2021-06-06, 13:54
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du använder inte LinkedIn?
Jag tror att hon syftar på appen Tinder.
Citera
2021-06-06, 14:01
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Precis! Vi får hoppas att dessa krejzy typer inte läser denna tråden för då blir det svårare för kvinnor att hålla reda på dom och swipea vänster (om dom ändrar sina profiler och börjar se ”normala” ut) så att säga.

Ja!

Och sedan det här med att inte förstå att det är skillnad på folk och folk. Tom Hardy skulle kunna tindra med mug shots där han blivit inplockad för rattfylla pga är Tom Hardy. Han skulle kunna ha en Ajaxflaska i bakgrunden pga är Tom Hardy. Och han skulle kunna se ut som Humpty Dumpty pga är Tom Hardy.

Vi andra måste liksom jobba med det vi har och är.

Citat:

Citera
2021-06-06, 14:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Som svar på hennes fråga: Vuxna människor kan gå till fotografer av många anledningar.

Själv matchar jag gärna med kvinnliga fotomodeller. Skumt att kvinnor inte resonerar på motsvarande sätt.
Citera
2021-06-06, 14:47
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Om man verkligen går in för bra bilder så förstår jag inte varför man bara inte går till en proffsfotograf.

1. Det blir hög kvalité.
2. Det syns att du anstränger dig.

Sedan kan man fylla på med de bilder man önskar.

Citat:
Som svar på hennes fråga: Vuxna människor kan gå till fotografer av många anledningar.

Själv matchar jag gärna med kvinnliga fotomodeller. Skumt att kvinnor inte resonerar på motsvarande sätt.

En användare efterfrågar råd angående kamera för att få bättre bilder i syfte att lägga upp på Tinder. Och du ger rådet att vända sig till en professionell fotograf.

Vi är några som svarat att studiobilder tagna av en professionell fotograf signalerar att något inte riktigt står rätt till hos vederbörande.

Jag själv skrev att undantaget är bilder man ser är tagna i ett jobbsammanhang eller om personen i fråga är fotomodell. Och är man fotomodell får nog lov att säga att även de bilderna är tagna i ett jobbsammanhang.

Vad jag kan se så är det ingen som har påstått att man inte kan "gå till en fotograf av många anledningar". Men ditt råd till användaren i fråga (hur får man bättre bilder att langa upp på Tinder?) var kefft.
Citera
2021-06-06, 15:10
Medlem
Det här med vilka bilder som är bäst att ha är en jävla icke-diskussion i vilket fall som helst. Det är en diskussion för autistiska nördar.

Sure, det optimala är att se ut som att man inte ens försökt jobba med sin profil, att den inte är try-hard och bara visar upp bilder från sitt häftiga liv och att ens bilder bara var tagna medan man var i Burj Khalifa-tornet i Dubai en vanlig tisdag medan de övriga var medan man var ute i Las Vegas, London eller på Franska Rivieran osv.

Men det spelar liksom ingen roll i slutändan, så varför bry sig?
Är du tillräckligt snygg kan du ha bilder som är toaselfies eller grodperspektiv och vad fan som helst och kvinnor kommer svepa höger i alla fall. Det kvittar!
En Brad Pitt i sin prime hade liksom kunnat ta sådana och ha tillräckligt med vackra kvinnor att träffa i alla fall.

För övrigt så bör ni inte vara några idioter och fullständigt ignorera vad kvinnor har för åsikter i det här ämnet (och i princip alla övriga ämnen också för den delen).
I synnerhet från empoisonne och andra autistiska äldre singelkvinnor som vill leka gurus och skapar listor på sin fritid om vad de anser sig svepa på, sådana sysslar bara med "cope" över sin egna frånvaro av framgång. Av samma anledning som du inte skulle ta råd om hur man blir miljonär från någon zigenare som bara grävt i en sopcontainer hela sitt liv.

Vetenskapen visar dessutom att kvinnor inte ens själv vet vad de attraheras av.

Ta studien från Northwestern University, där man lät hetrosexuella och homosexuella män och kvinnor få titta på erotiska bilder samtidigt som man kopplade trådar till deras könsorgan för att mäta stimuli. Sen fick de svara på vad de ansåg sig bli mer attraherade av samtidigt som man gjorde mätning på svaret från deras könsorgan.

