2021-06-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Håller med Dronesoul om att HDs psykiska problematik är av stort intresse då hennes agerande under hela affären och efterföljande utredning varit oroande och märklig.

Så även om detta nu är en ”tråd om LW” så är ju HD i högsta grad intressant då hon är en av spelarna i detta triangeldrama. Och hon varit formellt misstänkt för mordet - och är av ett större antal här inne fortsatt misstänkt, dvs i inte tillräckligt utredd.
I mina ögon är HD mycket misstänkt.

Finns folk här inne som vill att vissa ämnen (speciellt ämnet Hanna) undviks, detta har blivit väldigt tydligt genom nya konstiga konton, hofulla pm, kartläggning etc. Folk verkar ha hotats återigen nu nyligen. Vissa kanske blir rädda och börjar backa med den öppna kritiken. Så när någon börjar ifrågasätta fokus på HD gör det att min varningsradar börjar blinka. 🚨

Bakom varje (inte bara framgångsrik) man står en (smartare) kvinna….

Det jag svarade trådskrivaren om gällde LW och hennes ev besvär. Det gällde inte HD, därav min undran.
Citera
2021-06-15, 11:54
Avslutad
Citat:
Håller med Dronesoul om att HDs psykiska problematik är av stort intresse då hennes agerande under hela affären och efterföljande utredning varit oroande och märklig.

Så även om detta nu är en ”tråd om LW” så är ju HD i högsta grad intressant då hon är en av spelarna i detta triangeldrama. Och hon varit formellt misstänkt för mordet - och är av ett större antal här inne fortsatt misstänkt, dvs i inte tillräckligt utredd.

Finns folk här inne som vill att vissa ämnen (speciellt ämnet Hanna) undviks, detta har blivit väldigt tydligt genom nya konstiga konton, hofulla pm, kartläggning etc. Folk verkar ha hotats återigen nu nyligen. Vissa kanske blir rädda och börjar backa med den öppna kritiken. Så när någon börjar ifrågasätta fokus på HD gör det att min varningsradar börjar blinka. 🚨

Någonting stämmer inte riktigt. HD är på ett eller annat sätt ansvarig till att Lena mördades. Anstiftare och skyddande kan hon bocka för i sin bucketlist
Citera
2021-06-15, 11:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Med vetskap om hur Stefan "skojat och prankat" på arbetsplatser, med vänner och bekanta, på barnkalas osv, så är det väldigt tacksamt att få ta del av hur Stefan agerade way back.. det är samma "allt ljus på mig, det är JAG som är stjärnan här".
Hans fars lama "Steffe, naj Steffe, Steffe", det kryper i kroppen. Han vill inte göra Stefan sur.
Jag kan bara inte förstå att hans egna föräldrar inte säger ifrån, men det är också en förklaring till att Stefans gränslösa beteende kunde fortgå. Ingen vågade, ville eller orkade säga emot honom,
då hade det nog kunnat sluta illa, vilket det gjorde för Lena, när hon satte ner foten och inte tänkte lyda honom blint längre. Hon sa dessutom att hon inte längre var rädd för honom.
Ingen skulle säga emot honom.
Ingen skulle lämna honom, det var hans show, och när det inte blev som han ville, då fick de skylla sig själva. Ridå.
Instämmer med det fetade. Tror ingen orkade stå emot honom. Han har alltid velat ha sista ordet, det har framgått i såväl förhör som i den gigantiska skörden av kommunikation i FUP.

Han har nog alltid varit jobbig, som barn, i skolan och på sina arbetsplatser.
Han verkar lida av uppmärksamhetssjuka, mindervärdeskomplex, självhävdelsebehov och lättkränkt narcissistism. Allt i ett. Det ena motsäger tyvärr inte det andra.

Saxat från ett av mina tidigare inlägg:
”Och finns en postare tillika tidigare kollega som ju om att han var jobbig och minst sagt ”speciell”.

