2021-06-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har man inte läst de tidigare förundersökningarna och bilagor som finns i tråden ang E utan baserar sin input på Kalla Faktas reportage och medias artiklar kan man nog hamna där.
Iof. Men de som brukar skrika när någon häktats borde ju finna den som släpps lika oskyldig som han var skyldig när han häktats. Folk är märkliga och inser inte vad mycket illa en bedragare kan ställa till med och vad hon kostar samhället. Tänk om de pengar som lagts på henne hade lagts på glass till skollediga barn istället. Vilken lycka det skulle ge. Eller läsk till pensionärer mm mm. Att folk inte fattar.
Citera
2021-06-13, 21:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Varför skulle någon falskt anklaga honom eller någon alls för våldtäkt? Det är ingenting som kvinnor tjänar på. Våldtäktsoffer får alltid skit så det vore helt hjärndött att göra något som man vet att man bara kommer få skit och hat för. Så har det varit i alla tider.

Oavsett vad du tror så förekommer det falskanmälningar. Som t.ex här:

Citat:
Kvinna fälls för falsk våldtäktsanmälan

En taxichaufför blev misstänkt för våldtäkt och satt anhållen i två dagar. Nu döms en kvinna för att ha hittat på alltihop.

https://unt.se/uppland/uppsala/kvinna-falls-for-falsk-valdtaktsanmalan-4168687.aspx
Citera
2021-06-13, 21:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej, du skrev faktiskt
Han har ju redan varnat henne för att han vill ha sex med henne på julafton.
Men var någonstans hittar du det? Eller hittar du bara på?

Källa:
Vad ville Lambertz ha sagt då, om det inte var en varning, dvs något hon kunde förvänta sig kunde inträffa på julafton?
Vi har ju sett i tråden att du är ett orakel när det gäller att uttolka Lambertz utsagor. Alltid till hans fördel. Men tänk om Lambertz inte är den naive altruistiske harmlöse farbrorn som du tycks tro. Tänk om det inte är så svartvitt som du tycks tro
Senast redigerad av DoraF 2021-06-13 kl. 21:57.
Citera
2021-06-13, 22:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad ville Lambertz ha sagt då, om det inte var en varning, dvs något hon kunde förvänta sig kunde inträffa på julafton?
Vi har ju sett i tråden att du är ett orakel när det gäller att uttolka Lambertz utsagor. Alltid till hans fördel. Men tänk om Lambertz inte är den naive altruistiske harmlöse farbrorn som du tycks tro. Tänk om det inte är så svartvitt som du tycks tro

Nej, det är han säkert inte. Han har nått långt i karriären och har säkert gjort saker som han inte är stolt över.

Men kvinnan "EA" har gång på gång de senaste åren anmält män för våldtäkter (4 gånger!). Hennes agerande till och med används i polisundervisningen på Växjö universitet. Hennes exman skriver på sin blogg:
"Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?"
Skillnaden är att GL har inte en rad av anmälningar om våldtäkter i sitt bagage. Det finns ingen information om ett tidigare beteende med våldtäkter eller anmälningar. Det finns absolut ingenting i denna tråd om något sådant, trots att Flashbacks grävare lyckats gräva fram det mesta i denna solkiga affär.

Det enda vi kan läsa mot GL i denna tråd är fem-nazis som tycker lite så här: "Han är ett gubbslem och han är därför skyldig. Kvinnan "EA" är ett brottsoffer. Det är hon därför att hon är en förtryckt kvinna. Alla som har fitta är offer. Det vet alla!"
Citera
2021-06-13, 23:54
Medlem
Citat:
I den här tråden har Lambertz-stödtrupp samlats. Jag har inte riktigt förstått varför de idealiserar honom så som de gör, men alla har säkert sitt eget motiv för att försvara Lambertz månad efter månad.

Ja, titta på Kalla Fakta. Läs också gärna den transkriberade pressträffen som Lambertz höll efter han släpptes ur häktet.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Det finns även någon eller några intervjuer med Lambertz som är intressanta precis som det finns många blogginlägg som han skrivit. Öht är det intressant när vi får höra honom själv tala eller läsa hans egna ord.
Finns väl ingen här i tråden som "idealiserar" GL?
Har du ett enda nick att presentera för tråden?

Det har tidigt sagts det som är viktigt: GL må vara Sveriges genom tiderna värsta JK och lika värsta justitieråd, men det skall inte utgöra skäl för att hindra en rättssäker prövning av de anklagelser som riktas mot honom.

Det finns de som bland trådens pöbel anser att det räcker med att GL är gubbe och äcklig för att han skall dömas för våldtäkt, bl a nicket ciprus.
För Dreyfus räckte det med att han var jude..

Du DoraF vill förvisa GL till Djälvulsön även om du ännu inte är medveten om det.
Citera
2021-06-14, 00:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nej, det är han säkert inte. Han har nått långt i karriären och har säkert gjort saker som han inte är stolt över.

