2021-06-30, 12:02
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Men det verkar vara en video direkt från senaten i Texas.
Eller tror du videon är fejk? Skådespelare? Skapad av Bitchute?
Och var sägs det i videon att tusentals har dött av vaccinet?
Skärp dig din jävla foliehatt!
2021-06-30, 12:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
vad är en riktig källa? allt kan editeras i ett syfte så vad kan man lita på i slutändan? fohm? svt? bbc? sd? alla har ett syfte att pusha den agendan man vill få fram , så att hitta sanningen blir otroligt komplicerat...
Beror lite på vad man vill ha uppgifter om. FHM har riktiga data kring bla covid. The Lancet är en välrenommerad källa för forskning. Dessa används aldrig som källa av foliehattar då dessa stollar inte gillar riktig vetenskap
2021-06-30, 12:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Inte? Jag tror inte du kollat videon, eller, om du gjort det, och inte fattat vad som sades, då förstår du inte språket.
Hahaha, okej... Kan du tala om när exakt i videon de säger att djurförsöken fick avbrytas för att djuren dog?
2021-06-30, 12:58
Medlem
Mordormodems avatar
Äntligen fått vaccin!

Fick inte värre biverkningar än lite ont i armen, alltså exakt samma som jag fått från tidigare vaccin.

Hela vaccinationen var mycket smidig och helt gratis. Tänk vad privilegierade vi svenskar är som alla får detta, medan många människor i fattiga länder riskerar smittas av viruset utan någon sjukvård eller vaccin.
2021-06-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hahaha, okej... Kan du tala om när exakt i videon de säger att djurförsöken fick avbrytas för att djuren dog?
Try this one. 7:45

https://www.bitchute.com/video/emu71mpkRBmr/
2021-06-30, 13:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Try this one. 7:45

https://www.bitchute.com/video/emu71mpkRBmr/
Det "doktorn" säger är "Correct" på påståendet från nissen i Texassenaten om att djur dog och att man därför avbröt djurförsöken. Det är för det första en lögn, djurförsöken genomfördes (för Pfizers vaccin, har inte kollat de andra) på både råttor och apor, helt enligt praxis. Råttor dog när de fick doser som motsvarar flera hundra gånger rekommenderad dos. Precis som du sannolikt dör om du tar 100 alvedon på en gång och inte får medicinsk hjälp. Detta betyder ju inte att vaccinen i sig är farliga. Vad har du svårt att förstå? För det andra så är det helt normalt att man överdoserar i testerna för att se när man uppnår en nivå som faktiskt ÄR skadlig. Att mannen i senaten försöker få det att framstå som att det är någon form av gift är skrattretande. Om du orkar leta kommer du finna drivor med artiklar kring hur löjeväckande detta resonemang är. Med samma resonemang är precis ALLT livsfarligt (till och med vanligt vatten).
2021-06-30, 14:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Eh, det är ni, covidtroende, lättstyrda, hjärndöda, hysteriska, hypokondriska fanatiker som är "paniskt rädda för något som bevisligen är i princip ofarligt". Ni är paniskt rädda för en förkylning, men ni försöker projicera er rädsla på oss som skiter i covid19snuvan och omkringliggande lögner och propaganda.
Självklart. Jag förstår precis. 2 vaccindöda är fler än 15 000 C19-döda. Du kanske skulle gjort bra ifrån dig på svensk barn-tv när det begav sig, du kunde gjort en konspirationsteoretikernas variant på "Fem myror är fler än fyra elefanter" - "Två vaccindöda är fler än femtontusen döda av en allvarlig virussjukdom". En given succé.
2021-06-30, 14:45
Medlem
Rospigg1s avatar
Fick Pfizer nr 1 för några veckor sedan. Tycker jag hat fått sämre stånd efter den. Någon som fått lika bieffekter. Kan ju vara en slump också
2021-06-30, 14:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Vilken data har Ni själv tittat på och värderat när Ni kom fram till att vaccination var det enda rätta för Er?
Tillgängliga vetenskapliga studier, i kombination med faktiska rekommendationer från expertmyndigheter och enkel matematik, är gott nog för mig. Speciellt när motargumenten varje gång motbevisas antingen som lögner eller rena felaktigheter och som till och med en amatör som jag kan genomskåda på några sekunder.

