Citat:
Ursprungligen postat av
kkkrim
Vilken data har Ni själv tittat på och värderat när Ni kom fram till att vaccination var det enda rätta för Er?
Tillgängliga vetenskapliga studier, i kombination med faktiska rekommendationer från expertmyndigheter och enkel matematik, är gott nog för mig. Speciellt när motargumenten varje gång motbevisas antingen som lögner eller rena felaktigheter och som till och med en amatör som jag kan genomskåda på några sekunder.
Citat:
Tillhör Ni en riskgrupp (ålder, underliggande osv.) och därför kom fram till att Ni faktiskt riskerade något med att avstå?
Ja, ålder och högt blodtryck i mitt fall, men framför allt vill jag undvika att sprida smittan omedvetet till andra som är ännu mer utsatta. Jag bryr mig om andra och det är den primära orsaken då jag egentligen inte tror att min personliga risk är särskilt stor.
Citat:
Om så, på vilka grunder anser Ni att Ni skall ha rätten att uttala Er om de som faktiskt gjort denna värdering gällande riskerna för infekton för sin person och kommit till slutsatsen att datan är tydlig att vaccinet endast utgör en ökad risk då behovet av vaccin saknas?
Detta är en tråd om biverkningar. Om man inte vill ta vaccinet - låt bli. Allvarliga biverkningar är synnerligen ovanliga och i det närmaste obefintliga gällande just mRNA-vaccinen.
Citat:
Datan ÄR tydlig, infektion ger en alldeles utmärkt immunitet MINST i paritet med vaccination men mest sannolikt bättre, antalet återinfekterade jämfört med antalet infekterade fullvaccinerade pekar tydligt på det faktumet och det är väl tur det då vaccinen inte skulle fungera om inte infektion gav immunitet...
Jaha? Vad har detta med biverkningar av vaccinet att göra? Varför utsätta sig för en onödig risk när det finns ett i princip riskfritt sätt att slippa infektionen från första början?
Citat:
Så för de redan infekterade saknas därför behovet, de är redan så immuniserade de behöver bli, för övriga så är det bara att titta på datan gällande sin egen fysiska och kronologiska ålder och väga in ev. riskfaktorer för att värdera BEHOVET av vaccin för sin person INNAN man överhuvudtaget ens tittar åt en riskvärdering av vaccinering, har Ni gjort denna värdering?
Som jag skrev nyss, mitt ställningstagande var primärt av hänsyn till de svagare, men också då det finns risker för även de som är till synes helt friska. En onödig risk att ta.
Citat:
Eller är Ni månne en påverkansoperation? En rätt dålig sådan isf. då Ni verkar använda känsloargument istället för logik...
Logiken finns i de tillgängliga vetenskapliga studierna. Jag tror vaccinmotståndare i avsevärt mycket högre grad än vaccinförespråkare styrs av känslor.
Tror du seriöst att man skulle placera ut påverkansoperatörer på Flashback av alla ställen för att peppa folk till att vaccinera sig?