilda byggnader och torn på 5 mils avstånd sdiskuterats och där har du 0,5 graders lutning bortåt och du har upprepade gånger sagt att en sådan lutning bortåt inte går att se, vilket alltså innebär att du själv hade svaret på din egen allra första fråga i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
borde vi då inte se byggnaden lutad bort från den som observerar genom kameran?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Troll!
Upprepar frågan:
Nu vet vi att du
vet att 0,5 graders lutningsgrad bort från betraktaren inte syns från 5 mils avstånd men vad säger du om tex 0,7 graders lutning från 8 mils avstånd på en enskild stolpe skulle det synas?
Inga utsvävningar nu sillen, svara bara på frågan.