2021-06-09, 19:36
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Problemet är att en berättelse kan uppfattas som trovärdig utan att för den skull vara sann. Exempel:

GL läste CWs bok och fann den trovärdig. I boken beskriver CW morgonen hos FV, detaljrikt och med känsloinlevelse. Det kan uppfattas som mycket trovärdigt. Men läser man polisförhöret ger CW där en annorlunda berättelse om morgonen hos FV, även denna detaljrik och med känsloinlevelse, som därför ger intryck av trovärdighet den med. Var och en för sig kan de lätt uppfattas som två trovärdiga berättelser, men inte när man jämför dem sida vid sida. Då blir det uppenbart att även delar av det detaljrika och känslofyllda måste vara bluff och båg, men lika gärna alltihop eftersom denna kvinna helt klart kan ljuga på ett förtroendeingivande sätt.

För att uppehålla sig något litet till vid CW, så har hon alltså själv publicerat en bok med en berättelse som helt skiljer sig från den hon gav i polisförhör flera år tidigare. Hur får hon det att gå ihop? GL läste boken och uppfattade den som trovärdig, för att han inte såg hur avgörande detaljer avvek från polisförhöret. Kanske var det omdömeslöst av honom att inte kolla upp detta.

Att en berättelse verkar trovärdig är inte detsamma som att den är sann. EA lär ha ändrat sin version flera gånger under de förhör som gjordes innan GL häktades, men utan tillgång till dessa tidigare versioner kan ingen jämföra med vad som sas på TV. Vad ska man tro? Och varför fabriksåterställde hon återigen sin telefon trots att det fanns så mycket bevis på den? Hon har läst juridik och borde ha förstått bevisvärdet.

Du ser inte hela sanningen när du ser programmet. Själva utgångspunkten, låta kvinnor berätta om våldtäkt, tycks förutsätta att en sådan ägt rum trots att förundersökningen las ner eftersom inget hon sa kunde styrkas.

Klart det går 18 timmar till förhör när berättelsen ändras hela tiden. Fantasin känner ingen gräns.

Det går inte 18 timmar till förhör.

Hon ( någon väntade innan anmälan)

Oj, hennes telefon behövde fabrikåterställas.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-06-09 kl. 19:39.
Citera
2021-06-09, 19:46
Medlem
sonofnatures avatar
Sett Kalle fakta

Man fick ju inte veta någonting ju

E det fler delar ?
Citera
2021-06-09, 19:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Sett Kalle fakta

Man fick ju inte veta någonting ju

E det fler delar ?
Du fick veta precis så mycket som TV4 ville berätta. Dvs allt som talar för EAs version och inget som talar emot, eller påvisar de direkta lögner hon kommit med tidigare.
Citera
2021-06-09, 20:00
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du fick veta precis så mycket som TV4 ville berätta. Dvs allt som talar för EAs version och inget som talar emot, eller påvisar de direkta lögner hon kommit med tidigare.

Sämsta jag sett
Citera
2021-06-09, 20:01
Avslutad
Cissi Wallin som gjorde avbön för en tid sedan har träffat Emma och tror fullt och fast på Emma. Och givetvis är det en del medsystrar som vräker av sig sitt hat mot Lambertz ,han kallas den jäveln och borde stämmas för förtal???????? skriver något ljushuvud. Hon fortsätter hetsa mot enskilda, i detta fallet den oskyldige Göran Lambertz. Och detta på hennes Instagram-konto. Så var det med hennes avbön. Hon borde åtalas för förtal och uppvigling plus medhjälp till förolämpning mot den oskyldige Göran Lambertz
Senast redigerad av BMH 2021-06-09 kl. 20:05.
Citera
2021-06-09, 20:08
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej, hennes story håller inte ihop alls.

Nä, det håller jag inte med om.. GL behöver inget straff.

GL är en tokdåre av rang men i just detta fall bryr jag mig inte så mycket. Hans Quickologi-sekt är ett större problem än julafton 2020, enligt mig..

Jag tror bara att E ångrade sig och vi har ju fördomar, som hon kan använda ..

En ung söt kvinna vill aldrig ha en snubbe som GL, säger våra fördomar..

Jag tror bara att hon hade fyllesex med nån som var på tok för gammal för hennes dagen-efter-samvete.. om det är så, är hon verkligen inte den första person som tänker så

Ha ha jag har ingen respekt för GL egentligen, men jag kan tycka att han är tuff ändå, mitt i galenskapen. Hans presskonferens är ju redan en svensk klassiker..

Ha ha tänk dig at ta tjuren vid hornen sådär, inför mediapacket ..

Ocensurerad sammanfattning: "Ok hrm.. fan vad pinsamt, men jag råkade alltså bli stenkåt på den här unga kvinnan, som jag bara skulle vara kompis med .. jag borde inte stoppat in den, men jag stoppade in den, och nu vet ni det, men hon ville att jag skulle göra det. Jaha, några frågor?"

GL är en idiot på många sätt, men jag ger honom en guldstjärna ändå ha ha..

Helt enig med dig. Kikade på kallafakta, hon svamlar rätt mycket och det låter suddigt. Ena stunden är hon så medvetslös så hon inte vet vad hon gör, men endå lyckas spela in flera ljudsekvenser.

