2021-06-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu förstår jag inte.
Hur kan konton vara avidentifierade?
Har ni fått hot via andra medier så måste det betyda att de som hotar vet vem som finns bakom vissa "nick".

Kan ha varit så i vissa fall eftersom en och annan delat sånt som bara en snäv krets kring Davidssons vetat om. Och när man/de sållar agnarna från vetet är det ju lätt att även ta kontakt via andra mediekanaler om skribenten haft t.ex Facebook, snap eller så.

Vidare har nån som lagt ihop 1+1, och skrivit ut det, fått mer eller mindre kamouflerade hot via pm här "enbart". Så visst berör detta mord på många sätt och inte alla vill att det ska diskuteras alls.
Citera
2021-06-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har granskat lite HD åt er här.

Hennes loggade cacher har ökat från 13380 till 13382. OMG...

Nån som har premium kan ju kolla runt lite om hon är på banan igen osv.
Du är ironisk? Eller? Om inte så fattar jag nada, men om så menar nog ändå jag att det bör finnas otaligt med mer intressant att gräva i än antalet fångade cacher.

Sägs om hennes semesteransökan och sjukskrivning i samband med mordet tex?

Eller diverse raderade mail, telegramchattar, närvaro på xx, alternativa konton etc?
Citera
2021-06-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Du är ironisk? Eller? Om inte så fattar jag nada, men om så menar nog ändå jag att det bör finnas otaligt med mer intressant att gräva i än antalet fångade cacher.

Sägs om hennes semesteransökan och sjukskrivning i samband med mordet tex?

Eller diverse raderade mail, telegramchattar, närvaro på xx, alternativa konton etc?

Alltså det har pratats ett par dagar här om HD. Döde mördaren SD är inte så intressant längre. Nu fokus HD. Semesteransökan osv.

Jag visar första livstecknet efter domen. Cacheloggandet rör på sig. Sug i er infon eller låt det vara.

Men några har fokus på hennes ”maniska” geocachande så har hennes loggande nu börjat igen så kanske någon har en spontan kommentar till det.

Men förstår att det kanske stör de lite mer ”seriösa” diskussionerna om HD här...
Citera
2021-06-08, 00:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det skrev jag överhuvudtaget inte.
Jag skrev att jag läser FUP och granskar vad hon sysslar med.

Nämnde överhuvudtaget inte dig.

Du citerades eftersom just du har skrivit och påstått att jag ökat skrivandet om HD.
Likt Avel.

Vilket garanterat beror på att jag började läsa för fem månader sen och har inte varit i tråden i tre år.

Du skrev:

Varför skulle jag vara nöjd att fått många med på tåget?
Vad skulle räcka?
▪️Folk är helt kapabla att ha åsikter själv.

▪️Jag läser FUP och skriver om HD. För att jag finner henne suspekt och finner det intressant.
Ett massivt projekt.

▪️Jag har öht inget behov att påverka andra.

Frågan är varför du kritiserar och vill att man ska överväga just din åsikt:

För min del kommer det inte ske.
Fortsätt du med din åsikt om den hjärntvättade HD så fortsätter jag med min.

Det går även bra att tycka att det är "förenklade slutsatser".
Däremot hoppas jag det går bra att jag fortsätter skriva likaväl, i takt med att jag plöjer genom FUP, om det jag har lust med.
Utan att detta behöver ältas i ett debattforum.

Nej det skrev du inte.
Du skrev exakt:

"Det handlar om att läsa FUP utifrån ett suspekt beteende och titta på vad hon ägnat sig åt."

Och jo, du nämnde mig, t o m med namn; du citerade återigen samma text som jag skrev för två veckor sedan. Det verkar viktigt för dig.

Och, ursäkta, men var ser du att jag skriver att du ökat ditt skrivande om HD? Citat från dig ovan:"du har skrivit och påstått att jag ökat skrivandet om HD. " ???

Det har jag verkligen inte skrivit.

Inget av det du påstår här att jag har skrivit, stämmer. Det är svårt att bemöta dig på det här viset.

Ja, jag tycker att man kan reflektera över hur man drar slutsatser om en människa som varken är anklagad eller åtalad för mord, även om hon agerat suspekt och klandervärt. Det handlar ändå om en människa som finns i verkliga livet, som skulle (även om du inte tror det) kunna vara oskyldig.

Det är naturligtvis fritt att både tänka, spekulera och tycka, men det är allvarliga anklagelser du lägger på henne, och inte alltid framgår det klart att det är dina spekulationer, utan det blir lite som i citatet ovan, där du menar att det bara är att läsa FUP, då förstår man.

Inte vet jag vilket syfte du har att skriva i tråden, men jag förmodar att du inte bara skriver för dig själv? Rakt ut i cyberrymden, utan att bry dig om att någon läser, eller att någon tror på det du skriver?

Det är väl därför du bemödar dig att citera mig. För att du visst bryr dig och vill påverka andra. Det är vad jag tror.

Vi tror olika, kanske kommer inget att ändra det.

