2021-06-09, 04:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det här har redan diskuterats. Quetiapin skrivs även ut som sömntablett.
Det är definitivt inte ett förstahandsval för sömnlöshet,
Och det ska tas i väldigt låg dos om det tas mot svårigheter att somna/sova.
Senast redigerad av rubin22 2021-06-09 kl. 04:45.
Citera
2021-06-09, 07:08
Medlem
Citat:
NEJ!

Hon äter antidepp och det behöver hon antagligen äta livet ut.

Quetiapin tar hon som sömntablett.

Det här har det skrivits om tidigare. Det borde du och Zilvereko veta.

Det må så vara. Men om det varit så att hon tagit quetiapin som behandling för bipolär sjukdom så hade det ju inte gjort henne till en sämre människa/förälder eller mindre kompetent ssk eller hur?

Snarare en människa som tar ansvar för sin hälsa.

I kontexten med hela historien som ledde fram till mordet och hur SD spelade ut HD och LW mot varandra, medveten om HDs psykiska skörhet, så skulle ju ännu en psykiatrisk diagnos hos HD bara ge SD ännu en nivå av taskighet.

Det handlar ju inte om ett snedseteg av en trött man.
Citera
2021-06-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågan är väl snarast om det är lämpligt mha medicineringen.

Jo men kör hon bil och är på tak några år innan mordet så känns det nånstans som att det var i sin ordning. Vi har noll koll på omständigheterna vid de tillfällena och det var min poäng när jag frågade hur relevanta de tillfällena var för att relatera till hennes sjukdom.
Citera
2021-06-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då denna Hanna, planerade att ta död på sig själv och sina barn, lutar det nog mer att de togs mot psykos?
Eller vad tror du?

Jag tror nog det. Har en vän som har Schizofreni, och hen har också denna medicin
Citera
2021-06-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Verkar som att SD inte hunnit leka av sig alls innan han gifte sig ...?

Det är ett gäng män som har den känslan att de inte känner sig färdiga med sitt sexlekande!
Ytterst synd att de då går och gifter sig för då blir det ju inte kul för fruarna när männen inte kan hålla sig i skinnet .
Bättre de hållit sig fria typ 10 år till och lekt av sig sexuellt så att de sen kan vara goa o rara mot frun sin .
Så tycker jag ,vad tycker Ni ?

Sen är ju SD:s sätt att värdera sina handlingar lite Off (Out off Limit)...det är ju inte så många procent utav mänskligheten som väljer att mörda "problemet" ...?

Undrar om HD:s liv blir enklare nu ,när hon inte behöver bekymra sig över vad SD tycker och tänker ?
Även döttrarna när de sörjt färdigt (om det nu går ..) kanske får ett mer fritt liv där de kan vältra sig i strössel och även slippa pappas hagelbössa på pojkvännerna de får om pojkvännerna inte faller pappa i smaken ,Saker att tänka på ....

Jag tycker din teori om att "leka av sig sexuellt" är ungefär lika naiv som att tro att alkoholister ska bli nyktrare om de får "festa av sig rejält i ungdomen".

Vissa män är notoriskt otrogna helt enkelt. De kan eller vill inte låta bli.

Om SD hörde till den sortens män låter jag vara osagt men kommentarerna till unga dykartjejer långt innan hon träffade LW tyder ju på det.

Sen hade han ju andra och betydligt allvarligare problem än att hålla fingrarna från syltburken/ andra kvinnor!

Att LW inte klarade av att bryta tidigare var antagligen för att för henne var det mer än bara sex. Löften om giftermål och ett gemensamt liv... Plus hennes rädsla för avvisande. Hon blev manipulerad.
.
Citera
2021-06-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag tycker din teori om att "leka av sig sexuellt" är ungefär lika naiv som att tro att alkoholister ska bli nyktrare om de får "festa av sig rejält i ungdomen".

Vissa män är notoriskt otrogna helt enkelt. De kan eller vill inte låta bli.