Man såg att män svarade precis i enlighet med responsen från deras könsorgan medan kvinnor svarade en sak medan deras fittor sa någonting helt annat.

https://news.feinberg.northwestern.e.../06/sexuality/

Så i fortsättningen bör varenda råd från en kvinna i den här tråden betecknas som fullständigt irrelevant - var inte en idiot.
Citera
2021-06-06, 15:29
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Det här med vilka bilder som är bäst att ha är en jävla icke-diskussion i vilket fall som helst. Det är en diskussion för autistiska nördar.

Sure, det optimala är att se ut som att man inte ens försökt jobba med sin profil, att den inte är try-hard och bara visar upp bilder från sitt häftiga liv och att ens bilder bara var tagna medan man var i Burj Khalifa-tornet i Dubai en vanlig tisdag medan de övriga var medan man var ute i Las Vegas, London eller på Franska Rivieran osv.

Men det spelar liksom ingen roll i slutändan, så varför bry sig?
Är du tillräckligt snygg kan du ha bilder som är toaselfies eller grodperspektiv och vad fan som helst och kvinnor kommer svepa höger i alla fall. Det kvittar!
En Brad Pitt i sin prime hade liksom kunnat ta sådana och ha tillräckligt med vackra kvinnor att träffa i alla fall.

För övrigt så bör ni inte vara några idioter och fullständigt ignorera vad kvinnor har för åsikter i det här ämnet (och i princip alla övriga ämnen också för den delen).
I synnerhet från empoisonne och andra autistiska äldre singelkvinnor som vill leka gurus och skapar listor på sin fritid om vad de anser sig svepa på, sådana sysslar bara med "cope" över sin egna frånvaro av framgång. Av samma anledning som du inte skulle ta råd om hur man blir miljonär från någon zigenare som bara grävt i en sopcontainer hela sitt liv.

Vetenskapen visar dessutom att kvinnor inte ens själv vet vad de attraheras av.

Ta studien från Northwestern University, där man lät hetrosexuella och homosexuella män och kvinnor få titta på erotiska bilder samtidigt som man kopplade trådar till deras könsorgan för att mäta stimuli. Sen fick de svara på vad de ansåg sig bli mer attraherade av samtidigt som man gjorde mätning på svaret från deras könsorgan.

Man såg att män svarade precis i enlighet med responsen från deras könsorgan medan kvinnor svarade en sak medan deras fittor sa någonting helt annat.

https://news.feinberg.northwestern.e.../06/sexuality/

Så i fortsättningen bör varenda råd från en kvinna i den här tråden betecknas som fullständigt irrelevant - var inte en idiot.

Du länkar till en studie och hoppas på att inte bli synad, va?

Studien visar att kvinnor i större utsträckning tänder på samkönat sex (det som i studien kallas bisexuellt sex - men som i själva verket är homosex antar jag) än män. Kvinnor går igång på att se kvinnor ha sex med kvinnor oavsett om de identifierar sig som gay, straighta eller bi. Män som identifierar sig som straighta tänder inte på bögsex.

Det är vad studien visar. I stora drag.

På vilket sätt skulle det vara av hjälp och intresse i Tinder-tråden menar du? Är det en uppmaning till kvinnor att öppna upp även för kvinnor på Tinder?
Citera
2021-06-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Du länkar till en studie och hoppas på att inte bli synad, va?

Studien visar att kvinnor i större utsträckning tänder på samkönat sex (det som i studien kallas bisexuellt sex - men som i själva verket är homosex antar jag) än män. Kvinnor går igång på att se kvinnor ha sex med kvinnor oavsett om de identifierar sig som gay, straighta eller bi. Män som identifierar sig som straighta tänder inte på bögsex.

Det är vad studien visar. I stora drag.

På vilket sätt skulle det vara av hjälp och intresse i Tinder-tråden menar du? Är det en uppmaning till kvinnor att öppna upp även för kvinnor på Tinder?

Poängen är att kvinnor inte vet själva vad de attraheras av, finns liknande studier om ämnet från samma universitet, om du googlar.

Och hjälp och intresset i Tinder-tråden är naturligtvis att man ska strunta i alla dina spammande inlägg här då du mest sprider desinformation åt män som är rent kontraproduktivt och inte hjälper män över huvud taget. Både för din egen skull, då du pissar bort en stor del av ditt liv och för mäns skull, som är i behov av råd som är förankrade i verkligheten.
Citera
2021-06-06, 15:57
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Poängen är att kvinnor inte vet själva vad de attraheras av, finns liknande studier om ämnet från samma universitet, om du googlar.

