Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, men samma här.
Du är alltid resonernade, lyssnar in och är aldrig vare sig nedsättande eller kallar folk för obehagliga saker.
Jag är inte ute efter empati, utan ute efter ett diskussionsklimat som är värdigt och tillåtande, även om man får räkna med att bli ifrågasatt.
Jag vet att du tänker annorlunda om HD än jag, och jag säger inte heller att jag har rätt.
Tyvärr tog mördaren med sig svaren till sin grav, så där får vi inga svar.
Och ja, HD har både ljugit och dolt, undanhållit. Så man kan ju säga att detta är ju en direkt biddragande orsak till att det ligger till som det gör i tråden.
Jag kanske inte är lika försående som JS till hennes beteende, men jag tror att det är en blanding av både medvetna val hon gör och andra situtioner där hon fått minnena mixtrade av både SD och allt som har hänt.
Förresten, jag tror att det är SD som förstört Lenas cacher, även sonens.
Dels berättade ju HÅ att SD försökt förstöra för Lena genom att lägg cacher nära hennes.
Jag kan tänka mig att det är ett sätt för honom att visa att det är han som bestämmer.
Han hotade också Lena med att kontakta HQ för att Lena avloggade HDs loggningar. De hoten han kom med var väldigt hotfulla mot henne eftersom han vet att Lena älskade geocachingen och älkade att göra fina cacher.
Han vet exakt hur han ska såra henne och komma åt henne.
SD gillar också att markera, genom att inte bara besöka hennes dödplats, utan att laga sonens cache på hans fördelsedag.
Jag ser det som ett mönster, det hänger ihop.
Innan FUP kom var jag inte så inne på att HD på något sätt var central i detta drama.
När jag sedan läste förhören med henne var jag böjd åt att se henne som ett offer, även om jag blev brydd över hur olika förhören tedde sej.
Första gången jag hörde hennes röst från TR kom det som en chock att hon pratade nästan som en kvinnlig SD, och då inte bara ordvalet, utan hela hennes attityd, och att hon på intet sätt verkade knäckt.
Och så där har det hållt på.
Statist, biroll, huvudroll, statist...
Isdrottning utan känslor, ond häxa, gråtande människospillra, slug ränksmiderska, stackars bedragen hustru, deprimerad mamma och dotter, hämndgirig fanatisk geocachare, bland annat - ja, hon skulle nästan ensam kunnat "befolka" denna tråd.
Jag tänker att både SD och HD avskydde LW, men från olika platser, så att säga. SD kunde hitta saker hos LW som gjorde att han vägrade släppa henne, men dessa försonande drag, egenskaper eller "aktiviteter" kunde HD absolut inte finna hos LW. Hon kände bara extremt mycket hat och avsky. Rätt eller fel? Pja, man får tänka och tycka vad man vill, det är när man omsätter tankar och känslor i praktiken som man passerar en gräns. I alla fall om det är såna känslor som att vilja klippa till nån eller vilja slå ihjäl nån. Även att uttala dem, på det sättet som HD och JG gjorde när de tävlade om att klanka ner på LW, tycker jag är förkastligt.
Att detta kommer att gå till historien som GC-mordet tror jag. I alla fall till sitt innehåll, även om det inte kommer att döpas till det.
När LW tog bort HD:s loggningar av cacherna, ja, då small det.
(Tänk om nån "mugglare" eller vem som bara kunde kliva fram och säga, "jamen det var jag som slog sönder den där himla brevlådan", så mycket tankemöda det hade kunnat bespara hela tråden i alla fall på
den punkten!

)