2021-02-23, 14:34
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Ca 70 tusen döda från vaccinet hittils i USA.

Var får du den siffran ifrån?
2021-02-23, 14:54
Medlem
Jrpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Vet du om du har haft covid? Kanske behöver du inte en andra dos, prata med din läkare i så fall.

En känslig fråga kanske, oroar du dig lätt för din hälsa? Själv får jag alltid högt blodtryck när jag jag är på läkarbesök och svimmar när jag ser blod så man kan ju bygga upp känslan av att känna sig sjukare pga av oro. Men med tanke på din vilopuls så är nog fråga 1 mer relevant.
Börjar kännas bättre nu. Ligger runt 85 i puls och temp på 38. Låg som högst i natt 39.5. Tror inte att jag haft covid. Tagit två negativa test tidigare vid förkylningssymtom.Detta kom mer som en effekt av vaccin. Var beredd på nån reaktion men detta var ruggigt. Är inte orolig i övrigt då jag är mycket sällan är sjuk och inte är den som känner efter extra mycket vid olika symtom. Jobbar i vården och har sett det mesta och reagerar inte på blod eller annat. Men tänker ta upp detta med läkare och rapportera in biverkningar.
2021-02-23, 15:01
Medlem
Jrpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Tack för att du delar med dig av dina upplevelser med just Astras vaccin. De försöker övertyga mig om att ta det eftersom jag är yngre än 65, men jag har redan hög puls innan så hur skulle det inte bli för mig då? Hoppas det går över för dig, låter obehagligt.
Tack. Börjar bli bättre nu. Ja med denna reaktion så förstår jag att man inte ska ge äldre. Är själv 40+.
2021-02-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrpappa
Tack. Börjar bli bättre nu. Ja med denna reaktion så förstår jag att man inte ska ge äldre. Är själv 40+.

Skönt att höra, ska bli intressant att se i denna tråd när de mellan 45 och 65 får sina doser av Astra. Biverkningar som dessa bör alltid rapporteras eftersom hög puls i sig medför vissa risker, speciellt hos de med hjärt-kärl sjukdomar.

Mina föräldrar har fått Modernas och fick inga biverkningar alls konstigt nog, förutom lite ömhet i armen någon dag.
2021-02-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrpappa
Tog Astras vaccin kl.13.30 igår. Kl.21 tycker jag att det börja kännas som att pulsen ökar och jag börja bli varm. Ha normalt ca 60 bpm i vilopuls. Ligger då på ca. 90. Går och lägger mig men det går inte att sova. I skrivande stund så ligger pulsen på 120 och det känns som jag är ute och går en snabb promenad och kroppen värker rejält. Tänker mig att det kan vara febern som driver upp pulsen. Knepig känsla att ligga helt stilla och vara andfådd. Är inte jättesugen på dos 2 just nu!

Vet fler som fått väldigt hög puls av Astras vaccin.
2021-02-28, 03:08
Medlem
rtyuios avatar
30-40% av de som fått Astra Zeneca vaccinet fick sjukskrivas för biverkningar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/30-procent-sjukskrevs-i-mariestad-efter-vaccinering
2021-02-28, 15:05
Medlem
Någon kunnig här som kan tänkas förklara varför vissa får ordentliga biverkningar av vaccinet medans andra slipper biverkningar?
Har två vänner ( en är släkt) , båda fått Astravaccin, båda är 55+, ingen har haft covid-19.
Den ena blev riktigt sjuk i 3 dagar ( nu ok) den andra fick inga biverkningar alls.
Vad bestämmer hur och varför vissa åker på biverkningar?
Har försökt googla men inte hittat något.
2021-03-04, 17:13
Medlem
theshades avatar
Jag tog Astras vaccin. Åtta timmar senare började jag få milda sjukdomssymtom och en timme senare trodde jag att jag skulle svimma så jag lade mig på sängen och då fick jag en frossa från helvetet på en sekund. Trodde först jag hade fått nån form av krampanfall för det var så kraftfullt. Kunde inte röra mig alls bara låg och skakade och kved och fick allt ondare i alla muskler som krampade. Kunde inte sova eftersom jag vaknade av smärtan i armen varje gång jar rörde mig lite i sömnen. Räckte att kroppen rörde sig så vaknade jag av smärtan i armen.

Visste jag detta innan så hade jag nog inte tagit vaccinet. Blev faktiskt rädd när symtomen slog till så hårt och snabbt.
2021-03-04, 17:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Ca 70 tusen döda från vaccinet hittils i USA.

Efter som det är USA så är det nog bara negrer som dött. Har inte hört att det skulle vara mina släktingar däröver.
2021-03-05, 09:38
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag tog Astras vaccin. Åtta timmar senare började jag få milda sjukdomssymtom och en timme senare trodde jag att jag skulle svimma så jag lade mig på sängen och då fick jag en frossa från helvetet på en sekund. Trodde först jag hade fått nån form av krampanfall för det var så kraftfullt. Kunde inte röra mig alls bara låg och skakade och kved och fick allt ondare i alla muskler som krampade. Kunde inte sova eftersom jag vaknade av smärtan i armen varje gång jar rörde mig lite i sömnen. Räckte att kroppen rörde sig så vaknade jag av smärtan i armen.

Visste jag detta innan så hade jag nog inte tagit vaccinet. Blev faktiskt rädd när symtomen slog till så hårt och snabbt.

Vet du om du har haft covid-19 tidigare eller misstanke om att du kan ha haft det?

Antar att det var första dosen du fick, ska du ta dos nummer två också?
2021-03-05, 11:32
Medlem
Jag har talat med många som haft c19 utan allvarliga effekter och sammantaget är det ingen större skillnad på deras berättelse och de som redovisas efter vaccinationen som biverkningar.
Somliga med hög feber några dagar/en vecka och några med lite huvudvärk, snoriga, matta osv. någon/några dagar.

Är det så att det är "spikproteinet" som orsakar det direkta sjukdomstillståndet hos de infekterade?
Vad innebär då det att vi som vaccinerar oss själva "producerar" just spikproteinet...
2021-03-05, 16:16
Medlem
Lasbond3000s avatar
Ska summera mina erfarenheter hittills av vaccinering mot Covid19.

- Vaccin: AstraZeneca.
- Dos:1
- Administrering: Injektion strax innan lunch.
- Biverkning: Började smått få feber runt kl. fyra på eftermiddagen. Febern tilltog snabb och inom en timma hade jag frossa.
Jag försökte få ner febern och frossan med paracetamol och Ibuprofen. Frossan gick ner men då började jag svettas som en gris istället.
Framåt nio och tio på kvällen vid sängdags så började frossan komma tillbaka för att sen bli stora svettningar ett par timmar senare.
Hög hjärtklappning under hela kvällen och natten.
Svårt att sova.
Dagen efter var jag fortsatt febrig, dock inte lika hög feber som dagen innan.
Var sjukskriven den dagen.
Febern började gå ner sent på eftermiddagen och på kvällen var jag nära nog återställd.
Så totalt 1,5 till 2 dagars feber.
Jag vet ej hur hög feber jag hade eftersom jag saknar en febertermometer.
Fick sen se att majoriteten av arbetskollegorna hade fått liknande symptom med en eller två dagars sjukskrivning som följd.

Summa summarum.
Biverkningarna var otrevliga som fan men inte farliga.
Dessa ska sättas i relation med vad Covid19 kan ställa till med.
Senast redigerad av Lasbond3000 2021-03-05 kl. 16:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in