2021-06-07, 20:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Samma här, har alltid haft HD i bakhuvudet och det är noll kopplat till Devilis inlägg.

HDs beteende, det jag läst i media och fup, det jag hört från bekanta med större insyn, hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han.

HD är inte oskyldig, oavsett om hon stod bakom planket eller ej.

Men! Den dag hon erkänner SDs skuld, uttrycker sympatier för LW och förklarar för rätten, vännerna eller allmänheten att hon blivit gaslightad så kommer jag kunna förstå henne. Fram till den dagen kommer hon för alltid misstänkas medskyldig på ett eller annat sätt i mina ögon. Och i den stunden kommer jag även skriva i den här tråden att jag är ledsen för det hon har fått utstå.

Edit: Ingenting utav detta är egentligen något vi kan debattera om. Det är tydligt när man läser tråden att vi som följt fallet i dessa år har våra klara föreställningar och min gissning är att ingens argument kommer påverka den andres nämnvärt.

Min önskan och förhoppning är bara något utav följande. Att HD faller platt och berättar eller att polisen fortsätter att utreda HD. Allt måste upp i ljuset. Allt.

Hur den här tråden skall kunna hjälpa till med det hela är verkligen frågan. Framförallt då de med störst kunskap i gräv inte syns särskilt intresserade över att gräva vidare kring just HD.

Någon allmän pajkastning eller nätsmutsning tror jag dock inte nämnvärt på.

Och de små troll som envisas med att smutskasta LW förmår jag inte ens ge någon luft. En liten anmälan till moderatorerna möjligtvis men det är verkligen allt.

Vem eller vilka det må vara som har tagit livet av LW så är det en fruktansvärd handling !
Att kunna ta ifrån 3 barn sin mamma är och förblir galet .
Att kunna mörda är så fel och att slå sönder en kvinna så pass som skedde är hemskt .
Spelar ingen roll hur mycket hat som låg bakom genomförandet ; det är så fel att döda en människa !
Hoppas den eller de som varit inblandade i denna överrenskommelse att döda LW -alltid kommer känna samvetskval för vad som gjorts !

Att behöva mörda någon för att få frid i sinnet ; är att gå för långt .
Har man sådana problem är det bäst att söka professionell hjälp för sina tvångshandlingar och behov av att ta livet av någon .🥺
Citera
2021-06-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vem eller vilka det må vara som har tagit livet av LW så är det en fruktansvärd handling !
Att kunna ta ifrån 3 barn sin mamma är och förblir galet .
Att kunna mörda är så fel och att slå sönder en kvinna så pass som skedde är hemskt .
Spelar ingen roll hur mycket hat som låg bakom genomförandet ; det är så fel att döda en människa !
Hoppas den eller de som varit inblandade i denna överrenskommelse att döda LW -alltid kommer känna samvetskval för vad som gjorts !

Att behöva mörda någon för att få frid i sinnet ; är att gå för långt .
Har man sådana problem är det bäst att söka professionell hjälp för sina tvångshandlingar och behov av att ta livet av någon .🥺
Har jag någonsin påstått någonting annat?
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-07 kl. 20:10.
Citera
2021-06-07, 20:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade inte Develi kört sin ”favorit i repris här” så hade nog HD inte diskuterats lika mycket.
Många fler än mig har funnit HD suspekt och många fortsätter.
Men tydligen är det enbart mig du är sugen på att i huvudsak åberopa.

Det står var och fritt att granska FUP.

Fick detta av notknapparen för inte så länge sen.
Varav det öht inte handlar om att svärta ner HD.
Det handlar om att läsa FUP utifrån ett suspekt beteende och titta på vad hon ägnat sig åt.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
(..)
Jag fär väl säga att sedan du kom in i tråden så har fokus på HD växlat från närapå noll till hundra.
(..)
Om vi vänder på steken, ägnar du dig åt något annat än att peka på HDs roll och svärta ner hennes väsen?
(..)
Du kan väl ändå vara nöjd hittills. Du har ju fått med dig så gott som alla i tråden på ditt tåg? Räcker inte det?
Citera
2021-06-07, 20:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han."

Vad är det för fel på det då? Hon får väl göra och tycka vad hon vill? Det är ju hennes ensak.
Visst kan hon göra som hon vill.
Men vad hon gör påverkar allas uppfattning om henne.
Citat:
Felet hon gör är att hon får sig själv att se jävligt misstänkt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men om det inte finns några bevis mot henne så spelar det ju ingen roll.
Det spelar ingen roll rent rättsligt men det spelar stor roll för hon vill bli bemött av andra.
Även om hon inte döms så uppfattar många henne som inblandad på ett eller annat sätt.
Men det kanske inte heller spelar någon roll för henne.
Hon kanske är nöjd med att bara klara sig från fängelse.
Citera
2021-06-07, 20:25
Medlem
Citat:
Samma här, har alltid haft HD i bakhuvudet och det är noll kopplat till Devilis inlägg.

