Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
När man nu ser hur förslaget hon arbetat – och nu arbetar för att mjölka TV4 på pengar – så undrar jag lite hur Lambertz har kunnat vara så naiv. Det börjar faktiskt bli sannolikt att han egentligen varit så förslagen att han sett hennes försök att snärja honom och själv gillrat en slugare fälla för att avslöja lögnaren, där vi i den här soppan snart får se en peripeti på samma nivå som David Gale, där den gamle gubben visar upp bilder från övervakningskameror i sitt eget kök, som visar hur hon faktiskt tagit initiativet till herdestunden och som kan få henne fälld för falskanmälan.

Det är lätt att vara naiv för det är svårt att förutse framtiden och man vill gärna tro det bästa om folk tills dess att motsatsen blir uppenbar. En manipulativ person anstränger sig ju gärna att ge ett gott intryck just för att man inte ska ana något.
GL har vad jag förstått levt i ett långt och gott äktenskap tills han fru dog för några år sedan. Då övar man kanske inte upp sin vaksamhet på samma sätt som efter ett dåligt förhållande utan tror man kan lita på folk, så jag tvivlar på att han hade huset fullt av dolda kameror. Det var nog bara EA som spelade in.