2021-06-08, 23:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hon borde sluta dricka alkohol omgående och bli helnykterist, som hamnar i dessa konstiga situationer gång efter annan på fyllan förmodar jag , som i detta fallet.
Annars blir inte det här sista gången hon råkar i trubbel, garanterat.
Hon verkar tillräckligt instabil som nykter.

Hon är psykopat. Addera alkohol, droger och hybris så blir det en farlig kombo..

Fråga de tidigare männen hon umgåtts med.
Citera
2021-06-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Använda honom i stället för att snärja honom?
Kan ju faktiskt vara så att hon utsattes för det övergrepp hon påstår. Och att hon faktiskt trodde det var vänner och han skulle hjälpa henne.

Han blev full och kåt och utnyttjade situationen. Inte ovanligt att tidigare sexuellt våldsutsatta blir det igen. På samma sätt som kvinnor kan dras till en ny man som är alkoholist fast hen lämnade den förra.
Mönster, falsk trygghet i att känna igen Mösnter, det här vet jag och känner igen mig i även om det är destruktivt. Väldigt vanligt beteende.
Betyder inte han har rätt att göra det.

Han är ett svin och det är galet han kom undan.

Mina tankar gällande detta är som någon här tidigare skrev... de är båda idioter och har själva satt sig i sitsen. Varken GLs eller EAs version kan styrkas med det vi har fått insyn i under våren. Dock finns det mycket som talar för att hon är instabil/destruktiv. Anledningen till varför hon agerar på det sätt hon gör är bara spekulationer. Jag kan identifiera mig med kvinnan på många punkter (hade lika gärna kunnat vara vän till henne) men som vuxen människa måste man ta ansvar för sitt liv. Hon väljer offerkoftan, kanske för att hon har vana att agera så. Gränserna vid sexuellt umgänge kan vara oklara, speciellt med alkohol i bilden. Men att de sitter där och tjafsar om sin pappa- dotter relation. Ja, men då är båda lite sjuka i huvudet. Hon också, för att hon velat ha den relationen... speciellt när han hintar om attraktion till henne.
Citera
2021-06-08, 23:18
Medlem
Kainotophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
GL är känd för att ha dåligt omdöme. Quick osv.

GL's fru dog även för 2 år sedan, dvs. knappt 1 år efter EA valde att ta kontakt med GL. Hon har sannolikt valt sina offer med omsorg.

Det är vad jag vet inte heller något brottsligt att ha sex med en skör kvinna. De flesta honor i dagens samhälle är förfan helt trasiga
Moral & etik är inte juridik.

Vi får enas om att vara oeniga.

Tanken med lagstiftningen är väl att endera återspegla det rådande moraliska/etiska sinnet i samhället, eller så stiftar man lagar för att de ska vara moralbildande.
Citera
2021-06-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hon är psykopat. Addera alkohol, droger och hybris så blir det en farlig kombo..

Och nu ”Tv profil”. Farmen 2022 eller varför inte Big Brother?
Citera
2021-06-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Det borde komma en ny förtalsanmälan. Framförallt nu när TV4 har sänt detta program.
Snacka om att vilja misskreditera Lambertz.

TV4 skyddas av yttrandefrihetsgrundlagen varför det är mycket osannolikt att det skulle komma ifråga gentemot kanalen.
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Vi får enas om att vara oeniga.

Tanken med lagstiftningen är väl att endera återspegla det rådande moraliska/etiska sinnet i samhället, eller så stiftar man lagar för att de ska vara moralbildande.

Finns det någon lagstiftning gällande att ha ömsesidigt sex med en objektivt skör/psykiskt sjuk kvinna?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
När man nu ser hur förslaget hon arbetat – och nu arbetar för att mjölka TV4 på pengar – så undrar jag lite hur Lambertz har kunnat vara så naiv. Det börjar faktiskt bli sannolikt att han egentligen varit så förslagen att han sett hennes försök att snärja honom och själv gillrat en slugare fälla för att avslöja lögnaren, där vi i den här soppan snart får se en peripeti på samma nivå som David Gale, där den gamle gubben visar upp bilder från övervakningskameror i sitt eget kök, som visar hur hon faktiskt tagit initiativet till herdestunden och som kan få henne fälld för falskanmälan.
Det är lätt att vara naiv för det är svårt att förutse framtiden och man vill gärna tro det bästa om folk tills dess att motsatsen blir uppenbar. En manipulativ person anstränger sig ju gärna att ge ett gott intryck just för att man inte ska ana något.

GL har vad jag förstått levt i ett långt och gott äktenskap tills han fru dog för några år sedan. Då övar man kanske inte upp sin vaksamhet på samma sätt som efter ett dåligt förhållande utan tror man kan lita på folk, så jag tvivlar på att han hade huset fullt av dolda kameror. Det var nog bara EA som spelade in.
Citera
2021-06-08, 23:22
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så.. asså.

Hon lägger ut att han kallar henne sin dotter, han är en av de viktigaste personerna i hennes liv, han är en av tre som ligger som nödnummer.

Sen.. de har träffats TVÅ gånger. Inkl julafton.

Och varför spelar hon samtal?
Om hon var så j-a full?

Far och dotter är ju ett rollspel. Ung kvinna och gamal man. Var ju smart av henne att spel in samtalen.
Citera
2021-06-08, 23:26
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Vad vet du om det? Har du talat med männen du refererar till. Förlåt men jag tror inte det.
Citera
2021-06-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jyrban
Varför är häktning av misstänkt gärningsman kutym vid misstänkt våldtäkt? Är det för att säkra spår lr? Han satt ju häktad rätt länge dessutom... borde räcka med ev kontaktförbud lr liknande...

Lite väl rigorösa åtgärder kan jag tycka, det är ju inte fråga om mordutredning direkt...

Nu är jag inte åklagare, men jag har en teori (fördom). Åklagare vill inte acceptera den teoretiska risk som nästan alltid finns för att gärningsmannen påverkar utredningen. Därför låter man i princip alltid häkta vid sannolika skäl. Man har mao mer att vinna än att förlora på det.
Citera
2021-06-08, 23:31
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Vad vet du om det? Har du talat med männen du refererar till. Förlåt men jag tror inte det.

Har läst tråden. Har du?
Citera
2021-06-08, 23:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Nu är jag inte åklagare, men jag har en teori (fördom). Åklagare vill inte acceptera den teoretiska risk som nästan alltid finns för att gärningsmannen påverkar utredningen. Därför låter man i princip alltid häkta vid sannolika skäl. Man har mao mer att vinna än att förlora på det.
Fast i det här fallet är det ju EA som manipulerat och förstört bevis genom att klippa i ljudfiler, fabriksåterställa sin telefon och radera SMS. Det hade alltså varit mer befogat att ta henne i förvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in