Citat:
Ursprungligen postat av
Kainotophobia
Problemet är att ”det är alltid våldtäkt” (och den utvidgade definitionen i lagen) argumentet i praktiken omyndigförklarar oss kvinnor. Vi ska vara jämställda med män och ha rättigheter, men bara mannen ska ha skyldigheter? Oavsett vad det rör sig om blir det alltid åt helvete när någon enbart ska ha rättigheter (om de inte är ”underlägsna” och inte klarar av skyldigheter t. ex små barn och begåvade under normalgraden) och INGA skyldigheter.
Om jag kommer och går på en gångväg genom parken bland alla andra och en blottare kliver fram med rocken vidöppen och gör helikoptern med mansmasken, för att sedan säga till mig ”min hund har sprungit bort, vill du hjälpa mig leta i träddungen där borta?” har jag då inget ansvar att tänka till lite? Det kanske är farligt att gå iväg med denne man?
Lite försiktighet måste man ändå kräva av vuxna människor, annars skulle alla gå och balansera på taknockar och hoppa runt och leka på tågtak och sedan förvänta sig att bli kompenserade för sin egen dumhet.
Riktigt och klokt.
Men i det här fallet handlar det alltså inte om en kvinna med dåligt omdöme, ehuru medierna behandlar henne som sådan, utan om en mycket förslagen kvinna som gillar fällor för män, så att hon ska kunna falskanmäla dem för våldtäkt som födkrok.
Problemet ligger här i att åklagare och, som sagt, medierna inte klarar av att genomskåda lögnerna, vilket mycket beror på toxisk feminism, som t.ex. visat sig i meoo-rörelsen och dess credo att "kvinnor ljuger aldrig".
När man nu ser hur förslaget hon arbetat – och nu arbetar för att mjölka TV4 på pengar – så undrar jag lite hur Lambertz har kunnat vara så naiv. Det börjar faktiskt bli sannolikt att han egentligen varit så förslagen att han sett hennes försök att snärja honom och själv gillrat en slugare fälla för att avslöja lögnaren, där vi i den här soppan snart får se en peripeti på samma nivå som David Gale, där den gamle gubben visar upp bilder från övervakningskameror i sitt eget kök, som visar hur hon faktiskt tagit initiativet till herdestunden och som kan få henne fälld för falskanmälan.