Om HD skulle åtalas för något i framtiden, kanhända att jag ändrar mig. Det kan jag idag inget säga om.
Citera
2021-06-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja hon har ju varit central i tråden bredvid SD.
Sen kan man sia om det var ”ok” att släpa in henne som mordmisstänkt. Men å andra sidan så fick de ju några fler och mer ”ingående” förhör med henne...
Min tanke är att en del av hennes ”beteende” i förhör, hur anti och tyst hon är, kan härledas till att de låste in henne nån vecka. Inte helt samarbetsvillig efter det. De fullständiga skälen till det är oklara såklart.

Menar du att, för att HD blev inlåst en period så hämnas hon genom att inte berätta vad hon vet om mordet? "Är ni dumma mot mig så kommer inte jag att samarbeta i TR och berätta vad jag vet". Tror inte en sekund på att HD resonerat på det viset, att inlåsningen gjorde att HD inte ville samarbeta. Så, hade hon inte blivit inlåst skulle hon samarbetat mer i förhören i TR och gläntat på dörren till hennes sanning?? Helt orimligt resonemang enligt mig.
Citera
2021-06-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Menar du att, för att HD blev inlåst en period så hämnas hon genom att inte berätta vad hon vet om mordet? "Är ni dumma mot mig så kommer inte jag att samarbeta i TR och berätta vad jag vet". Tror inte en sekund på att HD resonerat på det viset, att inlåsningen gjorde att HD inte ville samarbeta. Så, hade hon inte blivit inlåst skulle hon samarbetat mer i förhören i TR och gläntat på dörren till hennes sanning?? Helt orimligt resonemang enligt mig.

Det du frågar om står i inlägget du citerar. Nej jag tror inte att hon skulle ha golat på SD om hon inte skrikandes blev gripen där heller.

Man kan väl tänka sig ändå att hon inte blev MER samarbetsvillig av att låsas in? Och då tänker jag väl främst på att bjussa på sitt privatliv som de försöker vända ut och in på.

Hon har ju en viss ”ton” i tingsrättsförhöret. I dialog med åklagarna som inte bara satt henne i finkan utan även kommenterar städningen hemma hos henne osv. Helt happy är hon inte...
Citera
2021-06-08, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej det skrev du inte.
Du skrev exakt:

"Det handlar om att läsa FUP utifrån ett suspekt beteende och titta på vad hon ägnat sig åt."

Och jo, du nämnde mig, t o m med namn; du citerade återigen samma text som jag skrev för två veckor sedan. Det verkar viktigt för dig.

Och, ursäkta, men var ser du att jag skriver att du ökat ditt skrivande om HD? Citat från dig ovan:"du har skrivit och påstått att jag ökat skrivandet om HD. " ???

Inget av det du påstår här att jag har skrivit, stämmer. Det är svårt att bemöta dig på det här viset.

Ja, jag tycker att man kan reflektera över hur man drar slutsatser om en människa som varken är anklagad eller åtalad för mord, även om hon agerat suspekt och klandervärt. Det handlar ändå om en människa som finns i verkliga livet, som skulle (även om du inte tror det) kunna vara oskyldig.

Det är naturligtvis fritt att både tänka, spekulera och tycka, men det är allvarliga anklagelser du lägger på henne, och inte alltid framgår det klart att det är dina spekulationer, utan det blir lite som i citatet ovan, där du menar att det bara är att läsa FUP, då förstår man.

Inte vet jag vilket syfte du har att skriva i tråden, men jag förmodar att du inte bara skriver för dig själv? Rakt ut i cyberrymden, utan att bry dig om att någon läser, eller att någon tror på det du skriver?

Det är väl därför du bemödar dig att citera mig. För att du visst bryr dig och vill påverka andra. Det är vad jag tror.

Citat:
Vi tror olika, kanske kommer inget att ändra det.

Om HD skulle åtalas för något i framtiden, kanhända att jag ändrar mig. Det kan jag idag inget säga om.
Jag bryr mig inte för fem öre om du ändrar åsikt i framtiden. Det är helt ointressant för min del vad andra anser versus min åsikt:

Jag läser FUP och deltar i tråden likt andra trådar i abok. Där ligger mitt intresse.

Inte att få andra på tåget som du skrev om.
Det är inte ett forum för att skaffa anhängare.
Citat:

Du har skrivit följande:
Citat:
Jag fär väl säga att sedan du kom in i tråden så har fokus på HD växlat från närapå noll till hundra.
Om du har lust att värna om HD. Gör det, men du ska inte bry dig om vad jag skriver.
Citat:
Det handlar ändå om en människa som finns i verkliga livet, som skulle (även om du inte tror det) kunna vara oskyldig
Citat:
Det är naturligtvis fritt att både tänka, spekulera och tycka, men det är allvarliga anklagelser du lägger på henne,
Att jag misstror HD? Att jag tror hon är inblandad och vet betydligt mer än hon påstår.

"allvarliga anklagelser".. Sen när blev det förbjudet?

