Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
1. Jag besvarade frågan
2. Nej
Vad grundar du att fas 3 är slutförd på då?
Du ville inte bygga vidare på ditt case om varför informationsläget kring coronavirus var unikt kontra andra sjukdomar och att man därför kunde snabba på processen? Blir svårt att förstå varför du tycker att framtagandet av ett läkemedel ska kunna gå snabbare än andra läkemedel baserat på att man haft info om sjukdomen tidigare utan att du specificerar hur det skulle vara ett undantag kontra andra läkemedel där man också haft information om sjukdomen sen tidigare. Det framstår som att du tror att vanligtvis tar man fram läkemedlet först och sen hittar man sjukdomen..
Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Vad menar du? Det du citerar talar ju inte emot att fas 3 genomförts såvida du inte anser att "en längre tid" ska utgöra flera år. Det är för övrigt vedertagen kunskap att fas 3 genomförts.
Frågan blir nog snarare, Vad menar Leland? Jag har aldrig talat emot att fas 3 ska ha genomförts. Jag har efterfrågat en källa på att det genomförts då jag tycker det låter konstigt att en studie som baseras på tid inte haft just det, tid. Men det är inte samma som att jag säger att den inte är gjord om du påstår det, jag vill bara få det bekräftat. Verkar också kunna bli vedertagen kunskap att de som påstår att fas 3 är genomförd inte kan backa upp det, men vi får se hur det blir med den saken.
Jag tror kanske du missförstod. Du sa att anledningen till att dessa studier vanligtvis tar tid är byråkrati, inte att dom behövde just tid. Jag citerade då KI som menar på att dom behöver tid för att genomföras. Tror du fortfarande att dessa studier tar tid pga byråkrati och att KI snackar skit?