@Isakn
Alla inlägg postade 21/5-2018

”Jag tycker detta är obehagligt. Jag har arbetat med Ste*an. Normal kille men fick ändå ett hysteriskt intryck av honom.”.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”Ja, jag har arbetat med honom. Är ett par år sedan nu. Han hade en sådan där lite halvskum blick. Lurig, med ett milt leende på läpparna. Många uppfattade nog honom som lite underfundig och "skojig kille". Hans sätt att skämta och prata om sig själv var liksom hysteriskt. ,Och jag uppfattade också att han tog sig själv på väldigt stort allvar. Jag fick alltid obehagskänslor när han var i närheten. Något var fel. När jag läste här i tråden om att L var intresserad av geocaching och hennes ålder då dök Ste*ans namn upp i huvudet direkt. Jag bara visste att det var han. En mycket obehaglig känsla när hans namn sedan faktiskt dök upp.”

”Skygg är han verkligen inte. En mycket social och glad person. Men det fanns något i blicken som jag uppfattade som mycket olustigt. Höll honom medvetet på avstånd. Det jag kommer ihåg mest med honom är att han verkade vara lite av en adrenalin-junkie. Trevlig kille, men när man får läsa om att han misstänks för kvinnomisshandel samt hans tidigare relation med L så blir känslan i min mage väldigt stark. Jag tror att Ste*an som på något sätt är inblandad i detta.

Citera
2021-06-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Ah, det om polisen och LWs ev. diagnos var något jag skrev när jag fortfarande trodde vi skrev om just henne och inte HD. Vi bytte lite snabbt mellan två potentiellt bipolära haha.

Haha ja det blir lätt missförstånd i den här tråden pga många inblandade och många förvecklingar.

Det var jag som kom in på sidospåret med HD, men eftersom det nämnts så mycket i tråden om ev bipolaritet (spekulationer) så tyckte jag det var värt att nämna
Citera
2021-06-15, 12:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det jag svarade trådskrivaren om gällde LW och hennes ev besvär. Det gällde inte HD, därav min undran.

Okej Tufsan menade inte specifikt dej.

Men det har tyvärr höjt röster då HDs sjukdom kommit på tal och börjat rotas i.
Varningsklockorna ringer hos mej då. Speciellt som det varit en ny omgång hot-pm

GolvbrunnsHanna ska tydligen lämnas ifred nu när ”mördaren ju är död”.

Men…är verkligen mördaren…alla mördarma/stämplarna…döda…?
Citera
2021-06-15, 12:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någonting stämmer inte riktigt. HD är på ett eller annat sätt ansvarig till att Lena mördades. Anstiftare och skyddande kan hon bocka för i sin bucketlist

Skriver jag under på. Men det finns dom som vill få tyst på spekulationerna om golvbrunnsstädexperten
Citera
2021-06-15, 12:18
Medlem
Citat:
Okej Tufsan menade inte specifikt dej.

Men det har tyvärr höjt röster då HDs sjukdom kommit på tal och börjat rotas i.
Varningsklockorna ringer hos mej då. Speciellt som det varit en ny omgång hot-pm

GolvbrunnsHanna ska tydligen lämnas ifred nu när ”mördaren ju är död”.

Men…är verkligen mördaren…alla mördarma/stämplarna…döda…?

Jag har aldrig försvarat HD... undrar fortfarande vad hon vet/gjort.

Mitt svar/fråga till trådskrivaren var iom att hen specifikt drog upp och visade ett inlägg som enbart gällde LW och hennes ev problem.
Gå tillbaka och läs inlägget jag svarade på från början (jag är så dålig på det här med datoriet så jag vet ej hur man gör för att få in det inlägget igen).
Citera
2021-06-15, 12:18
Medlem
Citat:
Skriver jag under på. Men det finns dom som vill få tyst på spekulationerna om golvbrunnsstädexperten
Det är det som är så konstigt, att låta sig tystas.

Är lite undrande över att NA inte gått till botten med grävandet?
Vad är det som till varje pris måste tystas ner?
Handlar det om geotourens pengar?

Vem var stationsbefäl vid Örebro polisen, när domen avkunnades?
Citera
2021-06-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Har inte orkat läsa igenom denna massiva tråd, men har det någonsin diskuterats om huruvida Lena var bipolär? Diagnostiserad eller ej.

Ur hovrättsdomen, Ulf Wessberg.