Du kan ta och tagga ner med dina pekpinnar där du försöker styra upp. Sköt du ditt så sköter jag om mitt.
Senast redigerad av develi 2021-06-08 kl. 00:55.
Citera
2021-06-08, 01:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Barnen hade för all del ”signalerat” ”hela våren”, eller ”nej, så ska jag inte säga, men efter incidenten med pelletspannan”.
Ja, hon påstår det och borde ha satt igång för länge sen isf, om de nu vantrivdes i källaren.. .

Det brann 27 mars och på onsdag, första veckan i april, var de där och sanerade i 5 timmar.
Citera
2021-06-08, 01:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag har inte heller tid just nu.
Så svarar kort.

Jag har delatgit i tråden i tre långa år.
Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog. Har ensam (i stort sett) kämpat för att försvara Lena mot en fruktansvärd smutskastning.

Jag har förklarat i MÅNGA, många, maånga inlägg inlägg min teori varför jag tror att HD agerar som hon gör. I nästan lika många inlägg har jag också förklarat att INGEN sitter med SANNINGEN.

VI SPEKULERAR ALLA!

Och detta, att jag har fått mycket obehagliga pm, och att jag precis som du nu säger, kommer att ganska unisont svara mig, inte genom diskussion där det är "högt i tak" utan tvärtom haglar anklagelser och krav på förklaringar (som jag inte längre orkar med längre).

Därför lämnar jag den delen i diskussionen helt nu.

Nu är det väl ändå lite offerkofta på här?
Citat:
Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog. Har ensam (i stort sett) kämpat för att försvara Lena mot en fruktansvärd smutskastning.

Du har aldrig varit ensam. Du har alltid haft en svans som har hållit med dig och attackerat alla som har skrivit något negativt om LW.
Ni har effektivt mobbat ut alla som kände Lena IRL och som inte tyckte om henne.
Citera
2021-06-08, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Ni har effektivt mobbat ut alla som kände Lena IRL och som inte tyckte om henne.

Dom brukar åka på "semester". På egen biljett.
Senast redigerad av Remark 2021-06-08 kl. 01:45.
Citera
2021-06-08, 01:27
Medlem
Citat:

Några frågor då (och jag menar att vara seriös):

Hur tänker du att hon kan vara oskyldig i förhållande till hennes medverkan i utredningen? När hon bryter med JS då han gått till polisen, när hon inte vet om hon haft LW på besök under de 2 månader hon haft sin nya lya eller när hon försäger sig till MT?

Det är för mycket fel och för stora avvikelser för att vara trovärdigt.

Enligt hovrätten så planterade SD falska uppgifter angående blodsex. HD planterade med samma falska uppgifter. Tror du hovrätten hade kommit fram till samma sak om HD varit åtalad eller blir åtalad i framtiden?
Citera
2021-06-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skribenten med anknytning till sjukhuset blev hotad och hennes barn namngavs t.ex. Hon försvann direkt. Väldigt obehagligt.
Om jag inte helt missminner mig kom hoten ofta i samband med att HD diskuterats.
Det blev en himla märklig aktivitet i tråden.

Att jag skulle notera en ren slump håller jag för uteslutet. Däremot behöver inte HD varit inblandad själv. Mer att ngn skyddade henne. Var min känsla.

Det har varit många gånger i tråden under årens lopp som det varit rent av otrevligt.

Många ggr har det påtalats i tråden att det uppkommit i samband med något skrivande ang huruvida HD varit inblandad i mordet. En röd tråd...

Jag tror inte att HD har rent mjöl i påsen, som minst vet hon sedan lång tid att SD är skyldig. Som jag skrev häromdagen, hur kan dessa två låta bli att älta vad som hände i SD:s förhör på väg upp till Arlanda, hur kan de låta bli att spekulera vad som har hänt med LW, hur kan de låta bli att tala om det nu hänt LW något allvarligt, kan vi låta våra döttrar röra sig i området. Det finns såå mycket frågor HD kan (och borde) ha ställt! Oavsett om de trodde bilen/hotellrummet var buggade eller ej (vilket vi inte vet) om de är helt oskyldiga.

Jag har inte personligen varit direkt hotad, däremot fått otrevligt PM (och fått ej självvald semester när jag ej kunnat hålla fingrarna i styr under årens lopp). Vi är några stycken (förutom nötis) som fått ta våra stötar, framförallt under första året efter mordet (jag har iof bara haft morgonpasset i tråden).
Det passet har iof varit "givande" eftersom det är mycket som skrivits nattetid som blivit borttaget på förmiddagarna.

HD ville när hon skrev i tråden få den stängd (och nu är det ytterligare en som föreslår det). Finns ingen anledning som jag ser det, fallet är inte avslutat iom att SD valde den fega vägen. Många frågor kvarstår gällande vad HD, SOA o JG visste, vad ville de dölja?

Frågor kvarstår också gällande hur detta fall har skötts från början till slut. Vågar NA ställa obekväma frågor till polisen, fråga om de tänker göra en internutredning.

Varför är information ang klockslagen så mysko ang vetskapen när SD dog? Något borde väl polisen kunna säga eftersom de är de själva som gått ut med dessa motsägelsefulla tider.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-08 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in