Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Har länge haft tanken att det är SD som tyckte att rätt ska vara rätt. Han har tidigare haft synpunkter på att LW tog bort dem och "ger" nu tillbaka casherna när han släpps ur häktet. För att han vill visa sin välvilja mot henne och att allt han gör är för henne. Det är SD som har upplevt kontrollförlust, och att återta casherna är typiskt tecken på att återta kontrollen.
Antag vidare att HD hela tiden levt under direkt eller indirekt dödshot? Hon vet nu att mannen som tidigare talat om att hjälpa henne över på andra sidan nu är kapabel att förverkliga hotet. Vi har alla sett den otäcka video som han skickade till åklagaren. Om man då tänker att det är en sida han valde att visa upp, hur ser den sida ut som han döljer?
Antag att hon inte visste, men ganska snart anade, att SD var den skyldige. Hur har hennes liv varit efter det? Hur skulle hon agera för att skydda sig själv och barnen?
Vilken jävla mardröm att befinna sig i. Dessutom fläks hela ens liv upp för allmän beskådan och halva Sverige har synpunkter på precis allt du gör. Och inte gör. vad du säger, och inte säger. Inget av det som tidigare var privat, är numera privat.
HD är på SD om de borttagna loggarna som i sin tur går på LW. HD loggar om, LW tar bort, SD höjer tonläget mot LW osv. Så har jag förstått turerna. HD kontaktar HÅ, liksom LW gör som även kontaktar JD...... Nämnas kan att LW haft två förstörda cacher i området.
Jag tror HD inte vill ha någon LW-cache i bostadsområdet? LW planerar en ny där en tidigare saboterad varit varpå SD försöker boka in en så nära för att sabotera LWs planerade, men hon hade bokat redan? Ödets ironi att det är just där LW mördas (15/5-18). 1 dag före LWs Norge-resa, 2 dgr före SD/HDs USA-resa (båda för GC).
19/5-18 LWs döda kropp hittas bakom ett bullerplank 160 m från sitt hem, brutalt ihjälslagen, mördad.
Att HD/SDs liv fläks upp beror på att SD blir misstänkt. Att SD räknat med att bli förhörd tror jag, men inte misstänkt/åtalad och en FUP. Det var det perfekta brottet.
Det är svårt att bortse från kopplingen till GC. Det är också i GC-skogen otroheten tar sin början efter en trög start.
TR friar SD, men ÅK överklagar domen.
En enig HR dömer SD som mördare.
Dom meddelas kl 11.00, kl 11.18 meddelas att SD är funnen död (självmord)