2021-06-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Klart att flickan inte ljuger, hon lät ledsen i intervjun.
Haha.. 😁👌 Du skämtar nu va?
Citera
2021-06-10, 01:35
Medlem
Oavsett om Lambertz är skyldig eller inte är hans agerande helt oacceptabelt. Tur för honom att han inte har kvar några offentliga uppdrag som han kan avsättas ifrån.
Citera
2021-06-10, 01:51
Medlem
Kainotophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Oavsett om Lambertz är skyldig eller inte är hans agerande helt oacceptabelt. Tur för honom att han inte har kvar några offentliga uppdrag som han kan avsättas ifrån.

Det faktum att han låtsas rida ut som damernas ”riddare” i vågorna av metoo, MEN sedan har sitt personliga (och helt ok?) ”kladdande” är rätt ironiskt och skrattretande… Tafsa usch, kladda 👍🏻. Som kvinna tycker jag illa om både ovälkommet kladdande och tafsande och kan ärligt säga att jag varken före eller efter hans uttalande ser någon skillnad mellan företeelserna. Möjligtvis skulle tafsande vara mer ”hands on” och ”kladdande” vara tafsande + äckligt blötpussande?

Om han inte då i all oskyldighet har för vana att servera kladdkaka till uppvaktningsspriten😜
Citera
2021-06-10, 03:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Klart att flickan inte ljuger, hon lät ledsen i intervjun.
Jag hörde en dokumentär om Johanna Möller som dömts till livstids fängelse för mord och mordförsök på sina föräldrar. Hon har kategoriskt förnekat det. Hon lät också ledsen i intervjun. Ska jag ta det som ett tecken på att hon inte ljuger?
Citera
2021-06-10, 03:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Det här påminner om fallet Cissi Wallin och Fredrik Virtanen. Två fyllskallar har sex med varandra och i efterhand ångrar sig den ena och det landar i en anmälan om våldtäkt.

När man väger samman fakta och försöker förstå mellan raderna vad som hänt får jag det till följande.

1) Anledningen till att Lambertz blev häktad är att kvinnan hävdar att hon inte varit vaken eller knappt vid medvetande under akten. Att Lambertz utnyttjade hennes hjälplösa tillstånd. Men från att ha suttit häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt till att helt plötsligt bli frisläppt och utredningen lades ned så måste något som omkullkastar hela utredningen ha hänt. Förmodligen har det bevisats att EA ljugit och att hon i själva verket varit vaken och vid medvetande.

2) Lambertz borde inte haft sex med EA. Många av oss är nog överens om det. Men han har inte gjort något brottsligt. De var båda berusade, alternativt fulla och det resulterade i att de hade sex. Om någon varit drivande eller hur det gått till är lite oklart.

3) Dagen efter mår EA dåligt över det. Jag tror att det är sant, för båda verkar vara överens om det. EA verkar på riktigt må dåligt över det här en tid framåt. EA är en skör kvinna som haft en relation till Lambertz som en förebild, en vuxen människa eller till och med en extrapappa som de uttrycker det. Oavsett hur det gick till kan nog de flesta förstå att det blev helt fel när de hade sex med varandra.

4) EA fortsätter må dåligt av det här och Lambertz är ångerfull och vill att deras relation ska bli bra igen. Men en vän till EA gör en polisanmälan.

5) EA som varit målsägande i tre våldtäkter på fyra år och tidigare bevisligen ljugit och manipulerat bevis, hävdar nu i förhör att hon varit utslagen under akten. Lambertz får då sitta anhållen och häktad i 14 dagar tills det framkommit bevis på att EA ljugit om det. Lambertz släpps och utredningen läggs ned.