HDs beteende, det jag läst i media och fup, det jag hört från bekanta med större insyn, hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han.

HD är inte oskyldig, oavsett om hon stod bakom planket eller ej.

Men! Den dag hon erkänner SDs skuld, uttrycker sympatier för LW och förklarar för rätten, vännerna eller allmänheten att hon blivit gaslightad så kommer jag kunna förstå henne. Fram till den dagen kommer hon för alltid misstänkas medskyldig på ett eller annat sätt i mina ögon. Och i den stunden kommer jag även skriva i den här tråden att jag är ledsen för det hon har fått utstå.

Edit: Ingenting utav detta är egentligen något vi kan debattera om. Det är tydligt när man läser tråden att vi som följt fallet i dessa år har våra klara föreställningar och min gissning är att ingens argument kommer påverka den andres nämnvärt.

Min önskan och förhoppning är bara något utav följande. Att HD faller platt och berättar eller att polisen fortsätter att utreda HD. Allt måste upp i ljuset. Allt.

Hur den här tråden skall kunna hjälpa till med det hela är verkligen frågan. Framförallt då de med störst kunskap i gräv inte syns särskilt intresserade över att gräva vidare kring just HD.

Någon allmän pajkastning eller nätsmutsning tror jag dock inte nämnvärt på.

Och de små troll som envisas med att smutskasta LW förmår jag inte ens ge någon luft. En liten anmälan till moderatorerna möjligtvis men det är verkligen allt.

Har prexis samma synsätt i delarna du tar upp.
Det finns för mycket som fortsatt skaver.
Citera
2021-06-07, 20:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Många fler än mig har funnit HD suspekt och många fortsätter.
Men tydligen är det enbart mig du är sugen på att i huvudsak åberopa.

Det står var och fritt att granska FUP.

Fick detta av notknapparen för inte så länge sen.
Varav det öht inte handlar om att svärta ner HD.
Det handlar om att läsa FUP utifrån ett suspekt beteende och titta på vad hon ägnat sig åt.

Men det är ju ett sådant argument; att "det är bara att läsa FUP", då förstår man vad hon ägnat sig åt, som underförstått betyder att vi inte har läst FUP, vi begriper inte och desutom förstår vi inte vad hon pysslat med.

Då säger jag; var har jag sagt att hon inte beter sig suspekt? Jag tycker att du övertolkar mig och vad jag menar.

Och jag har läst väldigt mycket FUP, inte bara du. Och det är inte enbart du som bestämmer vad jag ska tycka är ett suspekt beteende.

Eftersom du tar upp ett flera veckor gammalt inlägg från mig, kan jag då nämna att jag i flera inlägg, har tyckt att hon beter sig mer än suspekt.

Och i ett har jag faktiskt sagt att vi tolkar beteendet olika.
Citera
2021-06-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Jo då, det kommer fortsätta vara spännande

Om du menar att HD stor över alla misstankar, så NEJ! T3Pantzar länkade för några dagar sedan inlägg från förhör med HD där hon inte kommer ihåg, vill inte svara eller ger grumliga svar. Hon är i detta avseende i paritet med SD och för mig är det uppenbart att de två "snackat ihop sig" innan förhöret. Kanske har de fått råd av kunnig person om hur man uppträder i domstolsförhör, vilken typ av frågor de inte skall svara på eller säga sig ha glömt händelsen. Det är ett välplanerat framträdande
i TR från båda. Jag tror mycket starkt på att HD vet betydligt mer än vad hon sagt. Läs svaren i förhören. Alla som läser dem borde förstå att HD har en kunskap om mordhändelsen som hon inte vill delge. Om hon varit delaktig i själva händelsen vågar jag inte säga.

Synd att åklagarna inte fortsatte utredningen av HD. Men, men.....

Den aktiva delen i mordet kan vi ju inte veta som det ser just nu, nej.
Håller med om att skuggorna kastas mot HD med utgång från det hon själv säger, inte vill säga eller påstår sig inte minnas.
Precis som SD försökte helgardera sig om kvällen när han var ute och provade växlarna och sedan tog tillbaks det när polisen lade fram att ingen sådan uppgift fanns, likaså menar jag att HD döljer sin inblandning med att inte minnas. T.ex därför HD "inte minns" om LW varit hemma hos henne i lägenheten under de 2 månader hon bott där. Inte minns om de pratat om LW eller de 2 förhör som SD var på samma dag som de åkte till Arlanda och vidare till USA. Inte heller kan HD förklara varför hon raderat viss kommunikation dagarna vid LW:s försvinnande. Osv, osv.
Och jag tror med HD haft gott om tid att förbereda sig på hur hon ska agera vid vissa frågeställningar och vilka frågor hon ska svara uppriktigt (nåja) på.
Citera
2021-06-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte heller tid just nu.
Så svarar kort.