Men kvinnan "EA" har gång på gång de senaste åren anmält män för våldtäkter (4 gånger!). Hennes agerande till och med används i polisundervisningen på Växjö universitet. Hennes exman skriver på sin blogg:
"Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?"
Skillnaden är att GL har inte en rad av anmälningar om våldtäkter i sitt bagage. Det finns ingen information om ett tidigare beteende med våldtäkter eller anmälningar. Det finns absolut ingenting i denna tråd om något sådant, trots att Flashbacks grävare lyckats gräva fram det mesta i denna solkiga affär.

Det enda vi kan läsa mot GL i denna tråd är fem-nazis som tycker lite så här: "Han är ett gubbslem och han är därför skyldig. Kvinnan "EA" är ett brottsoffer. Det är hon därför att hon är en förtryckt kvinna. Alla som har fitta är offer. Det vet alla!"
Menar du att polisen borde ha lagt ned anmälan mot Lambertz direkt med motiveringen att han inte anmälts för våldtäkt tidigare och EA varit målsägare i flera tidigare våldtäktsfall?
Citera
2021-06-14, 04:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tja, raka motsatsen kanske, dvs ett klargörande att hon inte skulle förvänta sig något sådant och att han inte förväntade sig något sådant. Sen föll han likafullt för frestelsen att ha (lagligt, samtyckt) sex med henne när hon tog initiativ och blev lite klängig. Klängig är väl f ö knappast bättre än kladdig, men av någon anledning bryr sig ingen om det är en kvinna som gör det.

Citat:
Och du mästare i att vantolka.
Citera
2021-06-14, 08:04
Bannlyst
Göran Lambertz medverkar i podden ”guldtand”
Citera
2021-06-14, 08:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Menar du att polisen borde ha lagt ned anmälan mot Lambertz direkt med motiveringen att han inte anmälts för våldtäkt tidigare och EA varit målsägare i flera tidigare våldtäktsfall?

Oj, jag vet inte vilken planet du har varit på hela våren. Men GL har till och med varit häktad på grund av EAs falska anklagelser och manipulationer av bevis så att det passar hennes sjuka ”verklighet”.

Om du tar dig tid att åtminstånde läsa rubriken för denna tråd framgår det. Så polisen har i detta fall verkligen övernitiskt inledningsvis gått på EAs påståenden.

Ingen påstår här att inte anklagelser för brott som våldtäkt skall tas på allvar. Det jag och många med mig reagerar på är att en falskanmälerska skall gång på gång tillåtas förstöra mäns liv med sina manipulationer.

Någon gång bör till och med polisen lära sig hur denna kvinna agerar och kanske medverka till att hon får en långvarig placering inom kriminalvården eller på rättspsyk.

Eller tycker du att hon skall tillåtas fortsätta med att förstöra livet för män gång på gång?
Senast redigerad av BorgeH 2021-06-14 kl. 08:20.
Citera
2021-06-14, 08:34
Medlem
Citat:
I den här tråden har Lambertz-stödtrupp samlats. Jag har inte riktigt förstått varför de idealiserar honom så som de gör, men alla har säkert sitt eget motiv för att försvara Lambertz månad efter månad.

Ja, titta på Kalla Fakta. Läs också gärna den transkriberade pressträffen som Lambertz höll efter han släpptes ur häktet.

Det finns även någon eller några intervjuer med Lambertz som är intressanta precis som det finns många blogginlägg som han skrivit. Öht är det intressant när vi får höra honom själv tala eller läsa hans egna ord.
Jag har läst den nu. Det är så extremt mycket konstigt som han säger som jag reagerar på att det är knäppt att ingen annan nämner det, men för att bara ta en grej så säger han följande i pressträffen:

Citat:
Min berättelse är att, om vi nu ska ta precis det som hände. Vi blev ganska berusade. Och jag är lite kladdig av mig när jag blir berusad. Och jag hade sagt det till henne. Och hon hade avvisat mina kramar, så här som jag menar med kladdig. Inte tafsat, gör jag inte, men jag kladdar liksom sådär. Kramar om, pussar på kinden, och huvudet och sådär. Och det avvisade hon, på det sätt som man bör göra så att säga. Som man förväntar sig, helt adekvat.
Nähä, så han kladdar, men tafsar inte? Att krama om, pussa på kinden och på huvudet, trots att EA uppenbarligen inte vill det eftersom att hon avvisar "kladdförsöken", det är inte att tafsa?

Oavsett vad man väljer att kalla det för, kladd eller tafs, samma skit, så låter det ju bra mycket äckligare och obehagligare med någon ska hålla på att krama om och pussa en i ansiktet och på huvudet trots att man avvisar det "helt adekvat" så som GL själv beskriver det, än med en "snabb tafs", om man säger så. Kladdandet, utifrån hans egen beskrivning, låter nämligen precis som början på en våldtäkt.

Jämför också förra citatet, från pressträffen, där han nämner att EA avvisar hans "kladdande", med vad han sedan skriver i sin blogg:
Citat:
Sammanlagt drack vi två snapsar var till julmiddagen och ett glas Fireball var till kaffet, därutöver 2-3 glas vin var och på senkvällen två drinkar var. Vi blev ganska berusade men inte så att någon blev oregerlig eller tuppade av. Jag ”kladdade” på henne några gånger under kvällen (se Söndagsbetraktelse nr 314 för detaljer). Hon verkade inte ha något emot det men hade inte heller inbjudit till det
Först så säger han alltså att hon avvisade GLs tafsförsök "helt adekvat". Men nu så heter det helt plötsligt att "hon inte hade något emot det men inte heller bjöd in till det".

Den fula våldtäktsgubben har uppenbarligen inga som helst problem med att ljuga och ändra på historian lite som han känner för. Noll trovärdighet med andra ord.
Senast redigerad av ciprus 2021-06-14 kl. 09:04.
Citera
2021-06-14, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Jag har läst den nu. Det är så extremt mycket konstigt som han säger som jag reagerar på att det är knäppt att ingen annan nämner det, men för att bara ta en grej så säger han följande i pressträffen:

Nähä, så han kladdar, men tafsar inte? Att krama om, pussa på kinden och på huvudet, trots att EA uppenbarligen inte vill det eftersom att hon avvisar "kladdförsöken", det är inte att tafsa?

Oavsett vad man väljer att kalla det för, kladd eller tafs, samma skit, så låter det ju bra mycket äckligare och obehagligare med någon ska hålla på att krama om och pussa en i ansiktet och på huvudet trots att man avvisar det "helt adekvat" så som GL själv beskriver det, än med en "snabb tafs", om man säger så. Kladdandet, utifrån hans egen beskrivning, låter nämligen precis som början på en våldtäkt.

Jämför också förra citatet, från pressträffen, där han nämner att EA avvisar hans "kladdande", med vad han sedan skriver i sin blogg:

Först så säger han alltså att hon avvisade GLs tafsförsök "helt adekvat". Men nu så heter det helt plötsligt att "hon inte hade något emot det men inte heller bjöd in till det".

Den fula våldtäktsgubben har uppenbarligen inga som helst problem med att ljuga och ändra på historian lite som han känner för. Noll trovärdighet med andra ord.
Du är medveten om att du hamnar i fängelse om du kallar Lambertz för våldtäktsgubbe
Citera
2021-06-14, 09:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tja, raka motsatsen kanske, dvs ett klargörande att hon inte skulle förvänta sig något sådant och att han inte förväntade sig något sådant. Sen föll han likafullt för frestelsen att ha (lagligt, samtyckt) sex med henne när hon tog initiativ och blev lite klängig. Klängig är väl f ö knappast bättre än kladdig, men av någon anledning bryr sig ingen om det är en kvinna som gör det.

Och du mästare i att vantolka.
Det här just detta som är så intressant: du tror blint på precis allt Lambertz säger. Hur vet du så tvärsäkert att han talar sanning?Jag gissar att du inte var med i rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Oj, jag vet inte vilken planet du har varit på hela våren. Men GL har till och med varit häktad på grund av EAs falska anklagelser och manipulationer av bevis så att det passar hennes sjuka ”verklighet”.

Om du tar dig tid att åtminstånde läsa rubriken för denna tråd framgår det. Så polisen har i detta fall verkligen övernitiskt inledningsvis gått på EAs påståenden.

Ingen påstår här att inte anklagelser för brott som våldtäkt skall tas på allvar. Det jag och många med mig reagerar på är att en falskanmälerska skall gång på gång tillåtas förstöra mäns liv med sina manipulationer.

Någon gång bör till och med polisen lära sig hur denna kvinna agerar och kanske medverka till att hon får en långvarig placering inom kriminalvården eller på rättspsyk.

Eller tycker du att hon skall tillåtas fortsätta med att förstöra livet för män gång på gång?
Jo, jag känner väl till till fallet Lambertz och EA:s tvivelaktiga bakgrund.
Jag ställde en enkel fråga till dig. Kan du inte besvara den?

Citat:

Så vitt jag vet är det endast Lambertz som anmält EA för falsk angivelse/tillvitelse. Den anmälan lades ned. Till att börja med borde väl männen vars liv hon ska ha förstört anmäla henne så att saken kan utredas. Jag vet inte varför de avstår från att anmäla henne om det nu är så bergsäkert att hon gjort sig skyldig till falsk angivelse/ tillvitelse. En fällande dom skulle ju ge mannen upprättelse och sätta stopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in