Citat:
Ursprungligen postat av
ArielGoldbergstein
Bra att du har förstått det, för det här är egentligen det enda relevanta här.
Jag har skrivit det, ptja kanske, ett femtiotal gånger i tråden.
Citat:
Ja, det är exakt vad mitt råd är.
Är inte det ett ännu sämre råd än att anlita en proffsfotograf?
Citat:
Och att "göra det bästa av situationen" är absolut inte att delta i ett spel som man inte kan vinna från första början. Att "göra det bästa av situationen" är inte att pissa bort tid och energi i livet på saker som inte spelar någon roll i alla fall och att försöka ta några bilder som kommer göra varken bu eller bä.
Tinder är inte för alla. Så är det. Och även det har jag sagt x antal gånger, men nu är det trots allt Tinder vi diskuterar och nu kom ett konkret förslag om att anlita en professionell fotograf för att få bilder med bättre kvalitet att använda i sagda app.
Vill du diskutera allmänna svårigheter på dejtingmarkanden så bör det troligtvis göras annorstädes.
Citat:
Man bör inte slösa sin tid på ett ytligt medium som Tinder över huvud taget om man som man inte tillhör den lilla skara av män som får någon action.
Kvinnor betraktar 80% av alla män som oattraktiva, de översta 10% av män får drygt 58% av kvinnors likes på dejtingappar medan andra studier visat att kvinnor bara gillar 4,5% av mäns profiler.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775719301104
Och det här har vi hört till leda. Rundgång much? Nu diskuterades emellertid ett konkret förslag.
Citat:
Det finns bättre saker en man kan göra med livet än att slösa den på att ge bekräftelse åt kvinnor som mestadels redan har oförtjänt mycket luft. Det leder bara till en existens av frustration och är inte produktivt någonstans och inbilla sig att det blir något mirakel ifall man knäpper bilder som inte är i grodperspektiv.
Det är ingen som har sagt att mirakel kommer att inträffa. Däremot finns det män som har fruktansvärt dåliga bilder. Och jodå, nog är det några som skulle hjälpas av bättre bilder.
Citat:
Att däremot fokusera på att träna och äta hälsosamt så man bygger upp en grym fysik, ägna sig åt bättre grooming, ser till att gå runt med en solbränna och förbättrar sitt utseende eller att bygga en karriär och dra in pengar osv. är däremot saker som kan göra en stor skillnad. Inte bara i form av kvinnor i sitt liv men för sitt välmående, energi och ekonomi. Har man fortfarande inte utseendet kan man ha bättre lycka genom att boka VIP-bord på nattklubbar och få mer kontakt med ytliga hoes än vad man får på Tinder.
Även det här har jag sagt x antal gånger. I den här tråden och andra. Att träna och ta hand om sig är inte att simpa. Det är en investering man gör i sig själv. Likaså att fokusera på karriär (eller åtminstone sitt arbete).
Och ja, de som inte är snygga men har annat som tilltalar (särskilt goda sociala skills) lyckas bättre IRL än på Tinder. Även det här har jag sagt ett tjatigt antal gånger. Och att män med god ekonomi (nu pratar vi riktigt god) får kvinnor är inte heller någon nyhet.
Citat:
Ett annat alternativ är helt enkelt att ge upp det ytliga över huvud taget då Tinder av sin natur är riktat mot just kortsiktighet och ytlighet, vilket främst attraherar den sorts kvinnor som inte är lämpliga för ett långvarigt förhållande. Och bubbelprat-formatet framkallar mest basala konversationer som inte alls är så organiskt som om du träffar en tjej genom umgängeskretsen eller från någon hobby du sysslar med. Mer traditionella kvinnor är mindre benägna att vara på appen från första början eller blir snart äcklade av det ytliga formatet.
Tinder är en snabb och ytlig app. Så är det. Men nog händer det att folk hookar upp och på riktigt tycker om varandra och så blir det något mer bestående.
Och så de här föreställningarna om vilken sorts kvinnor (och män) som tindrar. I stort sett alla kvinnor (och män) jag känner som under Tinders livstid varit singlar har provat appen vid något tillfälle. Det är inte längre något knulligt och skämmigt att nätdejta. Jag vet inte vilka kretsar du rör dig i, men det är liksom något de flesta singlar har testat på och pratar öppet om. För de allra, allra flesta är det ett komplement till det som sker till IRL.
Och ja, många ledsnar. Av olika orsaker. Ytligheten, stressen i att man förväntas svara upp så snabbt, meningslösa konvos, många vill bara ha lite tillfälligt kul etc.
Citat:
Att sen en äldre barnlös singelkvinna som du själv tycks vara besatt av den, visar väl bara på min poäng.
Äldre, javisst. Men vi ska alla förhoppningsvis den vägen vandra. Du med. Forever young finns inte. Och; vad vet du om mitt liv?
PS. Det här med att vara och slajda i känslokanten, va. Nu har du skenat rakt in i känslosmeten. Du kan liksom inte låta bli att fjärta ur dig något om min persona i syfte att förklena och förringa. Stor humor.