Och hjälp och intresset i Tinder-tråden är naturligtvis att man ska strunta i alla dina spammande inlägg här då du mest sprider desinformation åt män som är rent kontraproduktivt och inte hjälper män över huvud taget. Både för din egen skull, då du pissar bort en stor del av ditt liv och för mäns skull, som är i behov av råd som är förankrade i verkligheten.

Av vad jag kunde utläsa från länkad text så står det inget om att "kvinnor inte vet vad de själva tänder på". Studien visar att det kvinnor tänder på att inte på samma sätt hänger samman med vår sexuella läggning på samma sätt som den gör hos män. Kvinnor är vidare i sin kåthet så att säga. Det är vad studien visar. Och ansvarig för studien säger att anledningarna till att kvinnor mestadels ligger heterosexuellt troligen är andra än rent sexuella.

Gaaawd. Och snark.

Men visst, vi säger att det är läckert när Peter 36 går till proffsfotagrafen och fixar skolfoton och lägger upp på Tinder. Jag, och flera andra kvinnor, tänder egentligen på det. Bara att vi själva inte vet om det. Skulle fittaktiviteten mätas när Peter 36 dyker upp i finskjorta så skulle kåtometern slå i taket. Pling, pling! Men ändå så vänstrar vi. För vi vet inte vad vi gillar och tänder på. Visst. Vi säger så.

Verklighetsförankrade råd FTW!
Senast redigerad av empoisonne 2021-06-06 kl. 16:32.
Citera
2021-06-06, 17:17
Medlem
Citat:
Av vad jag kunde utläsa från länkad text så står det inget om att "kvinnor inte vet vad de själva tänder på". Studien visar att det kvinnor tänder på att inte på samma sätt hänger samman med vår sexuella läggning på samma sätt som den gör hos män. Kvinnor är vidare i sin kåthet så att säga. Det är vad studien visar. Och ansvarig för studien säger att anledningarna till att kvinnor mestadels ligger heterosexuellt troligen är andra än rent sexuella.

Gaaawd. Och snark.

Det finns vetenskapligt stöd för att kvinnor är sämre på att veta vad de attraheras av eller kommer att säga politiskt korrekt-bullshit som inte har någon förankring i verkligheten. Vi kan titta på ytterligare en:

Citat:
We identified 132 peer- or academically-reviewed laboratory studies published between 1969 and 2007 reporting a correlation between self-reported and genital measures of sexual arousal, with total sample sizes of 2,505 women and 1,918 men. There was a statistically significant gender difference in the agreement between self-reported and genital measures, with men (r = .66) showing a greater degree of agreement than women (r = .26)

https://www.researchgate.net/publica..._Meta-Analysis

Det finns även studier på att kvinnors attraktionsnivå för olika utseenden på män förändrar sig med ägglossningscykeln, där man föredrar mer klassiskt maskulina drag (skägg, muskler, definierade käkben) när det närmar sig ägglossning och bäst tid för att bli gravid medan samma preferens inte är lika stark under övriga tiden på cykeln. Men det här är sån skit som en intellektuellt hederlig man bara hade googlat sig själv till medan du sitter och bitchar och whinar om det istället eftersom din primitiva kvinnohjärna resonerar med känslor istället.

Kvinnors uttalade preferenser förändrar sig med sina hormonnivåer och de säger sig vara attraherade av en sak men deras könsorgan och handlingar brukar se helt annorlunda ut. Så det är tämligen irrelevant för män att höra vad du har att säga här.

Citat:
Men visst, vi säger att det är läckert när Peter 36 går till proffsfotagrafen och fixar skolfoton och lägger upp på Tinder. Jag, och flera andra kvinnor, tänder egentligen på det. Bara att vi själva inte vet om det. Skulle fittaktiviteten mätas när Peter 36 dyker upp i finskjorta så skulle kåtometern slå i taket. Pling, pling! Men ändå så vänstrar vi. För vi vet inte vad vi gillar och tänder på. Visst. Vi säger så.

Verklighetsförankrade råd FTW!

Lustigt att du är den som pratar om try-hard när du ägnar ett långt stycke åt att försöka förlöjliga ett argument med halmgubbar.
Men du visar ju bara att du bara likt andra kvinnor resonerar med känslor för du blev kränkt av att få lite kritik och att du faktiskt inte ens läst vad jag skrev tidigare. Du är även ett bra exempel på att ensamma kvinnor sällan mognar med åldern.

Men du tänker ju såklart här på Peter 36 som en ful jävel.
Så det är liksom skit samma om en Peter 36 gått till en proffsfotograf. Är han ful får han ändå inte många kvinnor som sveper höger på honom och är han snygg så får han det oavsett om han tagit en toaselfie, gått till en proffsfotograf eller vad som helst. Poängen är att det kvittar.

