Citat:
Det är extremt svårt att veta, då HD är lite som en mussla och agerar oväntat och för mig oklart.
Så inget är givet, men jag tror.
Med oskyldig, då menar jag rent oskyldig till själva mordet. Att jag inte tror att hon deltagit bakom planket på något plan.
Jag tror också att SD är den som har de mörka tankarna som ligger och gnager om hämnd, död och hat. Därför tror jag inte att HD är den som är the puppetmaster.
Jag misstänker att hon hon förtränger en del, liksom hon gör med otroheten. Men innerst inne gnager det och hon anar nog.
Jag vet att många ser hennes beteende som att hon antingen är skyldig (till mordet) eller är anstiftaren (på ett medvetet plan). Eller att hon minst vet.
Jag ser hennes beteende som troligen är mycket påverkad i sin uppfattning om vad som har hänt, om utredningen och att hon införlivat den bilden (liksom svärfar?) att SD är oskyldigt anklagad (men hon misstänker), utredningen uselt och enögt utförd.
Jag tvivlar på att SD skulle erkänna öppet, utan han kör nog med lite metoder som vi tidigare sett. Börjar i en ände och sedan vet du knappt vad han prata om. Du kommer inte hålla rätt på avvikelser om du inte är extremt uppmärksam.
Jag säger inte att jag har rätt, det är endast min spekulation. För nu.
Om annat kommer fram, kan jag ändra mig.