2021-06-10, 10:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
[Mina redigeringar (rättningar) av din text ovan.]

* Att du tycker han "äckelgubbe" har ingen bäring på dessa händelser. Gäsp.
* Flertalet här är inte "fast i kvinnohat". Flertalet har istället tittat på fakta i målet och kommit fram till att hon är en överbevisad lögnare. Hennes trovärdighet är mycket lägre jämfört hans, och så tycker vi med hjälp av det som framkommit och är verifierbart. Dvs mer än "saker som bara EA sagt".
* EA kanske låter trovärdig om man väljer sida, utan att bry sig om fakta eller sanningen.

latinasisthebest: Varför lade åklagaren ner förundersökningen efter att ha försökt fälla GL? Varför begärde inte EA överprövning av detta beslut?

Istället väljer hon att försöka locka över sådana som dig i en folkets domstol med hjälp av ett extremt vinklat tv-program "Kalla fakta"? Hennes sista halmstrå.

Är det ett sådant rättssystem vi vill ha? TV-program och instagramföljare eller poliser, förundersökningar, åklagare, domstolar?

Jag rekommenderar att du läser på om detta fall innan du klämmer fram fler illaluktande magkänslor.

latinasisthebest: Kan vi enas om att falska anmälningar förstör för riktiga våldtäktsoffer?
Med tanke på alla imbeciller som har dykt upp i tråden efter att deras TV sagt åt dom att EA är ett oskyldigt offer så kan man ganska enkelt slå fast att propaganda fungerar. I varje fall på idioter.
Citera
2021-06-10, 11:12
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har redan en 36-årig flickvän.

Läste en intervju där han var ångerfull över att bedragit sin fru/sambo/särbo. Är det 36-åringen han då avser? Hur fan kan man som 70-åring får ihop det med hälften så unga luder? Är det borderlinebrudar eller vad handlar det om?
Citera
2021-06-10, 11:14
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
I Kalla Fakta - intervjun framstod klart och tydligt vem som "är offer" i soppan. Det är Lambertz. Han har inte fattat vem han har haft att göra med : en kvinnlig psykopat. Det har varit ett väl planerat teaterspel från början, till slut, av kvinnan. Hon planlade det hela redan innan hon började stalka honom via Facebook, för flera år sedan. Varför? Uppmärksamhet, pengar, chansen att förstöra någons liv. Psykopater lever för och får energi av det. Ju mer elände för andra, desto bättre. Hon har helt "skapat" alla
scenarion själv.

Intressanta slutsatser!

Vi som har följt tråden och fallet är helt övertygade om att det inte är en våldtäkt. Kvinnan EA framträder mer och mer som en farlig "femme fatal". Hon verkar också mycket medveten om hur hon skall bete sig för att dölja information om sig själv på internet. Hon har rensat mycket sedan affären startade. Hennes exman beskrev henne som den mest intelligenta kvinna han mött.

Men hennes exmans beskrivning av henne var också bland det mest skakande jag läst. Hur lyckas denna kvinna ingjuta skräck i en vuxen man om att hon skall köra en penna i hans ögon när han sover?

När jag tänker lite på detta fall undrar jag över vad som driver denna kvinna att hålla på med dessa falska anklagelser om våldtäkter? Är det mans-hat? Mår hon så mycket bättre av att "krossa" män och förstöra deras liv? Förlorar hon inte en bit av sin egen själ varje gång? Hennes exman tyckte ju att hon är intelligent, borde det inte räcka för henne att skapa sig en framtid som en vanlig framgångsrika kvinna? Varför hålla på med dessa falska våldtäktsanmälningar gång på gång?

