Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
I den här tråden har Lambertz-stödtrupp samlats. Jag har inte riktigt förstått varför de idealiserar honom så som de gör, men alla har säkert sitt eget motiv för att försvara Lambertz månad efter månad.
Ja, titta på Kalla Fakta. Läs också gärna den transkriberade pressträffen som Lambertz höll efter han släpptes ur häktet.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Det finns även någon eller några intervjuer med Lambertz som är intressanta precis som det finns många blogginlägg som han skrivit. Öht är det intressant när vi får höra honom själv tala eller läsa hans egna ord.
Jag har läst den nu. Det är så extremt mycket konstigt som han säger som jag reagerar på att det är knäppt att ingen annan nämner det, men för att bara ta en grej så säger han följande i pressträffen:
Citat:
Min berättelse är att, om vi nu ska ta precis det som hände. Vi blev ganska berusade. Och jag är lite kladdig av mig när jag blir berusad. Och jag hade sagt det till henne. Och hon hade avvisat mina kramar, så här som jag menar med kladdig. Inte tafsat, gör jag inte, men jag kladdar liksom sådär. Kramar om, pussar på kinden, och huvudet och sådär. Och det avvisade hon, på det sätt som man bör göra så att säga. Som man förväntar sig, helt adekvat.
Nähä, så han kladdar, men tafsar inte? Att krama om, pussa på kinden och på huvudet, trots att EA uppenbarligen inte vill det eftersom att hon avvisar "kladdförsöken", det är inte att tafsa?
Oavsett vad man väljer att kalla det för, kladd eller tafs, samma skit, så låter det ju bra mycket äckligare och obehagligare med någon ska hålla på att krama om och pussa en i ansiktet och på huvudet trots att man avvisar det "helt adekvat" så som GL själv beskriver det, än med en "snabb tafs", om man säger så. Kladdandet, utifrån hans egen beskrivning, låter nämligen precis som början på en våldtäkt.
Jämför också förra citatet, från pressträffen, där han nämner att EA avvisar hans "kladdande", med vad han sedan skriver i sin blogg:
Citat:
Sammanlagt drack vi två snapsar var till julmiddagen och ett glas Fireball var till kaffet, därutöver 2-3 glas vin var och på senkvällen två drinkar var. Vi blev ganska berusade men inte så att någon blev oregerlig eller tuppade av. Jag ”kladdade” på henne några gånger under kvällen (se Söndagsbetraktelse nr 314 för detaljer). Hon verkade inte ha något emot det men hade inte heller inbjudit till det
Först så säger han alltså att hon avvisade GLs tafsförsök "helt adekvat". Men nu så heter det helt plötsligt att "hon inte hade något emot det men inte heller bjöd in till det".
Den fula våldtäktsgubben har uppenbarligen inga som helst problem med att ljuga och ändra på historian lite som han känner för. Noll trovärdighet med andra ord.