Jag har delatgit i tråden i tre långa år.
Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog. Har ensam (i stort sett) kämpat för att försvara Lena mot en fruktansvärd smutskastning.

Jag har förklarat i MÅNGA, många, maånga inlägg inlägg min teori varför jag tror att HD agerar som hon gör. I nästan lika många inlägg har jag också förklarat att INGEN sitter med SANNINGEN.

VI SPEKULERAR ALLA!

Och detta, att jag har fått mycket obehagliga pm, och att jag precis som du nu säger, kommer att ganska unisont svara mig, inte genom diskussion där det är "högt i tak" utan tvärtom haglar anklagelser och krav på förklaringar (som jag inte längre orkar med längre).

Därför lämnar jag den delen i diskussionen helt nu.

Då är det ju ingen idé att bemöta det du skriver, om du ska tona ner ditt skrivande. Och jag vet ju inte om det var något riktat till mig ändå.
Men i min värld har HD ett stort ansvar i det hela och hon har inte varit sanningsenlig och därmed jämnt.
Jag kanske med är en av dem som fått (förtäckta) hot via p.m. Det är 6 andra som jag vet fått det, inklusive dig.
Citera
2021-06-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Då är det ju ingen idé att bemöta det du skriver, om du ska tona ner ditt skrivande. Och jag vet ju inte om det var något riktat till mig ändå.
Men i min värld har HD ett stort ansvar i det hela och hon har inte varit sanningsenlig och därmed jämnt.
Jag kanske med är en av dem som fått (förtäckta) hot via p.m. Det är 6 andra som jag vet fått det, inklusive dig.

Jag må vara korkad, men är det inte meningslöst att hota anonyma nicks? Vad består hoten av?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hej notknapparen - jag råkade titta på ett avsnitt utav detektiven Poirot och i slutet sa denne detektiv dessa ord (står längst ner i inlägget ,när det började snackas om att en utav kvinnorna i salongen sagt just orden :
-Jag önskar att hon är död ! (en förövrigt försmådd kvinna i denna deckarhistoria som Poirot skulle kolla upp vem som var mördaren !)

Poirots ord:
-En person behöver INTE ALLS VARA mördare för att den vräker ur sig de orden ; -Att denne önskar att en viss person är död !

Och det tycker jag stämmer ....

ORD är ord och HANDLING är handling ....visst !?

Viss skillnad på dessa saker ...

Jamen visst ligger det lite sanning i det.

Samtidigt finns det olika tillfällen att yttra något sådant.

Och detta tillfälle (även om jag tror att det här inte var vid 08- medicineringen) var ett synnerligen otrevligt tillfälle att säga något sådant.

Här pratar vi ändå om, som jag tror, att HD har fått höra det här så sent som efter UWs kontakt med SD, vilket ju innebär att Lena varit borta sedan tidiga morgonen och fram till dess(min teori). Här är det väldigt empatilöst att ens tänka tanken, med barnen och allt. Men också lite läskigt, då man kan tänka att nu kan det nog ha hänt något allvarligt.

Skillnad om någon gjort dig arg för någon bagatell och du blir fly förbannad, men alla vet att du inte menar det.

Skillnaden blir väl att man kan känna att HD ligger nära sanningen här, och det är väl det som gör det så obehagligt.

Men i grunden tror jag att det ändå kan vara så att hon inte riktigt menar det, utan det är bara så att hon är så fruktansvärt arg på Lena att hon nästan inte bryr sig om vad som har hänt. Nästan lika obehagligt det med, särskilt som att hon inte verkar ha sagt ett ord om att hon undrar vad som har hänt, och att hon hoppas förstås inte att det har hänt något allvarligt med tanke på barnen.

Men HD kan ha blivit väldigt skruvad av att vara med en sådan som SD. Det har typ kanske blivit vardagsmat att prata på det sättet?
Citera
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst kan hon göra som hon vill.
Men vad hon gör påverkar allas uppfattning om henne.
Det spelar ingen roll rent rättsligt men det spelar stor roll för hon vill bli bemött av andra.
Även om hon inte döms så uppfattar många henne som inblandad på ett eller annat sätt.
Men det kanske inte heller spelar någon roll för henne.
Hon kanske är nöjd med att bara klara sig från fängelse.

Varför skulle hon bry sig om det? Det är bara flockmänniskor som bryr sig om sånt.
Citera
2021-06-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag må vara korkad, men är det inte meningslöst att hota anonyma nicks? Vad består hoten av?
I pm med hot är konton avidentifierade. vissa har fått hot via andra medier med skärmdumpar på deras egna inlägg med ”nick” i denna tråden.
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-07 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in