Så kort och gott, två personer som på fyllan har sex med varandra är inte per automatik våldtäkt även om en av dem ångrar sig dagen efter. Det var inte våldtäkt i fallet Wallin/Virtanen och inte heller våldtäkt i fallet Lambertz/EA. Bara lite dålig sex mellan några fyllskallar, något som aldrig hänt om de varit nyktra.
Citera
2021-06-10, 04:16
Medlem
Yinool0401s avatar
Om jag var "incest"- Lambertz skulle jag gå till första bästa kirurg och be denne "HEN" att sy fast en fucking "skäms"-kudde över mitt ansikte. Sen skulle jag gå runt med den resten av mitt liv.

Hans/Lambertz släkting eller släktingar har bytt efternamn (detta är sant). Snacka om någon som kommer att fira jul själv ... utan ens en Lolita bredvid sig.
Senast redigerad av Yinool0401 2021-06-10 kl. 04:42.
Citera
2021-06-10, 05:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag hörde en dokumentär om Johanna Möller som dömts till livstids fängelse för mord och mordförsök på sina föräldrar. Hon har kategoriskt förnekat det. Hon lät också ledsen i intervjun. Ska jag ta det som ett tecken på att hon inte ljuger?
Tror att det var ironiskt menat.
Hoppas jag i all fall.
Citera
2021-06-10, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Om jag var "incest"- Lambertz skulle jag gå till första bästa kirurg och be denne "HEN" att sy fast en fucking "skäms"-kudde över mitt ansikte. Sen skulle jag gå runt med den resten av mitt liv.

Hans/Lambertz släkting eller släktingar har bytt efternamn (detta är sant). Snacka om någon som kommer att fira jul själv ... utan ens en Lolita bredvid sig.

Det finns gott om ”Lolitas” för honom att fira Jul med om han så vill. Vi får dock hoppas han ej tänker den briljanta tanken. Det vore ej bra för honom.
Ska vi gissa på att hans nästa Jul blir i Thailand?
Citera
2021-06-10, 06:34
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Det finns gott om ”Lolitas” för honom att fira Jul med om han så vill. Vi får dock hoppas han ej tänker den briljanta tanken. Det vore ej bra för honom.

Ja , just det, ditt lilla geni. Thailand är ju fristädernas - fristad. Personalen på flygplatsen kommer dra på smilgroparna när Lamban checkar in. I passkontrollen kommer dom be honom ta bort kudden som han bär över sitt ansikte, vilket kommer vara lite "tricky" då den är fastsydd.
Citera
2021-06-10, 07:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice09
Nu har jag sett Massi på Youtube. Om detta handlar om Emma och det advokaten säger stämmer så förändrar det allt vad gäller min i ställning till Emma och hennes trovärdighet.
Jag tar gärna länken till domen nu.
Ett tillägg och förtydligande till fallet DU som hans advokat Massi berättar om i klippet:
hur galet det än kan verka så hade TR kännedom om att ljudfilen fanns i en klippt och en längre version (med den ökända kommentaren av EA). Trots detta fälldes DU i TR.

HR gjorde en helt annan bedömning av ljudfilerna, och dessutom konstaterar man att EAs berättelse om den första våldtäkten när hon sover (innan ljudinspelningen startas) ”inte är sannolik” pga den korta tiden som gått sedan taxiresan, liksom det helt normala samtalet i början av sagda ljudfil. Kort sagt: EA ljuger på vanlig svenska.
Citera
2021-06-10, 07:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Han har redan en 36-årig flickvän.
Citera
2021-06-10, 07:51
Medlem
NoMoreTears77s avatar
I Kalla Fakta - intervjun framstod klart och tydligt vem som "är offer" i soppan. Det är Lambertz. Han har inte fattat vem han har haft att göra med : en kvinnlig psykopat. Det har varit ett väl planerat teaterspel från början, till slut, av kvinnan. Hon planlade det hela redan innan hon började stalka honom via Facebook, för flera år sedan. Varför? Uppmärksamhet, pengar, chansen att förstöra någons liv. Psykopater lever för och får energi av det. Ju mer elände för andra, desto bättre. Hon har helt "skapat" alla
scenarion själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in