2021-06-08, 09:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag bryr mig inte för fem öre om du ändrar åsikt i framtiden. Det är helt ointressant för min del vad andra anser versus min åsikt:

Jag läser FUP och deltar i tråden likt andra trådar i abok. Där ligger mitt intresse.

Inte att få andra på tåget som du skrev om.
Det är inte ett forum för att skaffa anhängare.

Du har skrivit följande:

Om du har lust att värna om HD. Gör det, men du ska inte bry dig om vad jag skriver.

Att jag misstror HD? Att jag tror hon är inblandad och vet betydligt mer än hon påstår.

"allvarliga anklagelser".. Sen när blev det förbjudet?

Du kan ta och tagga ner med dina pekpinnar där du försöker styra upp. Sköt du ditt så sköter jag om mitt.

Min mening är inte att styra, det hoppas jag att ingen missförstår. Jag förklarar varför jag tycker att man ska vara försiktig med de fakta vi har, visa hur vi tolkar och fr a att det är en spekulation. Och att jag tycker att man kan tänka på hur man skriver om personer som inte är misstänkta för mordet.

Precis som du tolkar mig. Du har inte kommenterat det jag tog upp i början av inlägget. Att du påstår flera saker väldigt fritt, utan att det stämmer. Både vad du själv menar att du skrivit, men också vad jag har skrivit.

Det är väl ganska "fritt tolkat" att påstå att jag har skrivit att du ökat ditt skrivande om HD utifrån den meningen jag skrev:

"Jag fär väl säga att sedan du kom in i tråden så har fokus på HD växlat från närapå noll till hundra."

Man kan också säga att vara aggressiv och nedlåtande mot motskribenter, att håna andra som tycker annat; är ett minst lika allvarligt sätt att "styra tråden"?

Det är väl ganska nedlåtande och styrnde att skriva som du gör:

"Om du har lust att värna om HD. Gör det, men du ska inte bry dig om vad jag skriver."

Kontentan av detta blir ju att jag inte får ifrågasätta det du skriver? Samtidigt ger du dig själv tillåtelse att tolka mig ganska fritt om jag får säga det.

Nu sätter jag punkt här, eftersom det har slutat med pajkastning. Vi kommer inte att komma någon vart, men jag känner för mitt eget bästa att det får räcka.
Citera
2021-06-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gårdagens NA:

CHRISTINA ERIKSSON: Två skrämmande lika fall – Hjärstamordet och styckmordet lämnar öppna sår efter sig

"När jag arbetar med det här kommer ett annat mord upp. Det makabra styckmordet för drygt tio år sedan. Det är poliser som drar den parallellen. De kan bara påminna sig om ett liknande fall och det är mordet på Norakvinnan Eva Magnusson. Den misstänkte mördaren tar sitt liv i häktet precis innan åtalet ska läggas fram. Åklagaren väljer ändå att berätta det man vet."
[...]

"Både Lena Wesström och Eva Magnusson mördas av män de hade förhållande med. Män som levde dubbelliv. När kvinnorna börjar ställa krav blir de besvärliga. Ett sätt att lösa problemet blir att döda dem. Det låter hemskt när man sätter ord på det men kanske är det just så cyniskt det är. När hon är borta är också problemet borta."

CE tar upp de många likhetrna mellan männen i de båda fallen.

Båda offren mördas mycket brutalt, sedan undanröjer mördarna bevis. De håller ihop utan att varken erkänna, gråta, bryta ihop. De ber inte om förlåtelse.

Ända in i det sista håller de masken.

Men när lagen kommer ifatt då tar de sina liv. Vilket skulle kunna tolkas som att de inte tar sit ansvar. För anhöriga får aldrig se dom ta sitt straff. CE filosoferar runt att de tagit sina liv, kanske är det hårdaste straffet.

"– Men det blir liksom inget avslut, säger en polis jag pratar med."

CE fortsätter med likheterna mellan de båda gärningsmännen. Hur de är etablerade i samhället med bra jobb, de är som vem som helst. Ingen trodde att de var kapabla till det de har gjort. Mördat.

Sedan avslutas artikeln med hur barnen drabbats. barnen som tvingas att leva vidare utan sina mammor. Att hon blir arg när hon tänker på det, mest vill hon gråta.

"För det är naivt att tro att man kommer över det helt, att man går vidare utan att det sätter spår."