Under dygnets timmar körde Lena ”120 procent” och sedan stupade hon i säng. Han vet att Lena hade problem med sömnen och problem med att komma ner i varv. Under de sista åren var hennes dygnsrytm ”ofrisk”. Han kunde få ett svar på ett meddelande vid två-tiden på natten, trots att han visste att hon skulle börja jobba vid sju på morgonen efter. Hans uppfattning är att den skeva dygnsrytmen blev värre under det sista ett och ett halvt året. Hon fick inte tillräckligt med sömn. Hon hade egentligen ett stort sömnbehov. Han såg en förändring under senare delen av 2016. Då blev det sämre och sämre. I tiden strax före det att hon avled blev det lite bättre, möjligen. Hon var skadad i benen under början av 2018 och när hon kom tillbaka från den skadan och kunde röra sig igen upplevde han att hennes mående blev bättre. Hennes mående försämrades alltså under 2016 och 2017. Lena sökte en fast punkt, men hade svårt att hitta den. Han kan se perioder då hon var ”manisk”. Hon hade ett osunt tempo i kroppen. Exempelvis kunde hon vara hemma hos honom och de pratade och tittade på TV, men plötsligt somnade hon. Vid några tillfällen pratade hon med honom om sina relationer. Hon var öppen med att hon var ambivalent. Hon var orolig för sitt eget psykiska mående. Hon tyckte att det var rörigt och stökigt. För honom handlade hennes sjukskrivning om en kombination av dåligt psykiskt mående och fysiska problem med benen.

Som sagt så kanske detta uppmärksammats av många. Men är det någon annan som reagerat på att detta är en klockren beskrivning av en människa sjuk i bipolär sjukdom, som gått in i ett hypomaniskt skov? Alternativt en som snabbt pendlar mellan hypomani/depression.

De tydligaste symptomen finns alla med.

- Kraftigt minskat sömnbehov och ökad energi men också ökad känslighet.
- Uppvarvad och ovanligt pratig och öppen.

Sedan andra symptom som vi känner till sedan tidigare, som...

- Ökat risktagande.
- Ökad sexuell lust.
- Svårt att hålla i pengar.
- Generellt ”märkligt” beteende, ibland ett aggressivt sådant.

Ulf använder till och med ordet ”manisk” för att beskriva henne.

Lägger upp inlägget jag svarade på tidigare... där jag undrade varför TS drog upp LW:s ev sjukdomsbild, efter dryga 3 år och vi lär inte få mer svar.
Citera
2021-06-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tråden handlar om mordet på LW och mördarens självmord efter att han blev dömd för mordet.

Nä, det finns väl ändå en egen tråd om SDs självmord? Om du ska läxa borde du ju åtminstone ha rätt kan man tycka.

Dessutom, och jag citerar det pinnade moderatormeddelandet:

”Både när det gäller en MGM och ett BO kan det förstås vara av intresse för själva brottet hur de är/var som personer.”

Citat:
Tycker du det är relevant om LW eventuellt hade någon diagnos?

Ja.

Citat:
Letar du efter orsaker till att hon får skylla sig själv?

Nej.

Citat:
Det finns intressantare aspekter på det här fallet.

Ok. Då vet vi vad du tycker.

Citat:
Ambulans och polis kom till platsen nästan en timme efter att SD hade skurit halsen av sig.
De försökte uppliva honom med HLR så uppenbarligen dog han inte direkt.

Varför försökte inte SOA (eller den som hittade SD) med upplivningsförsök?
Kanske hade han kunnat räddas om insatsen hade gjorts kl 11.18 (istället för närmare kl 12) eller om hen hade ringt ambulans istället för (antagligen) sin poliskompis?
Tyckte hen att SD fick skylla sig själv?

Du skriver i fel tråd nu.
Citera
2021-06-15, 13:00
Medlem
Citat:

Tack för medhåll. Vill bara påpeka att jag har diskuterat BÅDE LWs och HDs mentala tillstånd, det blev en del förvirring i tråden innan, jag själv likaså, så fattar att det förvirrat andra efteråt. Men bara för att förtydliga
Citera
2021-06-15, 13:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lägger upp inlägget jag svarade på tidigare... där jag undrade varför TS drog upp LW:s ev sjukdomsbild, efter dryga 3 år och vi lär inte få mer svar.

Men låt TS få göra inlägg om detta ifall h*n vill. Eftersom det här är en tråd i Abok bör väl inte frågeställningar och synpunkter om mordfallet och dess nyckelpersoner förbjudas, vare sig de har diskuterats i någon form de senaste 3 åren eller ej. Alla skribenter har inte varit med från början, och har väl därför samma rätt att skriva om sina funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in