På samma vis blir inte män mer kåt på en fet gammal kärring i joggingskor bara för att hon har en bild i klänning och högklockat från röda mattan vid filmfestivalen i Cannes - hon är liksom en fet gammal kärring i alla fall. Kvinnor är inte särskilt annorlunda på den biten heller så sådan skit kvittar.

Så sen vilseleder du män till att tro att de bör lägga någon större energi på att se till att bilderna inte är på något grodperspektiv och annan löjlig skit som varken kommer göra bu eller bä.

Bli bara snygg så är resten skit samma - så pass enkelt är det faktiskt.
Senast redigerad av ArielGoldbergstein 2021-06-06 kl. 17:22.
Citera
2021-06-06, 18:06
Medlem
Castles avatar
Vad jag har läst i ämnet om bilder för dejting är det så att män mest tittar på hur kvinnorna ser ut. Kvinnor däremot ser mer på vad bilden säger om dig. Tittar på kläder, omgivning, uttryck, etc och använder sitt kvinnliga sinne för att avgöra mer om personen, de läser mellan raderna mer alltså. Sen tittar de så klart mycket på utseende också.
Den bild på Tinder som jag fått flest positiva kommentarer om ser man inte mig särskilt tydligt, jag är ganska liten del. Däremot ser man andra intressanta saker runtom som säger något om mig.

Sen är ett annat mänskligt fenomen att man bedöms från den sämsta aspekten. Så har man 4 bilder där man ser ut som en vältränad högstatusmodell i lyxiga miljöer, och en bild där man dödar en liten hundvalp så är det den sista man bedöms efter.
Senast redigerad av Castle 2021-06-06 kl. 18:12.
Citera
2021-06-06, 18:18
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Det finns vetenskapligt stöd för att kvinnor är sämre på att veta vad de attraheras av eller kommer att säga politiskt korrekt-bullshit som inte har någon förankring i verkligheten. Vi kan titta på ytterligare en:

https://www.researchgate.net/publica..._Meta-Analysis

Jag vet att du väldigt gärna vill påvisa att kvinnor i allmänhet inte vet vad vi tänder på. Att vi drar till med något PK som låter bra eller så har vi liksom ingen aning om vad som väter trosan. Och visst, du kan söka på nätet och hitta studier som styrker din tes. I det här fallet har du hittat en studie som gjorts för kunna utvärdera metoder för att behandla sexuella dysfunktioner och parafilier.

Återigen så missar du målet. På vilket sätt är det här av intresse för Tinder-tråden?

Citat:
Det finns även studier på att kvinnors attraktionsnivå för olika utseenden på män förändrar sig med ägglossningscykeln, där man föredrar mer klassiskt maskulina drag (skägg, muskler, definierade käkben) när det närmar sig ägglossning och bäst tid för att bli gravid medan samma preferens inte är lika stark under övriga tiden på cykeln. Men det här är sån skit som en intellektuellt hederlig man bara hade googlat sig själv till medan du sitter och bitchar och whinar om det istället eftersom din primitiva kvinnohjärna resonerar med känslor istället.

Är det någon här som påstått att kvinnor inte påverkas av den hormonella cykeln? Vad sitter jag och gnäller om menar du? Ibland kan man (ja, det har hänt mig några gånger) gå genom herrparfymavdelningen på Åhléns City och bli lite kåt bara för att det luktar man. Och då fattar man vilken tid på månaden det är.

Men tänk så finurligt det är ändå. Kvinnan borde då rimligen vara ännu bredare i sitt svepande och sin kåthet eftersom preferenserna varierar beroende på ovulationen.

Vad exakt är det i det jag hittills har skrivit i tråden som skulle vara känsloresonemang menar du? Jag diskuterar utifrån egna erfarenheter, mina egna och andra kvinnors åsikter.

Men nåväl; så här är det. Tinder är en dejtingapp. Dejting handlar om attraktion, intresse, kåthet, förälskelse och kärlek. Något som baseras på känslor. För bövelen! Det är inte en linjär ekvation som kan lösas med formler. Den här diskussionen har jag haft så många gånger jag inte ids gå in i den igen. Så. Känslor kan inte bortses från när sådana här ting diskuteras.

Citat:
Kvinnors uttalade preferenser förändrar sig med sina hormonnivåer och de säger sig vara attraherade av en sak men deras könsorgan och handlingar brukar se helt annorlunda ut. Så det är tämligen irrelevant för män att höra vad du har att säga här.