Jag hoppas verkligen att ingen mer råkar ut för hennes intriger och manipulationer. Inte ens GL var värd att fastna i hennes nät av lögner och polisanmälningar.
Citera
2021-06-10, 11:17
Medlem
Ganska obehaglig känsla efter att ha lyssnat på TV4.
Nu är jag naturligtvis färgad av att ha följt FB:s trådar om kvinnan o Lambertz, men om jag försöker bortse från den informationen och bara koppla intervjun till vad som synts i media så får jag en känsla av att TV4 försöker starta ett nytt drev mot Lambertz, bara det att han inte ges möjlighet att gå i svaromål (i direkt anslutning till programmet) ger mig dålig smak i munnen.
Är det reportern eller TV4 som har en egen agenda?
Har reportern någon form av vänskapsrelation till "Emma" eller någon av "Emmas" vänner?
Varför bortser man från de fakta som trots allt finns tillgängliga om kvinnan - och ställer frågor om dessa fakta i programmet?
Som det är nu så tillåts alltså "Emma" att brodera ut sin historia ännu mer med hitte-på alternativa historier. Hoppas verkligen att hon dras inför rätta för falsk tillvitelse (och döms till det ett-åriga straff som Lambertz tippar på)
Citera
2021-06-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Läste en intervju där han var ångerfull över att bedragit sin fru/sambo/särbo. Är det 36-åringen han då avser? Hur fan kan man som 70-åring får ihop det med hälften så unga luder? Är det borderlinebrudar eller vad handlar det om?
Tänk om denna särbo (f.d.? i sydsverige?)
är jurist/avvokat då? Dvs det var ett parti, helt på akademisk nivå!
Citera
2021-06-10, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag vill minnas att den där 36-åringen var advokat/jurist & såg lite överseende på att Lambertz knullade bredvid.
Ett lite öppet förhållande helt enkelt.
Citera
2021-06-10, 11:39
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Ganska obehaglig känsla efter att ha lyssnat på TV4.
Nu är jag naturligtvis färgad av att ha följt FB:s trådar om kvinnan o Lambertz, men om jag försöker bortse från den informationen och bara koppla intervjun till vad som synts i media så får jag en känsla av att TV4 försöker starta ett nytt drev mot Lambertz, bara det att han inte ges möjlighet att gå i svaromål (i direkt anslutning till programmet) ger mig dålig smak i munnen.
Är det reportern eller TV4 som har en egen agenda?
Har reportern någon form av vänskapsrelation till "Emma" eller någon av "Emmas" vänner?
Varför bortser man från de fakta som trots allt finns tillgängliga om kvinnan - och ställer frågor om dessa fakta i programmet?
Som det är nu så tillåts alltså "Emma" att brodera ut sin historia ännu mer med hitte-på alternativa historier. Hoppas verkligen att hon dras inför rätta för falsk tillvitelse (och döms till det ett-åriga straff som Lambertz tippar på)

Jag har sett programmet och är benägen att hålla med. Lika illa som jag tyckte om Sorans "tycka synd om" program där inte heller de som anklagat honom fick komma till tals tyckte jag om denna. Skillnaden här är väl att Lambertz fick hålla sin presskonferans i trädgården och komma till tals tidigt. Det går inte med bästa vilja att säga att han inte fått säga sitt. Snart kommer väl hans bok ut också. Med det i åtanke kan jag på ett sätt tycka att det är "rätt" att hon får säga sitt. Reportaget även om vinklat faller inte tillbaka vidare bra på henne. Fler frågor ställs än vad som besvaras.

Undrar hur han förhåller sig till det han berättar i boken, med tanke på förtal (även sanna uppgifter som delas räknas ju som förtal, exempelvis Cissi Wallin's bok).

Han lär komma ur detta förhållandevis oskadd. Hon gör det inte. Hon kommer aldrig att kunna leva normalt efter detta.

Efter att ha läst hela denna tråden med en stor nypa salt är jag övertygad om att kvinnan lider av allvarlig psykisk ohälsa och antingen sätter i system att anmäla eller att hon har ett så pass problematiskt förhållande till droger och alkohol att hon regelbundet spelar in saker. Hon har medvetet undanhållit bevis i form av att ha redigerat ljudfiler minst två gånger. Hon var säkerligen ute efter att på ett eller annat sätt profitera på Lambertz. Medvetet eller omedvetet. Missbrukarbeteende. Sedan tror jag säkert att hon farit illa i sitt liv. På ett eller annat sätt, vid några tillfällen. Annars beter man sig inte så här.