"Inte när ens mamma har hittats styckad. Och inte när ens mamma aldrig mer kan fira ens födelsedag, utan ligger ihjälslagen bakom ett bullerplank."

Jag följde även det fallet och det är omöjligt att inte se likheterna, vilket många redan nämnt i tråden ibland. Tycker CE belyste det på ett bra sätt. Stort tack för att du delade!
Citera
2021-06-08, 09:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I vanlig ordning ligger jag back i tråden...

Det slog mej att när HD yttrade de famösa orden ”Jag hoppas att hon är död”, oavsett tidpunkt på dagen, så vet hon då inte att SD och LW haft ”kontakt” eller ”relation”. Det senaste HD vet, för allt jag vet, är att relationen upphörde efter avslöjandet och det var ju under mars -17. Nästan ett år har gått och hur arg man än är på någon så brukar det lägga sej till slut.

Detta får mej att tro att HD önskar LW död av GC-skäl.

Jag undrar om hon inte hela tiden misstänker ändå?
Och visst, loggstriden, den finns där som en ständig påminnelse.

Den är symbol för "allt" mellan dom. Den striden är inte som vilken strid som helst, det håller jag med om. Och att den fortsätter måste väl bara det visa att HD känner att det finns något där?
Citera
2021-06-08, 09:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag undrar om hon inte hela tiden misstänker ändå?
Och visst, loggstriden, den finns där som en ständig påminnelse.

Den är symbol för "allt" mellan dom. Den striden är inte som vilken strid som helst, det håller jag med om. Och att den fortsätter måste väl bara det visa att HD känner att det finns något där?

Ja, mina tankar går ändå åt att HD, som tagit ut skilsmässa, har ett förhållande med JS, mår ganska bra i sitt egna boende, umgås på tämligen vänskaplig basis med SD, är på väg på en rolig resa till USA, yttrar dessa ord som ett uttryck för en slags cocktail av känslor. Med hänsyn till det ovan nämnda så tror jag att relationen mellan SD och LW (avslutad eller ej) var liksom bäret i den bägaren, och GC var själva drycken.
Månne det var bäret som fick bägaren att rinna över?
Citera
2021-06-08, 10:07
Medlem
Citat:
Har inte riktigt hängt med där om SOAs cacher. Det har säkert beskrivits i tråden, ber om ursäkt att jag frågar.

Har SD varit med och gjort cacherna?
Jag minns att både SOA och BA cachat tidigare och de är väl insatta i geocachingen.

Inte alla andra cachare kanske vet att SOA är svärfar till SD? Jag tänker att det är rent praktiskt skönt att cacherna finns nära hemmet, med tanke på underhåll osv.

Att BA och SOA gör sina första åtta cacher helt utan inblandning av SD ser jag som otroligt. Geotour-initiativtagaren och FTF-kingen. Det är ett ambitiöst projekt.

Finns säkert några som är lyckligt ovetande om omständigheterna där ja.

Ja det är superpraktiskt men som sagt efter alla dessa turer vill man verkligen ha folk inpå knuten och då släppa cacherna 1/5 när man är liksom mitt i hovrättsgrejen där?
Kanske det men nu finns iaf cacherna kvar men inte SD.

Sen som sagt så ser det ut som att HD nu loggat två cacher. Men de som granskar HD verkar inte så intresserade att kolla vilka cacher hon loggade igår och evtl loggtexter för att kanske utröna dagsformen där.
Citera
2021-06-08, 10:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag följde även det fallet och det är omöjligt att inte se likheterna, vilket många redan nämnt i tråden ibland. Tycker CE belyste det på ett bra sätt. Stort tack för att du delade!
Jag följde också det fallet och där lämnades information om att han hade begått självmord och hur han hade gjort det.
Varför får vi inte veta vad SD gjorde och varför är informationen om tidpunkterna så förvirrande?

Jag tycker det är relevant eftersom det hör ihop med ett mycket uppmärksammat mord.
I andra fall (t ex D*eniz A*rda) där det inte är en del i ett mordfall finns det ingen orsak till att någon behöver veta hur han tog sitt liv.
Citera
2021-06-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag följde också det fallet och där lämnades information om att han hade begått självmord och hur han hade gjort det.
Varför får vi inte veta vad SD gjorde och varför är informationen om tidpunkterna så förvirrande?