Eftersom jag pratar med ett stort antal kvinnor (i åldrarna 25-60) om hur de går till väga i sållningsprocessen när de nätdejtar så borde det vara intressantare än hur fittan reagerar när kvinnor ser sexuellt material. En del män tycker att det är intressant med ett kvinnligt perspektiv. Andra tycker att det är intressantare med mindre studier som styrker den egna tesen. Inte heller det här är något nytt.

Citat:
Lustigt att du är den som pratar om try-hard när du ägnar ett långt stycke åt att försöka förlöjliga ett argument med halmgubbar.
Men du visar ju bara att du bara likt andra kvinnor resonerar med känslor för du blev kränkt av att få lite kritik och att du faktiskt inte ens läst vad jag skrev tidigare. Du är även ett bra exempel på att ensamma kvinnor sällan mognar med åldern.

Vänligen länka till inlägg där jag "resonerar med känslor". Bild eller det hände inte. Det var f.ö. inte jag som använde begreppet try-hard. Läs om, läs rätt.

Är det inte snarare så att det är du som slajdar runt på känslokanten när du gör förklenande uttalanden, dessutom felaktiga sådana, om min person i syfte att förringa det jag skriver? Är inte det sådant man börjar med när man inte har så mycket annat att komma med?

Jag tror att du kände efter lite extra när du kände att jag är autistisk, ensam och pissar bort "en stor del av mitt liv" (här på Flashan antar jag att du menar) på att ge råd till män. 1,65 inlägg om dagen är inte en stor del av mitt liv. Jag vet inte hur långsamt du skriver, men för mig går det rätt snabbt. Så. Det är inte en vansinnigt stor del av mitt liv som läggs här. Jag är heller inte vare sig autistisk eller ensam. Nåväl; som så många gånger tidigare sagt så är inte jag topic i tråden så det här får diskuteras annorstädes.

Citat:
Men du tänker ju såklart här på Peter 36 som en ful jävel.
Så det är liksom skit samma om en Peter 36 gått till en proffsfotograf. Är han ful får han ändå inte många kvinnor som sveper höger på honom och är han snygg så får han det oavsett om han tagit en toaselfie, gått till en proffsfotograf eller vad som helst. Poängen är att det kvittar.

Nej, jag tänker att Peter 36 är en vanlig dödlig person. En sådan som du och jag. Han kan vara snygg, medioker eller ful (och allt där emellan). Oavsett vad så ser det skumt ut med bilder tagna av en proffsfotograf. Det är min, och andras, åsikt. Du tycker annat. Gott så.

Snygga män får fler likes på grund av sitt utseende och kan därför kosta på sig att ha sämre bilder, ja. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det här. Senast för några timmar sedan faktiskt. Tom Hardy skulle kunna ha en riktig mug shot från när han blivit plockad för rattfylla och se ut som Humpty Dumpty när han sitter på muggen och skiter och ändå få likes pga är Tom Hardy. Så är det. Det här är inget scoop.

Citat:
På samma vis blir inte män mer kåt på en fet gammal kärring i joggingskor bara för att hon har en bild i klänning och högklockat från röda mattan vid filmfestivalen i Cannes - hon är liksom en fet gammal kärring i alla fall. Kvinnor är inte särskilt annorlunda på den biten heller så sådan skit kvittar.

Är det någon som har sagt något annat?

Citat:
Så sen vilseleder du män till att tro att de bör lägga någon större energi på att se till att bilderna inte är på något grodperspektiv och annan löjlig skit som varken kommer göra bu eller bä.

Bli bara snygg så är resten skit samma - så pass enkelt är det faktiskt.

Tinder är snabbt och ytligt. Och det är många män som har anskrämligt dåliga bilder. Så jo, det finns mycket man kan göra åt bilderna. Bland annat undvika grodperspektiv, toabilder, dåligt ljus etc.

"Bli snygg" är alltså ditt råd? Är inte det typ det sämsta rådet man kan komma med? En del kommer liksom aldrig att bli snygga. Är det inte bättre att försöka göra det bästa av situationen?
Senast redigerad av empoisonne 2021-06-06 kl. 18:51.
Citera
2021-06-06, 18:58
Medlem
Citat:

Det var jag som nämnde try-hard och det står jag fast vid. Däremot inte i syfte att förlöjliga någon utan för att säga hur det uppfattas av de kvinnor jag pratat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in