Citat:
Ursprungligen postat av
grottmuttan
Alternativet var att gripa henne ”vanligt” eller? Hur brukar misstänkta mördare gripas? Utredningen visste väl om planerna på familicide också, kanske inte ville ta några chanser? Jag tvivlar iaf på att hon hade agerat annorlunda oavsett, eftersom jag är ganska säker på att hon och Stefan hade pratat ihop sig redan, de hade ju bra många timmar tillsammans där under USA-resan.
Hon greps väl ”vanligt” så vitt jag vet. Och hon tjoade lite i protest då.
Ja de har säkert pratat om det ena eller andra men hon grips efter nästan 1,5 års utredning. Och de får släppa henne väldigt snabbt.
Alltså under nästan två år har de alla resurser att ta reda på hennes inblandning i detta.
Men det stannar vid, om man bortser från hennes ”inställning” i förhör, att:
1. En kollega vittnar om att hon pratar om LW:s försvinnande för tidigt på morgonen.
2. Hon hoppas LW är död när försvunnen.
3. Hon säger att hon uppfattade att LW hittats då det är aktivitet i förhörsrummet osv.
4. Sen menar väninnan TB att HD pratar blod och annat.
Det blev inget för utredningen att hå vidare med.
1. Tiden chefen är inne på kan inte bekräftas.
2. Ett idiotiskt uttalande. Men gjort av en person som då antagligen inte visste att LW var död. LW hade gjort hennes svårt och var orsaken till skilsmässa m.m.
3. Här råder det en hel del frågetecken och man kan bara gå på vad poliser, HD mfl vittnar om.
4. TB menar att hon inte är intresserad av utredningen men ändå kan vi läsa i Messenger sida upp och sida ner där hon frågar SD om densamma.
Kort innan hon hoppar på Kriminologikursen och sen börjar jobba inom polisen vid samma tid som tingsrättsförhandlingen börjar.
Vad gäller blodet så kan HD ha manipulerats utifrån att SD berättar om det och HD ska då förstå att om det hittas blod i hans hus så kan en oskyldig man misstänkas trots att det finns en ”naturlig” förklaring till blodet.
Att SD så kort efter TB:s träff med HD kastar sig på mobilen och drar iväg SMS måste ju betyda att det är han som drar i de spakarna.
Men som vanligt så sätter han sig bara själv än mer på radarn och drar i vanlig ordning med sig andra i hans framfart.