Jag tycker det är relevant eftersom det hör ihop med ett mycket uppmärksammat mord.
I andra fall (t ex D*eniz A*rda) där det inte är en del i ett mordfall finns det ingen orsak till att någon behöver veta hur han tog sitt liv.
Jag kan hålla med att det inte blir ett avslut när man bara lägger locket på. Det är dock svårt att gå förbi vad regelverk och juridik säger vad som skall göras pappersmässigt och informationsmässigt i ett sånt här fall. Hänsyn till efterlevande måste alltid gå före.
Jag tror ändå vi kommer få info vad det lider. Så småningom.
Citera
2021-06-08, 10:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att BA och SOA gör sina första åtta cacher helt utan inblandning av SD ser jag som otroligt. Geotour-initiativtagaren och FTF-kingen. Det är ett ambitiöst projekt.

Finns säkert några som är lyckligt ovetande om omständigheterna där ja.

Ja det är superpraktiskt men som sagt efter alla dessa turer vill man verkligen ha folk inpå knuten och då släppa cacherna 1/5 när man är liksom mitt i hovrättsgrejen där?
Kanske det men nu finns iaf cacherna kvar men inte SD.

Sen som sagt så ser det ut som att HD nu loggat två cacher. Men de som granskar HD verkar inte så intresserade att kolla vilka cacher hon loggade igår och evtl loggtexter för att kanske utröna dagsformen där.

Var dessa två senaste tagna cacherna från Folke*torp-bunten?
Vet du, eller någon annan?
Vore mycket intressant att se texten.

Och om det är Folke*torp som HD vistas i så kan det ju betyda att hon bor där för tillfället.
Kanske även W. Skönt att det snart blir sommarlov!
Undrar om T åkt till USA redan, eller när det ska ske. Det blir säkert väldigt bra för henne att komma iväg, få miljöombyte och förhoppningsvis annat att tänka på.
Citera
2021-06-08, 10:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Kan det vara så att eftersom Ste*fan (den förste) begick självmord i en cell så måste det bli en utredning eftersom han var någons ansvar? Någon måste ställas till svars, medan SD ännu inte hunnit så långt?
Citera
2021-06-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Det tror jag absolut men det där med guide.. det förstod jag verkligen inte.
Alltså vet du inte vad debugga är för något

OffTopic:
Du har aldrig analyserat ett program/kod/felsökt, då förstår jag dig bättre.

Jag kanske debuggar NIM i skrivande stund här vem vet. Hur det än är så vet jag massor om debug och Mora Träsk.

Var det nåt mer angående HD du tänkte på eller var du klar?
Citera
2021-06-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Var dessa två senaste tagna cacherna från Folke*torp-bunten?
Vet du, eller någon annan?
Vore mycket intressant att se texten.

Och om det är Folke*torp som HD vistas i så kan det ju betyda att hon bor där för tillfället.
Kanske även W. Skönt att det snart blir sommarlov!
Undrar om T åkt till USA redan, eller när det ska ske. Det blir säkert väldigt bra för henne att komma iväg, få miljöombyte och förhoppningsvis annat att tänka på.

Jag har inte premium så jag kan inte se de nya loggade cacherna.
Men det är väl bra att mamma och pappa och SD fixat åtta cacher där runt knuten så hon kan bättra på statistiken lite.
Citera
2021-06-08, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Min mening är inte att styra, det hoppas jag att ingen missförstår. Jag förklarar varför jag tycker att man ska vara försiktig med de fakta vi har, visa hur vi tolkar och fr a att det är en spekulation. Och att jag tycker att man kan tänka på hur man skriver om personer som inte är misstänkta för mordet.
Du försöker styra, det är helt uppenbart. Det blev en snäpp tydligare igår:

"Jag tycker att en och var också skulle behöva granska sig själva och tänka på att det finns en möjlighet att det jag tror kan stämma."

Men du har inte tolkningsföreträde så HD kommer fortsätta granskas och diskuteras.

HD har inte immunitet, hon har själv försökt få tråden nedtystad vilket hon beskriver i FUP och hon kommer diskuteras, det är ett allmänt forum.

För övrigt begriper jag inte hur kan du jämföra att man misstror HD med angrepp på Lenas barn?
HD har suttit häktad och barnen är målsägande.

HD är hatisk och står och önskar deras mor död när hon försvinner.

"Jag fortsätter nu att följa tråden på distans, då jag nu tycker att det är rent av obehagligt att läsa. Nästan lika obehagligt som det var när Lenas barn blev misstänkliggjorda och utfläkta på det mest brutala sätt i tråden."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in