2021-06-08, 22:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msw1041
Fast de har väl med GL att göra när hon
a) kopierar tillvägagångssätt (ex, spela in, klippa, radera)
b) hon åtalas för förtal i ett av de tidigare fallen. Av konversationen att döma finns absolut INGET som tyder på att våldtäkt har skett.

Hon gråter för att hon blir uthängd av public service och samtidigt hänger TV4 ut motparten som var med i förtalsmålet mot EA... och fick rätt i frågan. Det blir inget objektivt granskande reportage här.

Sedan kan jag fortfarande ha en viss empati för kvinnan. Hon har förstört mycket för sig själv och försöker rädda det som går... men det går inte. Hade varit bättre för henne att använda GL som en faktiskt kontakt in i juristbranschen. Hon hade kunnat gå långt utan toppbetyg. Men det är en person som inte ser klart. Eller så har hon vänner som drar in henne i det ena och andra fallet och hon vet inte riktigt hur hon ska hantera det hela. Det kan vara mycket när det är både polis och myndigheter involverade. Helt plötsligt sitter hon där, i djupare problem än vad hon tänkt sig... men har inte riktigt förmågan att vända om. Kvällens avsnitt visade knappast några konkreta bevis för att hon talade sanning. Fanns inget som backade upp något... mer än att det blev än tydligare att GL är sliskig. Men hon verkade trivas i sällskapet...

Använda honom i stället för att snärja honom?
Kan ju faktiskt vara så att hon utsattes för det övergrepp hon påstår. Och att hon faktiskt trodde det var vänner och han skulle hjälpa henne.

Han blev full och kåt och utnyttjade situationen. Inte ovanligt att tidigare sexuellt våldsutsatta blir det igen. På samma sätt som kvinnor kan dras till en ny man som är alkoholist fast hen lämnade den förra.
Mönster, falsk trygghet i att känna igen Mösnter, det här vet jag och känner igen mig i även om det är destruktivt. Väldigt vanligt beteende.
Betyder inte han har rätt att göra det.

Han är ett svin och det är galet han kom undan.
Citera
2021-06-08, 22:50
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecessaryEvil
Jag hittar inte det här inlägget längre på bloggen, det är borttaget. Dock finns ett blogginlägg från mars i år där hennes exman skriver följande:

”När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?
Jag har tagit bort ditt namn då jag aldrig vill förknippas med någon som du. Du är det värsta som hänt i mitt långa liv. Vi hade roliga stunder, jag tyckte du var rolig och otroligt smart, men skadorna du hela tiden skapar gör att priset blir för högt för att ha någon kontakt med dig!
Jag hade nyss över 10000 besökare till min blogg PER DAG! Det är typ 9990 fler än vanligt, och att förknippas med all skit som du hela tiden skapar i ditt liv är inte intressant!
Det är nästan fascinerande att det hela tiden händer så oerhört mycket tragiskt i ditt liv och att du alltid är det stackars "offret"! Jag som lärt känna dig vill påstå att du kanske aldrig ens varit ett offer utan att allt handlar om att utmåla dig själv som något som ska väcka empati? Nåväl, jag var naiv och jag vet nu att fler velat tro att det finns något gott i din själ.... Tiden visar dock alltid vad du är!
Alla dina handlingar och alla dina val har skapat ditt liv! Är du nöjd med ditt liv? Inte! Skyll då inte hela tiden på andra utan sluta med all destruktiv skit som du tror ska inbringa pengar.
Mitt livs sämsta val var att försöka hjälpa dig! Något sänt gör jag aldrig om....”
Sista raderna i blogginlägget från i år är talande:
Mitt livs sämsta val var att försöka hjälpa dig! Något sänt gör jag aldrig om....”
Det var väl precis det Lambertz också försökte sig på, dvs att hjälpa henne. Det fick han ångra bittert.

Både män och kvinnor kan råka ut för det, att vilja hjälpa en person med problem bara för att sen bli offer för deras galna destruktivitet. Kanske någon form av idealisering/nedvärdering från den hjälpsökandes sida. Det är det mönstret det handlar om snarare än om en våldtäkt, för någon sådan verkar inte ha ägt rum. Det handlar istället om en person som sprider destruktiva lögner om personer hon i ett inledande skede ställt in sig hos. Som om hon njuter av att rasera andras liv och framställa sig själv som offer, trots att det är precis tvärtom.

Någon har beskrivit det som ett slags Münchausens syndrom, detta att hon ständigt söker uppmärksamhet för påstådda våldtäkter. Och i kväll gav Kalla fakta henne detta på ett silverfat: En hel timma total uppmärksamhet på bästa sändningstid. Som att ge knark till en narkoman.
Citera
2021-06-08, 22:57
Avslutad
Hon borde sluta dricka alkohol omgående och bli helnykterist, som hamnar i dessa konstiga situationer gång efter annan på fyllan förmodar jag , som i detta fallet.
Annars blir inte det här sista gången hon råkar i trubbel, garanterat.
Hon verkar tillräckligt instabil som nykter.
Citera
2021-06-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
Hon ljuger som en häst galopperar

Tackar varmast för skrattet.

För övrigt var ju tv4 inslaget helt ofarligt för Lambertz anseende. Jag förväntade mig värre saker ur hennes telefon som visar på Görans kladd. Framkommer ju hur vinklade Kalla Fakta blivit när de "fact-checkar" att kvinnan inte manipulerat tidigare ljudfiler samtidigt som de inte väljer att hänvisa till stycket nedanför i hovrättsdomen som faktiskt är det väsentliga i hela domen.