Det är inget onormalt om en man och kvinna knullar när man hamnar i sängen, lite förfriskade. Kan det inte bara vara så att hon ångrade sig efteråt? Anmärkningsvärt att hon blivit våldtagen 3 gånger tidigare också - har det skett en gång gör man väl allt i sin makt för att det inte ska ske yttligare, alltså att inte försätta sig i liknande sitvationer framöver som skulle kunna leda till det.

Hoppas Lambertz blir friad för denna skit.
Citera
2021-06-09, 20:17
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Cissi Wallin som gjorde avbön för en tid sedan har träffat Emma och tror fullt och fast på Emma. Och givetvis är det en del medsystrar som vräker av sig sitt hat mot Lambertz ,han kallas den jäveln och borde stämmas för förtal???????? skriver något ljushuvud. Hon fortsätter hetsa mot enskilda, i detta fallet den oskyldige Göran Lambertz. Och detta på hennes Instagram-konto. Så var det med hennes avbön. Hon borde åtalas för förtal och uppvigling plus medhjälp till förolämpning mot den oskyldige Göran Lambertz

Löjligt att hon lägger sej i
Så kommer massa folk å håller med i allt

Visst han ville bli kallad pappa
Men hur många tjejer säger inte my daddy till olika killar de umgås med osv
E man våldtäktsman bara för man säger pappa 🤔

Ta bort ordet pappa
Kalla alla hen
Blir kränkt
Citera
2021-06-09, 20:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Borderlinehäxor har en fantastisk förmåga att alltid finna varandra.
Citera
2021-06-09, 20:40
Medlem
Citat:
Problemet är att en berättelse kan uppfattas som trovärdig utan att för den skull vara sann. Exempel:

GL läste CWs bok och fann den trovärdig. I boken beskriver CW morgonen hos FV, detaljrikt och med känsloinlevelse. Det kan uppfattas som mycket trovärdigt. Men läser man polisförhöret ger CW där en annorlunda berättelse om morgonen hos FV, även denna detaljrik och med känsloinlevelse, som därför ger intryck av trovärdighet den med. Var och en för sig kan de lätt uppfattas som två trovärdiga berättelser, men inte när man jämför dem sida vid sida. Då blir det uppenbart att även delar av det detaljrika och känslofyllda måste vara bluff och båg, men lika gärna alltihop eftersom denna kvinna helt klart kan ljuga på ett förtroendeingivande sätt.

För att uppehålla sig något litet till vid CW, så har hon alltså själv publicerat en bok med en berättelse som helt skiljer sig från den hon gav i polisförhör flera år tidigare. Hur får hon det att gå ihop? GL läste boken och uppfattade den som trovärdig, för att han inte såg hur avgörande detaljer avvek från polisförhöret. Kanske var det omdömeslöst av honom att inte kolla upp detta.

Att en berättelse verkar trovärdig är inte detsamma som att den är sann. EA lär ha ändrat sin version flera gånger under de förhör som gjordes innan GL häktades, men utan tillgång till dessa tidigare versioner kan ingen jämföra med vad som sas på TV. Vad ska man tro? Och varför fabriksåterställde hon återigen sin telefon trots att det fanns så mycket bevis på den? Hon har läst juridik och borde ha förstått bevisvärdet.

Du ser inte hela sanningen när du ser programmet. Själva utgångspunkten, låta kvinnor berätta om våldtäkt, tycks förutsätta att en sådan ägt rum trots att förundersökningen las ner eftersom inget hon sa kunde styrkas.

Klart det går 18 timmar till förhör när berättelsen ändras hela tiden. Fantasin känner ingen gräns.

Jag tycker inte att CW är trovärdig. Är insatt i ärendet

Du spekulerar om polisförhören med Emma. Vi vet ingenting huruvida hon ändrade sin version där.

Telefonen förklarades i kalla fakta. Förklaringen håller.
Citera
2021-06-09, 20:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Lolita handlar om ålderskillnad numera - boken är gammal och uttrycket är odödligt

I denna gamla bok av Vladimir Nabokov, som jag faktiskt har läst, säger huvudpersonen Humbert Humbert: "En Lolita är en flicka mellan elva och femton. Är hon under elva är hon ett barn och när hon blivit 16 så börjar hon bli tjock och självmedveten. Idealet är tretton och ett halvt".

Du kan inte lura någon som läst 30 poäng litteraturvetenskap och kan syna dina kort.

Jag upprepar: Eulalia är 30 år gammal och INTE någon Lolita.
Citera
2021-06-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Mycket bra beskrivning. Två ytterligheter som möts, precis.
Brynolf och Ljung känner jag inte till..
Just det ja, hennes mobil, som hon spelade in med och trixade med. Konstigt beteende.
Vissa kvinnor använder mobilen som bodyguard men de är väl oftast prostituerade, tänker jag fördomsfullt..
Trollkarlarna : Svenska killar som har ett eget TV program. Finns även bilder på EA och en av dem tidigt i tråden. Dessa grabbar vann även Britain got talent. ( inte 100 på att de vann men i final)
Citera
2021-06-09, 20:58
Medlem
Citat:

Mycket av det hon sa ju kunde styrkas, men det fanns inte tillräckliga bevis för åtal. Jag tycker Åklagaren gjorde rätt som inte väckte åtal.
Jag tycker dock att Emma är trovärdig och Lambertz trovärdighet sjönk när viss information kom upp i dokumentären.
Men åtal? Nej.
Tror jag att det gick till ungefär som Emma beskriver det? ,Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in