Citat:
Ursprungligen postat av
fittknullare
Helt enig med dig. Kikade på kallafakta, hon svamlar rätt mycket och det låter suddigt. Ena stunden är hon så medvetslös så hon inte vet vad hon gör, men endå lyckas spela in flera ljudsekvenser.
Hoppas Lambertz blir friad för denna skit.
Det är en massa svammel. När man bokstavligen slocknar pga alkohol, då har man passerat många jobbiga stadier innan dess. Man kräks, fumlar, har sönder saker, ramlar och slår sig osv.. Det stadium som E beskrev, bör vara mellan 2 och 3 promille. Finns inget som tyder på att hon söp sig medvetslös, men hon påstår det.
Har man supit ner sig så man slocknar totalt, då kan man inte heller redogöra för orsakskedjor, vad man själv gjorde och vad andra gjorde.
Om jag uppnådde 2-3 promille och "tuppade av" (som E uttryckte det), då skulle andra få förklara vad jag gjort och sagt. Att i efterhand förklara vad man ville och inte (tex i sänghalmen) är ju helt hopplöst. Att supa ner sig så är att utvisa sig själv från matchen.
När man supit sig till apstadiet är man inte sig själv och kan göra vad som helst. Själv slog jag sönder en festlokal i tonåren (jag fick nån sorts alkoholpsykos). Enda skälet var att jag var aprak.
Detta är ju supandets ABC.. alla känner till det här.
Så oavsett om E blivit våldtagen får hon göra samma val som alla andra. Antingen super man måttligt och kan säga exakt vad som hänt senaste dygnet, eller så super man tills man svimmar, och då är man helt opålitlig som vittne och får skylla sig själv.
E lyder under samma lagar som fulla Stefan som röjt på krogen eller fulla Sture som mosat bilen.
Lambertz går garanterat fri.