Citat:
Tillhör Ni en riskgrupp (ålder, underliggande osv.) och därför kom fram till att Ni faktiskt riskerade något med att avstå?
Ja, ålder och högt blodtryck i mitt fall, men framför allt vill jag undvika att sprida smittan omedvetet till andra som är ännu mer utsatta. Jag bryr mig om andra och det är den primära orsaken då jag egentligen inte tror att min personliga risk är särskilt stor.

Citat:
Om så, på vilka grunder anser Ni att Ni skall ha rätten att uttala Er om de som faktiskt gjort denna värdering gällande riskerna för infekton för sin person och kommit till slutsatsen att datan är tydlig att vaccinet endast utgör en ökad risk då behovet av vaccin saknas?
Detta är en tråd om biverkningar. Om man inte vill ta vaccinet - låt bli. Allvarliga biverkningar är synnerligen ovanliga och i det närmaste obefintliga gällande just mRNA-vaccinen.

Citat:
Datan ÄR tydlig, infektion ger en alldeles utmärkt immunitet MINST i paritet med vaccination men mest sannolikt bättre, antalet återinfekterade jämfört med antalet infekterade fullvaccinerade pekar tydligt på det faktumet och det är väl tur det då vaccinen inte skulle fungera om inte infektion gav immunitet...
Jaha? Vad har detta med biverkningar av vaccinet att göra? Varför utsätta sig för en onödig risk när det finns ett i princip riskfritt sätt att slippa infektionen från första början?

Citat:
Så för de redan infekterade saknas därför behovet, de är redan så immuniserade de behöver bli, för övriga så är det bara att titta på datan gällande sin egen fysiska och kronologiska ålder och väga in ev. riskfaktorer för att värdera BEHOVET av vaccin för sin person INNAN man överhuvudtaget ens tittar åt en riskvärdering av vaccinering, har Ni gjort denna värdering?
Som jag skrev nyss, mitt ställningstagande var primärt av hänsyn till de svagare, men också då det finns risker för även de som är till synes helt friska. En onödig risk att ta.

Citat:
Eller är Ni månne en påverkansoperation? En rätt dålig sådan isf. då Ni verkar använda känsloargument istället för logik...
Logiken finns i de tillgängliga vetenskapliga studierna. Jag tror vaccinmotståndare i avsevärt mycket högre grad än vaccinförespråkare styrs av känslor.

Tror du seriöst att man skulle placera ut påverkansoperatörer på Flashback av alla ställen för att peppa folk till att vaccinera sig?
2021-06-30, 15:01
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden låses för städning. Varningar är att vänta.

// mod
2021-06-30, 15:16
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden öppnas igen.

Håll er till ämnet.

I tråden diskuteras eventuella biverkningar. Det är INTE en tråd för diskussioner för/emot vaccin i största allmänhet.

En del av er kan gått höja nivån, bemöt varandra i sak. Inte med invektiv.

// mod
2021-06-30, 16:24
Medlem
severustheemperors avatar
Senaste siffrorna, (up to 26/06/2021) , Pfizer, Biverkningar

number of individual cases identified in EudraVigilance for TOZINAMERAN (up to 26/06/2021)
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Blood and lymphatic system disorders: 88
Cardiac disorders: 1078
Congenital, familial and genetic disorders: 9
Ear and labyrinth disorders 5
Endocrine disorders 2
Eye disorders 18
Gastrointestinal disorders: 337
General disorders and administration site conditions: 2412
Hepatobiliary disorders 31
Immune system disorders: 36
Infections and infestations: 804
Injury, poisoning and procedural complications: 116