2021-06-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Samma här, har alltid haft HD i bakhuvudet och det är noll kopplat till Devilis inlägg.

HDs beteende, det jag läst i media och fup, det jag hört från bekanta med större insyn, hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han.

HD är inte oskyldig, oavsett om hon stod bakom planket eller ej.

Men! Den dag hon erkänner SDs skuld, uttrycker sympatier för LW och förklarar för rätten, vännerna eller allmänheten att hon blivit gaslightad så kommer jag kunna förstå henne. Fram till den dagen kommer hon för alltid misstänkas medskyldig på ett eller annat sätt i mina ögon. Och i den stunden kommer jag även skriva i den här tråden att jag är ledsen för det hon har fått utstå.

Jag kan inte förstå "oron" över att HD skulle vara helt oskyldig. Efter att ha tagit del av en mycket stor del av materialet samt lyssnat på förhöret med HD i Tingsrätten så känner jag mig ganska övertygad om att hon är skyldig till åtminstone "Skyddande av brottsling" (dvs skyddat mördaren SD).
Sen kan det ligga någonstans mellan detta och stämpling/ anstiftan, ingenting talar för att HD var med SD bakom planket.
För min del räcker det med att HD är lojal mot en mördare och inte medverkar i utredningen av ett mord utan tvärtom motarbetar det arbetet för att jag inte kommer att oroa mig för hennes räkning.
Citera
2021-06-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Jag kan inte förstå "oron" över att HD skulle vara helt oskyldig. Efter att ha tagit del av en mycket stor del av materialet samt lyssnat på förhöret med HD i Tingsrätten så känner jag mig ganska övertygad om att hon är skyldig till åtminstone "Skyddande av brottsling" (dvs skyddat mördaren SD).
Sen kan det ligga någonstans mellan detta och stämpling/ anstiftan, ingenting talar för att HD var med SD bakom planket.
För min del räcker det med att HD är lojal mot en mördare och inte medverkar i utredningen av ett mord utan tvärtom motarbetar det arbetet för att jag inte kommer att oroa mig för hennes räkning.
Klistrar in ett stycke du tycks ha missat när du citerade mig. Om nedan sker är även HD med största sannolikhet ett offer. Fram till den dagen är jag med på ditt tåg.

”Men! Den dag hon erkänner SDs skuld, uttrycker sympatier för LW och förklarar för rätten, vännerna eller allmänheten att hon blivit gaslightad så kommer jag kunna förstå henne. Fram till den dagen kommer hon för alltid misstänkas medskyldig på ett eller annat sätt i mina ögon. Och i den stunden kommer jag även skriva i den här tråden att jag är ledsen för det hon har fått utstå.”
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-07 kl. 19:10.
Citera
2021-06-07, 19:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂
En nyvald påve berörde det visst.

Ja, skriv gärna vad du hittar, jag ska också titta mer när tillfälle ges.

Här var det, det var ifrån förhör med HD, 7/6 -18 (prick 3 år sen idag), men i "dialogform", troligen därför jag kom ihåg det som om det var en dialog mellan HD och SD.

AB 149/140
"F 1: Får jag fråga, varför städar du åt Stefan?
H: För barnen. För att dom skulle ha ett bra hem. Så, så äre.
F 1: Är han inte kapabel och städa själv?
H: Joo men eh efter saneringen med brandsprutan och hela källarn som var tömd med grejer
så har det varit ganska mycket eh ... och då frågade jag Stefan, "Vill du ha hjälp med det här?
Då samlar vi ihop nåra stycken"
. Jag hade inte gått dit själv och städa utan nu samlade vi ihop
liksom, vi va ju ... va va vi, sex stycken. Eh och det va mitt fokus va för att det inte skulle stå
flytt eller såna där okabkartonger i hela huset och grejer, och när vi ändå va där så sa vi vi kör
hela huset. Det här är inget konstigt tycker jag att vi gjorde."
Citera
2021-06-07, 19:13
Medlem
Citat:
Klistrar in ett stycke du tycks ha missat när du citerade mig. Om nedan sker är även HD med största sannolikhet ett offer. Fram till den dagen är jag med på ditt tåg.

”Men! Den dag hon erkänner SDs skuld, uttrycker sympatier för LW och förklarar för rätten, vännerna eller allmänheten att hon blivit gaslightad så kommer jag kunna förstå henne. Fram till den dagen kommer hon för alltid misstänkas medskyldig på ett eller annat sätt i mina ögon. Och i den stunden kommer jag även skriva i den här tråden att jag är ledsen för det hon har fått utstå.”

Vi är helt överens!
Citera
2021-06-07, 19:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Samma här, har alltid haft HD i bakhuvudet och det är noll kopplat till Devilis inlägg.

HDs beteende, det jag läst i media och fup, det jag hört från bekanta med större insyn, hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han.

Men! Den dag hon erkänner SDs skuld, uttrycker sympatier för LW och förklarar för rätten, vännerna eller allmänheten att hon blivit gaslightad så kommer jag kunna förstå henne. Fram till den dagen kommer hon för alltid misstänkas medskyldig på ett eller annat sätt i mina ögon. Och i den stunden kommer jag även skriva i den här tråden att jag är ledsen för det hon har fått utstå.