Om SD hörde till den sortens män låter jag vara osagt men kommentarerna till unga dykartjejer långt innan hon träffade LW tyder ju på det.

Sen hade han ju andra och betydligt allvarligare problem än att hålla fingrarna från syltburken/ andra kvinnor!

Att LW inte klarade av att bryta tidigare var antagligen för att för henne var det mer än bara sex. Löften om giftermål och ett gemensamt liv... Plus hennes rädsla för avvisande. Hon blev manipulerad.
.
Det är den sortens män som är värst.
Stefans lek med de döda har väl någon grund ?
Utöver mamma issues som han hade.
Citera
2021-06-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då denna Hanna, planerade att ta död på sig själv och sina barn, lutar det nog mer att de togs mot psykos?
Eller vad tror du?

De tankarna stämmer väl med en depression. Riktigt svåra depressioner kan också ha psykotiska symtom. Men det finns inget som tyder på att HD har en psykossjukdom typ schizofreni.
Citera
2021-06-09, 09:00
Medlem
Citat:
Det här har redan diskuterats. Quetiapin skrivs även ut som sömntablett.

Tror du läser Fass lite galet. Vid enbart sömnproblem, nej, men vid bipolaritet MED sömnproblem. Är det inte så?
Citera
2021-06-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror du läser Fass lite galet. Vid enbart sömnproblem, nej, men vid bipolaritet MED sömnproblem. Är det inte så?

I låg dos vid sömnlöshet och högre dos vid depression. Ännu högre dos vid mani och psykotiska tillstånd.
Tror detta vänts innan och utan i tråden så bör redan vara rätt så klart vad läkemedlet i sig innebär.

HD säger väl att hon tagit det för natten i nåt sammanhang. Och sen finns hennes och andras berättelse om hennes sjukdom där depression och trötthet verkar vara det centrala.

Men vissa ställer diagnos baserat på hennes fritidsaktiviteter och då är man nog ute och cyklar rätt rejält. Oproffsigt.
Citera
2021-06-09, 10:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Menas Peter Springare? Han hade sett till att Stefan erkännt, men som vi alla vet, så var det inom polisen som han tvingades bort. Har redan dragit det, orkar inte älta.
Men gällande inblandade så finns L*sa R**n, som burkletare, A**a M*rin som har kaniner och hästintresse, haft personliga åtaganden genom hobbies med Dsons

Puh, det verkar som om det knappt blir några kvar i polishuset i Örebro om man ska ta bort stug-gillare, kaninhoppare, hästintresserade, dykare, burkletare, grannar...
Citera
2021-06-09, 10:13
Medlem
Nu harr jag läst om HDs eventuella tablettintag sida upp och sida ner. Jag vet att hon fick medicin vid förhören när hon var häktad, men VILKEN RELEVANS HAR DET FÖR MORDET som SD utförde?

Det verkar som om flera här går på något med tanke på innehållet i inläggen. Kan vi inte hålla oss till mordet på LW och HDs ev inblandning i det?
Citera
2021-06-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I låg dos vid sömnlöshet och högre dos vid depression. Ännu högre dos vid mani och psykotiska tillstånd.
Tror detta vänts innan och utan i tråden så bör redan vara rätt så klart vad läkemedlet i sig innebär.

HD säger väl att hon tagit det för natten i nåt sammanhang. Och sen finns hennes och andras berättelse om hennes sjukdom där depression och trötthet verkar vara det centrala.

Men vissa ställer diagnos baserat på hennes fritidsaktiviteter och då är man nog ute och cyklar rätt rejält. Oproffsigt.

Ok. Finns flera varianter och jag fick upp en där det står bipolär depression och sedan : (colon) vid sömnproblem osv, vilket rent grammatiskt borde betyda att bip dep och sömnproblem hör ihop. Inte att sömnproblem står separat.
Men, allt är ju möjligt och då kanske man inte ska stå på höjden eller köra bil med medlet i kroppen? Nja, orkar HD ens engagera sig i aktiviteter med sina mediciner i kroppen? Skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in