Dock har knappast han rent mjöl i påsen. Han har mest troligt inte begått någon våldtäkt, men att han har kladdat och haft avsikter med julafton är jag ganska övertygad om. Otrohet är inte ett brott i lagens mening, men något han är skyldig till.

Detta är en smutsig soppa som vi inte sett det det sista av. Lambertz är antagligen inte rätt man att försöka utpressa heller... inte direkt en fiende man vill ha.
Citera
2021-06-10, 11:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Du har väl rätt att ha ett förhållande med vem du vill? Det ska han väl inte dömas för?
Citera
2021-06-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag tror Lambertz sippade lite på spriten men såg till att E´s glas var fullt hela tiden. Mao hon drack 80% av spriten och hon väger 70% av det Lambertz väger. You do the math, Einstein.

Så var det kanske. Emmas beskrivning av konsumtionen är iaf helt uppåt väggarna.
Och hennes påstående ("jag däckade") passar inte in i storyn ånstans..
Att uppnå 2-3 promille är grisigt .. man trillar, spyr, får utbrott, klantar sig osv..
Varken Lambertz eller Emma har påstått att hon bettete sig typiskt kaotiskt..
Och som sagt var, är man medvetslös pga spriten, är man oduglig som vittne , oavsett vad som hänt.

Det kan man fråga vilket rånoffer som helst..
"Jaha, de tog din plånka.. vad drack du innan?" "Ööh en sjuttis och en halv vinare.." Ridå..

Emma har iofs sagt (i intervjun) att de "delade" på 1.5 flaskor sprit (!), vin och annat.. hon påstår alltså att Lambertz söp sig plakat (under ung 6 timmar) och lyckades genomföra en våldtäkt.

Detta vet hon, trots att hon själv söp sig medvetslös, ur stånd att värja sig. Och mitt i denna soppa förblev hennes trånga finklänning intakt och knapparna lossnade inte. Inte troligt.

Ja ja ... i höst är detta glömt och Emmas kommer inte att vara sönderexponerad, som vissa påstår. Jag tror förvinnande få kommer att lägga hennes ID på minnet och dra fram det vid nästa jobbintervju..

Lambertz är dessutom inte Sveriges mest älskade person, vars heder och ära kommer att försvaras av folket i flera år..
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-06-10 kl. 12:16.
Citera
2021-06-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har ingen jävla aning om vem hon är.

Hon heter Cecilia - där fick du
Citera
2021-06-10, 12:34
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så var det kanske. Emmas beskrivning av konsumtionen är iaf helt uppåt väggarna.
Och hennes påstående ("jag däckade") passar inte in i storyn ånstans..
Att uppnå 2-3 promille är grisigt .. man trillar, spyr, får utbrott, klantar sig osv..
Varken Lambertz eller Emma har påstått att hon bettete sig typiskt kaotiskt..
Och som sagt var, är man medvetslös pga spriten, är man oduglig som vittne , oavsett vad som hänt.

Det kan man fråga vilket rånoffer som helst..
"Jaha, de tog din plånka.. vad drack du innan?" "Ööh en sjuttis och en halv vinare.." Ridå..

Emma har iofs sagt (i intervjun) att de "delade" på 1.5 flaskor sprit (!), vin och annat.. hon påstår alltså att Lambertz söp sig plakat (under ung 6 timmar) och lyckades genomföra en våldtäkt.

Detta vet hon, trots att hon själv söp sig medvetslös, ur stånd att värja sig. Och mitt i denna soppa förblev hennes trånga finklänning intakt och knapparna lossnade inte. Inte troligt.

Ja ja ... i höst är detta glömt och Emmas kommer inte att vara sönderexponerad, som vissa påstår. Jag tror förvinnande få kommer att lägga hennes ID på minnet och dra fram det vid nästa jobbintervju..

Lambertz är dessutom inte Sveriges mest älskade person, vars heder och ära kommer att försvaras av folket i flera år..
Dessutom har 30-åringen förmodligen mer alkoholtolerans än gamla Lambertz. Av filmsekvensen att döma, såg EA inte ut att vara i det tillstånd hon inledningsvis beskrev som "helt däckad".
Citera
2021-06-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hon heter Cecilia - där fick du
Enligt stoppapressarna iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto