2021-06-14, 12:41
Avslutad
De är ju idioter båda två, inget att lägga energi på.
Citera
2021-06-14, 12:44
Medlem
Moruroas avatar
EA är tillräckligt slipad för att inte bli beskylld för falsk anmälan - hon låter väninnor anmäla istället för att göra det själv.
Citera
2021-06-14, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Jag bryr mig inte om vad Göran har sagt eller inte sagt. Det är inte relevant.

Fascinerande att se hur lättmanipulerade alla är i denna tråd. Är det GL som är smart eller är det ni andra som är korkade? Jag vet inte.
Menar du att GL skulle ha dömts utan att höras? Gäller det alla som anklagas för ett brott? Är det inte heller relevant?

Du har inte läst på om fallet. Du har inte läst på om de tidigare fall där EA kört med samma lögner & manipulerade bevis, som då också avslöjades. Du dillar om "källa" på sådant som avhandlats massor av gånger i tråden. Men du bara "känner" att GL "måste" vara skyldig. Att vara blåhårig med näsring & oklar könsidentitet gör ingen till juridisk expert.

Vem som är korkad här framstår nog väldigt tydligt för (nästan) alla inblandade.
Citera
2021-06-14, 13:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
EA är tillräckligt slipad för att inte bli beskylld för falsk anmälan - hon låter väninnor anmäla istället för att göra det själv.
Hon kan ändå misstänkas för falsk tillvitelse. För det behöver hon inte ha gjort anmälan själv.

Det finns även ett brott som heter bevisförvanskning, men för det måste man kanske visa att GL är oskyldig eftersom det handlar om att förvanskas bevis för att sätta dit en oskyldig. Är personen skyldig får man tydligen förvanskas bevis hur mycket man vill. Det lär kallas bevisförbättring. Jag hoppas jag har fel på den punkten.

Falsk tillvitelse verkar dock användbart även när skuldfrågan inte kan avgöras eftersom det brottet inte egentligen förutsätter att någon målas upp som brottslig. En falsk orosanmälan till socialtjänsten kan t ex utgöra falsk tillvitelse.

Dessutom finns en variant vårdslös tillvitelse. Då räcker det inte med att bedyra att man trodde det förhöll sig på ett visst sätt om det visar sig att man borde ha vetat bättre.

Man kan ju alltid fråga sig om den som anmälde för EAs räkning borde ha vetat bättre.
Citera
2021-06-14, 13:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vadå polisen? Det där är en försvarsadvokat som håller föredrag och lär ut hur man ska tänka och arbeta som försvarsadvokat.
Och i egenskap av försvarsadvokat kan han naturligtvis påpeka brister i polisens utredningsarbete när han föreläser på polisutbildningen. Ett bättre utredningsarbete hade kunnat förhindra onödigt lidande, felaktig dom och onödiga häktningar, och som grädde på moset gjort det lite svårare för falskanmälerskan.
Citera
2021-06-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag vet inte varför de avstår från att anmäla henne om det nu är så bergsäkert att hon gjort sig skyldig till falsk angivelse/ tillvitelse. En fällande dom skulle ju ge mannen upprättelse och sätta stopp.

Jag kan inte hjälpa dig med svaret i just detta fall, men liknande.
Där har advokaten uppmanat den tilltalade att ej motanmäla då det skulle göra mer skada än nytta. Skadeståndet är lågt och lidandet av en utdragen process stor. Dessutom är det ett risktagande då man ofta får driva ett sådant ärende för egna pengar.
Om det är svårt att bevisa att en våldtäkt ägt rum så är det än svårare att bevisa att den ej ägt rum, om båda bevisligen funnits på samma plats, vid samma tidpunkt.
Citera
2021-06-14, 13:58
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i hennes skulder.

Kan du skicka något som bekräftar att hon parasiterar på äldre män? Vem är det som anmält henne för falsk våldtäktsanklagan annat än Lambertz själv?

Varsågod och släng fram det bara.

Framslängt:

Mannen beskriver hur han nu hittat ett lugn sedan han och Lambertz-kvinnan gick skilda vägar.
– Nu får jag sova på nätterna när jag ska upp några timmar senare, har blivit lugn och min mage har inte längre besvär, mitt hus är inte längre en förvaringsplats för skräp, har aldrig haft mer pengar då jag slipper försörja någon som sket i VEM som försörjde henne bara hon hade mat för dagen, mina saker "råkar" inte längre gå sönder, skriver han och fortsätter att berätta om den skräck och terror han upplevde under sitt äktenskap.

– Jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...

-Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!

-Det är nästan fascinerande att det hela tiden händer så oerhört mycket tragiskt i ditt liv och att du alltid är det stackars "offret"! Jag som lärt känna dig vill påstå att du kanske aldrig ens varit ett offer utan att allt handlar om att utmåla dig själv som något som ska väcka empati? Nåväl, jag var naiv och jag vet nu att fler velat tro att det finns något gott i din själ.... Tiden visar dock alltid vad du är!
Alla dina handlingar och alla dina val har skapat ditt liv! Är du nöjd med ditt liv? Inte! Skyll då inte hela tiden på andra utan sluta med all destruktiv skit som du tror ska inbringa pengar.
https://lennartmsjoberg.blogg.se/

En riktig rysare.
Stoppa Pressarna kan nu avslöja att Lambertz-kvinnan var knivbeväpnad under sexakten.
Den äldre mannen fruktade för sitt liv.

Kvinnan ska ha vägrat flytta ut ur den övernattningslägenhet som mannen hade tillgång till genom sitt företag som är verksamt inom underhållningsbranschen.

Den 29-åriga kvinnan sa sonika nej till att lämna lägenheten när det tog slut, hon bytte lås till bostaden och det har beskrivits som att hon ”barrikaderade” sig i våningen. Hon ska även ha krävt pengar för att flytta – ett beteende som för tankarna till utpressning.

Till slut lyckade ex-pojkvännen få kvinnan att ge sig av – trodde han.

Vid ett tillfälle efter relationen med den 29-åriga kvinnan tog sig ex-pojkvännen till den omstridda övernattningslägenheten i sällskap med en ny kvinna.

De hade varit ute och festat och hade tänkt sig att mysa till det lite gemensamt i våningen – mannen låg vid den här tiden i skilsmässa, varför han inte kunde ta kvinnan till sin ordinarie bostad.

Natten avlöpte i enlighet med de romantiska planer som paret hyst, de idkade älskog i sängen och somnade därefter tätt omslingrade.

När de vaknade kom det en obehaglig överraskning. Mycket obehaglig.

Plötsligt ser paret hur Lambertz-kvinnan kryper fram under sängen – med en stor kniv i handen. Förskräckta hör de kvinnan utbrista:
– Här ligger ni och myser, nu ska jag gå till köket och göra kaffe, sa Lambertz-kvinnan och gick ut i köket – fortfarande med kniven i handen.

För ex-pojkvännen och hans nyfunna damsällskap har erfarenheten satt spår.
– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.

Ex-pojkvännen var tvungen att söka psykologhjälp efter förhållandet med Lambertz-kvinnan som beskrivs som en riktigt obehaglig person av vänner till egenföretagaren.
– Vi kallade henne ”Psykot”, hon var helt oberäknelig och samtidigt väldigt manipulativ. Hon är nog van vid att få sin vilja igenom, speciellt gentemot män, säger Stoppa Pressarnas källa.
https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-maken-talar-ut-om-lambertz-kvinnans-terror

Psykfallet har väl orsakat tillräckligt lidande tycker du inte det? Att hon dessutom paratiserar på våldtäcktsoffers trovärdighet genom att fegt gömma sig bakom verkliga offer lidande är fullständigt oacceptabelt.
Senast redigerad av 90510 2021-06-14 kl. 14:35.
Citera
2021-06-14, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Den 29-åriga kvinnan sa sonika nej till att lämna lägenheten när det tog slut, hon bytte lås till bostaden och det har beskrivits som att hon ”barrikaderade” sig i våningen. Hon ska även ha krävt pengar för att flytta – ett beteende som för tankarna till utpressning.
Vilket återigen får mig att misstänka att det finns ett stort "mörkertal" här, avseende män som även de blivit felaktigt anklagade för saker, men som istället valt att betala sig ur knipan.

Hon har sannolikt hintat till GL att pengar skulle lösa "problemet", men han är för mycket Aspie för att fatta den hinten & då blir hon så förbannad att det blir en polisanmälan som hämnd istället.

Vilket skulle förklara hur hon har försörjt sig. För hon verkar inte jobba & med det knapra studieresultaten så blir det inget studiemedel heller.
Citera
2021-06-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket återigen får mig att misstänka att det finns ett stort "mörkertal" här, avseende män som även de blivit felaktigt anklagade för saker, men som istället valt att betala sig ur knipan.

Ja, se där.. ännu ett kvinnorelaterat problem, som aldrig kommer att skapa någon debatt.

Jag tror att "Emma" hade en pengaplan för Lambertz. Men någonstans under kvällen blev det inte som hon tänkt sig. Alternativt felbedömde hon Lambertz totalt.

Den som läst ett par artiklar om Lambertz (man behöver inte ens ha träffat snubben) kan gissa att han är ett gravt olämpligt offer. Lambertz är inte någon man snärjer och gör man det, ger han sig iaf aldrig.

Jag tror att "Emma" och hennes bekanta är för unga för att fatta vem Lambertz är och hur han funkar. De är för unga för att känna till Quick-såpan osv.

Säga vad man vill om tokstollen Lambertz.. Honom sätter man inte på plats.

Hans utskällda och pinsamma presskonferens var fö helt perfekt, i taktisk mening. Lambertz vet att allt handlar om image, retorik och framför allt tajming. Sanning och rättvisa är sekundära detaljer.

Var snabb, säg rätt, ta kommandot, ta kontroll över medias bild av dig.

Han tog kontroll över drevet innan det begravde honom. Skademinimering kallas det också.
Citera
2021-06-14, 15:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad har han för diagnos? Han låter inte helt stabil.

Inte normalt eller friskt för fem öre att basha och baktala sina ex i media sådär. Vilken tönt. Riktigt hatisk låter han.

Har tyvärr svårt för att ta sådana där hatiska, aggressiva och hämndlystna borderline psycho-ex seriöst.
Killen skriver i sin blogg om vad han upplevt, vilket han gjort fortlöpande genom många år. Då är det plötsligt HAN som har borderline.
Citera
2021-06-14, 15:29
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Vilket skräp.

Står ju att målsägande är anonym. Kan vara vem som helst.

Vadå polisen? Det där är en försvarsadvokat som håller föredrag och lär ut hur man ska tänka och arbeta som försvarsadvokat.

Försvarsadvokater JOBBAR med att försvara våldtäktsmän som Lambertz och mördare som Möller.

Haha, så det är skräp att lyfta fram korrekt fakta om EA? "Okej"

Det är EA, så bevisligen inte "vem som helst".

Nej, försvarsadvokaten håller föredrag på polishögskolan. Dvs. hur poliser skall tänka, så att inte fler grava fel av samma art begås.

Älskar hur du greppar efter halmstrån men vägrar ge upp, trots att du blivit verbalt förnedrad och satt på plats i väldigt många poster på rak. Kämpa!
Senast redigerad av Vaxad 2021-06-14 kl. 15:33.
Citera
2021-06-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Killen skriver i sin blogg om vad han upplevt, vilket han gjort fortlöpande genom många år. Då är det plötsligt HAN som har borderline.
Han är uppenbarligen inte stabil.
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Haha, så det är skräp att lyfta fram korrekt fakta om EA? "Okej"

Det är EA, så bevisligen inte "vem som helst".

Nej, försvarsadvokaten håller föredrag på polishögskolan. Dvs. hur poliser skall tänka, så att inte fler grava fel av samma art begås.

Älskar hur du greppar efter halmstrån men vägrar ge upp, trots att du blivit verbalt förnedrad och satt på plats på ett sakligt sätt nu i väldigt många poster på rak. Kämpa!
Okej.

Vad anser du då om att Lambertz erkände på pressträffen att han tafsade och kladdade på henne mot hennes vilja och att hon avvisade honom? Han "kladdade lite, kramade om henne, pussade på hennes kind och huvud" fast att EA avvisade GL "som man bör".

Hans egna ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in