Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Om det vore sant så vore det ju totalt hopplöst för de kvinnor som har en psykopat efter sig.
De kan inte förändra psykopaten eftersom det inte går. Det finns ingen behandling för psykopati. Det enda de kan göra är att bryta all kontakt. Och att se till så att de kan försvara sig mot honom om han ger sig på dem.
LW gjorde inget av det. Istället för att bryta kontakten så tjatade hon på honom 24/7 och trodde att hon hade makt över honom och kunde tvinga honom att lyda henne. Jag tror att hon var minst lika mycket psykopat som SD var. Det kanske är det som är förklaringen till detta tragiska fall; att det var två psykopater som försökte vinna över den andre. Den som var fysiskt svagast blev mördad först. Men ingen av dem vann. Båda förlorade.
För en tid sedan hoppade jag rakt in i denna tråden och har sedan bara följt den mycket sporadiskt.
Men blir tvungen att skriva mitt första inlägg i den då jag läser det här.
Detta var genast det intrycket jag fick, att två psykopater(kanske narcissister)träffats och det blev en segdragen kamp om vem som skulle ha den slutliga makten och vinna spelet.
Och fysiskt svagast förlorade.
Som djur som slåss på liv och död och vars hela existens består av just det, att erövra och att skövla och att vara EXTREMT egoistiska.
Och vilka helt snurriga människor alla de här inblandade.
Och sex står högt på dagordningen som om de alla vore överkåta tonåringar. Och leker dessutom med burkar och chattar och sms: ar och jag vet inte vad.
Och en pastor som går i säng med ena maken av det paret samma kvinnliga pastor vigt.
Jag saknar egentligen ord för detta Knutbyliknande och på tal om det så tror jag hela fallet kommer på film eller bli till en bok.
Sedan så tror jag Stefan D. tog sitt liv, inte att han blev mördad, även om det hade passat bra in i intrigen i övrigt.
Och stackars barnen som drabbats av de här pseudoföräldarna och nu är två av dem döda. Huvudrollsinnehavarna är bägge två borta.
Vad ska man säga?
Det finns ju mer också. Jäv och fan och hans moster.
Jag kan bara skaka på huvudet.