Bonuspappa-jargongen var ingen big deal, sedvanligt dirty-talk för 70plussare.

Angående kvinnan så har hon inget förtroende, dock visste jag inte att det var hennes väninna som gjorde anmälan. Om det faktiskt stämmer att hon egentligen inte ämnade göra en egenhändig anmälan ska hon ha lite credd.
Citera
2021-06-08, 23:00
Medlem
Varför är häktning av misstänkt gärningsman kutym vid misstänkt våldtäkt? Är det för att säkra spår lr? Han satt ju häktad rätt länge dessutom... borde räcka med ev kontaktförbud lr liknande...

Lite väl rigorösa åtgärder kan jag tycka, det är ju inte fråga om mordutredning direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-toppjurist-anhallen-misstanks-for-valdtakt/

Vem?
Citera
2021-06-08, 23:02
Avslutad
Angående Pozars artikel i detta fall. Hon hänger upp sig på att Lambertz blev svag i köttet. När hon har sex med sin man blir ju hon svag i anden och köttet. Är hon kanske något schizofren Pozar? Finns det tecken på det? Kanske
Citera
2021-06-08, 23:03
Medlem
Kainotophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det kan vara svårt att värja sig mot väldigt manipulativa människor och/eller psykopater - i synnerhet på fyllan mot en hona som lärt sig spela på sina trånga hål och sexualitet.

Givetvis har GL uselt omdöme. Det är sen gammalt.

Förtjänar GL all denna uppståndelse och skampåle för att han blev förförd av en ung och vacker kvinna? Självklart inte.

Han kan ju faktiskt förväntas uppvisa BÄTTRE omdöme än genomsnittsmannen pga sin digra karriär inom området. Så att bara smeka honom medhårs är i mina ögon lika ”omyndigförklarande”, ”stackars gamle man som förfördes av den till synes oskyldiga häxan?” njae….

När han började känna behovet att få sätta sugmärken på halsen på henne, borde alarmet ha gått i gång i juristhjärnan att det här kanske inte är lämpligt och om nu hon inte förmådde tänka taxi, så kunde den gamla räven faktiskt ha insett att det vore lämpligt.

Ansvar åligger även honom, han hade ju verkligen fullständig insikt om hennes tidigare juridiska turer. Han om någon borde ha insett risken (och sett till sms:n som visades upp i kalla fakta hade han ju helt klart tänkt en del kring risken med att supa till ensam hemma med henne innan).
Citera
2021-06-08, 23:03
Medlem
Men va fn, "Kalla Fakta" - det var fruktansvärt vinklad skit.

Varför? Vem har hon gått sängvägen för att nå ut så här?
Citera
2021-06-08, 23:04
Medlem
NecessaryEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Framkommer ju hur vinklade Kalla Fakta blivit när de "fact-checkar" att kvinnan inte manipulerat tidigare ljudfiler samtidigt som de inte väljer att hänvisa till stycket nedanför i hovrättsdomen som faktiskt är det väsentliga i hela domen.

Jag förstod verkligen inte hur de kunde skriva att hon inte manipulerat eller klippt i ljudfilerna, när det framkommer att hon gjort just det.
Citera
2021-06-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jyrban
Varför är häktning av misstänkt gärningsman kutym vid misstänkt våldtäkt? Är det för att säkra spår lr? Han satt ju häktad rätt länge dessutom... borde räcka med ev kontaktförbud lr liknande...

Lite väl rigorösa åtgärder kan jag tycka, det är ju inte fråga om mordutredning direkt...

Ovanligt kort tid för dessa mål. En vanlig ”Svensson” hade fått sitta det dubbla.

” Den som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott som kan ge fängelse i minst ett år får häktas, om det finns risk att personen håller sig undan, undanröjer bevis eller fortsätter sin brottsliga verksamhet”
I våldtäktsfall häktas slentrianmässigt under utredning. En skam för Svenskt rättsväsende.
Citera
2021-06-08, 23:10
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Han kan ju faktiskt förväntas uppvisa BÄTTRE omdöme än genomsnittsmannen pga sin digra karriär inom området. Så att bara smeka honom medhårs är i mina ögon lika ”omyndigförklarande”, ”stackars gamle man som förfördes av den till synes oskyldiga häxan?” njae….

När han började känna behovet att få sätta sugmärken på halsen på henne, borde alarmet ha gått i gång i juristhjärnan att det här kanske inte är lämpligt och om nu hon inte förmådde tänka taxi, så kunde den gamla räven faktiskt ha insett att det vore lämpligt.

Ansvar åligger även honom, han hade ju verkligen fullständig insikt om hennes tidigare juridiska turer. Han om någon borde ha insett risken (och sett till sms:n som visades upp i kalla fakta hade han ju helt klart tänkt en del kring risken med att supa till ensam hemma med henne innan).

GL är känd för att ha dåligt omdöme. Quick osv.

GL's fru dog även för 2 år sedan, dvs. knappt 1 år efter EA valde att ta kontakt med GL. Hon har sannolikt valt sina offer med omsorg.

Det är vad jag vet inte heller något brottsligt att ha sex med en skör kvinna. De flesta honor i dagens samhälle är förfan helt trasiga
Moral & etik är inte juridik.
Citera
2021-06-08, 23:13
Medlem
Så.. asså.

Hon lägger ut att han kallar henne sin dotter, han är en av de viktigaste personerna i hennes liv, han är en av tre som ligger som nödnummer.

Sen.. de har träffats TVÅ gånger. Inkl julafton.

Och varför spelar hon samtal?
Om hon var så j-a full?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in