Edit: Ingenting utav detta är egentligen något vi kan debattera om. Det är tydligt när man läser tråden att vi som följt fallet i dessa år har våra klara föreställningar och min gissning är att ingens argument kommer påverka den andres nämnvärt.

Min önskan och förhoppning är bara något utav följande. Att HD faller platt och berättar eller att polisen fortsätter att utreda HD. Allt måste upp i ljuset. Allt.

Hur den här tråden skall kunna hjälpa till med det hela är verkligen frågan. Framförallt då de med störst kunskap i gräv inte syns särskilt intresserade över att gräva vidare kring just HD.

Någon allmän pajkastning eller nätsmutsning tror jag dock inte nämnvärt på.

Och de små troll som envisas med att smutskasta LW förmår jag inte ens ge någon luft. En liten anmälan till moderatorerna möjligtvis men det är verkligen allt.

"hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han."

Vad är det för fel på det då? Hon får väl göra och tycka vad hon vill? Det är ju hennes ensak.
Citera
2021-06-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"hennes märkliga inställning att ”vi gör väl vad fan vi vill” (åker på geocach i Europa oavsett vad polisen tycker om det i ett tidigt skede då många häpnades över att hon och SD drog iväg), hennes totala avsaknad av sympati med Lena efter att Lena blivit mördad, hennes motiv och nonchalans till händelserna i stort, hennes sätt att fortsätta umgås med SD och hävda hans oskuld in i det sista trots att exakt allt pekade på att det var han."

Vad är det för fel på det då? Hon får väl göra och tycka vad hon vill? Det är ju hennes ensak.
Felet hon gör är att hon får sig själv att se jävligt misstänkt ut.
Citera
2021-06-07, 19:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Felet hon gör är att hon får sig själv att se jävligt misstänkt ut.

Men om det inte finns några bevis mot henne så spelar det ju ingen roll.
Citera
2021-06-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

HD skyddar och är 100 % igt lojal med LWs mördare samt samarbetar inte i utredningen, det tycker inte jag enbart är "hennes ensak".
Citera
2021-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Vet du inte vad du ska göra eller vad menar du ?
Jag gissar att alla svaren kommer din väg den lätta vägen..

Ja alltså jag kan bugga hela Folketorp om nån blir gladare av det men att bryta mot fler lagar än vad HD antagligen gjort känns inte så värt i sammanhanget.

Det beror nog vilka svar du syftar på. Men en sak vet jag och det är att om man endast upprepar frågan/temat flertalet gånger så kommer inte svaret per automatik. Man får liksom lägga lite manken till också om man ska få fram något.
Citera
2021-06-07, 19:31
Medlem
Citat:

Ja, som med de mesta så kommer allt från hästens mun (SD) till LW som tolkade och benämde beteendet typ gaslighting. Om det eller att HD trampat i glas t.ex. grundar sig endast på SDs berättelser. SD kan ha totat i LW exakt vad som helst under årens lopp. För att få uppmärksamhet, synd om eller ursäkt till sen ankomst - you name it. Att ett barn hade kolik är sant och att HD troligen led av PPP, långtidssjukskriven och långtidsmedicineras stämmer också. Att SD googlat på spädbarnsdöd, och att tankar på famljeutplåning varit aktuellt bekräftas av HD.

SD är lite av mytoman vilket framgått bl.a. vid förhören. Så vad är sant eller bluff?

HDs föräldrar måste tagit aktiv del under denna period allt annat hade varit märkligt.
Mitt i detta fanns två små barn.

EDIT. Insyn i familjen har ju funnits
Senast redigerad av Remark 2021-06-07 kl. 19:40.
Citera
2021-06-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen så har jag alltid haft HD med i bilden i bakhuvudet och sedan kompletterat allt eftersom jag noterat vissa drag, mått och steg HD tagit och så har det pågått. Utan påverkan av t.ex. Develi. Mer baserat utifrån egna erfarenheter och igenkänning.

Jag har inget behov av att pracka på andra mina synpunkter liksom jag accepterar andras.

Jag var nog mest inne på att vissa varit ”lite” mer tongivande vad gäller att reprisera innehåll i fupen än andra.

Hade det inte varit för att HD loggat GC så hade det varit sparsamt med nytt innehåll kring HD och jag har svårt att se att tråden kommer avslöja nåt angående HD och mordet. Men bra att andra är mer optimistiska. Men som vi vet så är den familjen rätt fåordiga kring det privata och det vore ju märkligt om t.ex SOA nu skulle gå och anmäla sig själv och dottern för nån form av brott. Räckte kanske att han blev misstänkt för mord han också tack vare SD...
Citera
2021-06-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag var nog mest inne på att vissa varit ”lite” mer tongivande vad gäller att reprisera innehåll i fupen än andra.

Hade det inte varit för att HD loggat GC så hade det varit sparsamt med nytt innehåll kring HD och jag har svårt att se att tråden kommer avslöja nåt angående HD och mordet. Men bra att andra är mer optimistiska. Men som vi vet så är den familjen rätt fåordiga kring det privata och det vore ju märkligt om t.ex SOA nu skulle gå och anmäla sig själv och dottern för nån form av brott. Räckte kanske att han blev misstänkt för mord han också tack vare SD...

Som jag sagt jag tror familjen Axelsson kommer förbigå detta under största möjliga tystnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in