2021-06-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Tom Hardy skulle kunna ha en riktig mug shot från när han blivit plockad för rattfylla och se ut som Humpty Dumpty när han sitter på muggen och skiter och ändå få likes pga är Tom Hardy. Så är det. Det här är inget scoop.

Bra att du har förstått det, för det här är egentligen det enda relevanta här.

Citat:
"Bli snygg" är alltså ditt råd? Är inte det typ det sämsta rådet man kan komma med? En del kommer liksom aldrig att bli snygga. Är det inte bättre att försöka göra det bästa av situationen?

Ja, det är exakt vad mitt råd är.

Och att "göra det bästa av situationen" är absolut inte att delta i ett spel som man inte kan vinna från första början. Att "göra det bästa av situationen" är inte att pissa bort tid och energi i livet på saker som inte spelar någon roll i alla fall och att försöka ta några bilder som kommer göra varken bu eller bä.

Man bör inte slösa sin tid på ett ytligt medium som Tinder över huvud taget om man som man inte tillhör den lilla skara av män som får någon action.
Kvinnor betraktar 80% av alla män som oattraktiva, de översta 10% av män får drygt 58% av kvinnors likes på dejtingappar medan andra studier visat att kvinnor bara gillar 4,5% av mäns profiler.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775719301104

Det finns bättre saker en man kan göra med livet än att slösa den på att ge bekräftelse åt kvinnor som mestadels redan har oförtjänt mycket luft. Det leder bara till en existens av frustration och är inte produktivt någonstans och inbilla sig att det blir något mirakel ifall man knäpper bilder som inte är i grodperspektiv.

Att däremot fokusera på att träna och äta hälsosamt så man bygger upp en grym fysik, ägna sig åt bättre grooming, ser till att gå runt med en solbränna och förbättrar sitt utseende eller att bygga en karriär och dra in pengar osv. är däremot saker som kan göra en stor skillnad. Inte bara i form av kvinnor i sitt liv men för sitt välmående, energi och ekonomi. Har man fortfarande inte utseendet kan man ha bättre lycka genom att boka VIP-bord på nattklubbar och få mer kontakt med ytliga hoes än vad man får på Tinder.

Ett annat alternativ är helt enkelt att ge upp det ytliga över huvud taget då Tinder av sin natur är riktat mot just kortsiktighet och ytlighet, vilket främst attraherar den sorts kvinnor som inte är lämpliga för ett långvarigt förhållande. Och bubbelprat-formatet framkallar mest basala konversationer som inte alls är så organiskt som om du träffar en tjej genom umgängeskretsen eller från någon hobby du sysslar med. Mer traditionella kvinnor är mindre benägna att vara på appen från första början eller blir snart äcklade av det ytliga formatet.

Att sen en äldre barnlös singelkvinna som du själv tycks vara besatt av den, visar väl bara på min poäng.
Citera
2021-06-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Det var jag som nämnde try-hard och det står jag fast vid. Däremot inte i syfte att förlöjliga någon utan för att säga hur det uppfattas av de kvinnor jag pratat med.

Ja, och jag håller med om att det är try hard men i slutändan är det ju faktiskt skit samma och irrelevant i det stora hela. Tillhör ditt utseende eliten på appen så får du mängder av brudar i alla fall.

Bara att titta på bisarra tryhard-killar som varit med i Paradise Hotel och Ex on the beach. De var try hard även innan de var med där och hade brudar.

https://static.cdn-expressen.se/images/2d/7f/2d7f283857c446679e6c62bee2180ed4/annan/314@60.jpg

Ser man ut som den här killen på Tinder så får man ändå likes. Trots allt try hard med kepan bakfram, noppade ögonbryn, några tatueringar för att verka cool och nån tillgjord pose med sängkammarblick.
Senast redigerad av ArielGoldbergstein 2021-06-06 kl. 19:39.
Citera
2021-06-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Ja, och jag håller med om att det är tryhard men i slutändan är det ju faktiskt skit samma och irrelevant i det stora hela. Tillhör ditt utseende eliten på appen så får du mängder av brudar i alla fall.

Bara att titta på bisarra tryhard-killar som varit med i Paradise Hotel och Ex on the beach. De var try-hard även innan de var med där och hade brudar.

https://static.cdn-expressen.se/images/2d/7f/2d7f283857c446679e6c62bee2180ed4/annan/314@60.jpg

Ser man ut som den här killen på Tinder så får man ändå likes. Trots allt tryhard med kepan bakfram, noppade ögonbryn, några tatueringar för att verka cool och nån tillgjord pose med sängkammarblick.
Ja, nu är han i en annan ålderskategori än mig och jag varken kan eller tänker jämföra mig med honom eftersom jag är typ 20 år äldre. Det jag märker däremot är att de äldre kvinnorna, och då menar jag typ redan från 30+ vill hellre se mindre attityd och mer av vem du själv är...om du förstår. Då fungerar en mer avslappnad still där du visar vem du är, inte där du försöker stå och se tuff och kaxig ut. Menar inte att fördöma bilden du visade utan vill belysa skillnaderna.

Om du följt tråden så vet du att jag får min beskärda del av damer utifrån min egen strategi. Försök hitta en identitet som du trivs i och förmedla den i bilderna.
Senast redigerad av Farzan73 2021-06-06 kl. 19:54.
Citera
2021-06-06, 19:45
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Bra att du har förstått det, för det här är egentligen det enda relevanta här.

Jag har skrivit det, ptja kanske, ett femtiotal gånger i tråden.

Citat:

Ja, det är exakt vad mitt råd är.

Är inte det ett ännu sämre råd än att anlita en proffsfotograf?

Citat:
Och att "göra det bästa av situationen" är absolut inte att delta i ett spel som man inte kan vinna från första början. Att "göra det bästa av situationen" är inte att pissa bort tid och energi i livet på saker som inte spelar någon roll i alla fall och att försöka ta några bilder som kommer göra varken bu eller bä.

Tinder är inte för alla. Så är det. Och även det har jag sagt x antal gånger, men nu är det trots allt Tinder vi diskuterar och nu kom ett konkret förslag om att anlita en professionell fotograf för att få bilder med bättre kvalitet att använda i sagda app.

Vill du diskutera allmänna svårigheter på dejtingmarkanden så bör det troligtvis göras annorstädes.

Citat:
Man bör inte slösa sin tid på ett ytligt medium som Tinder över huvud taget om man som man inte tillhör den lilla skara av män som får någon action.
Kvinnor betraktar 80% av alla män som oattraktiva, de översta 10% av män får drygt 58% av kvinnors likes på dejtingappar medan andra studier visat att kvinnor bara gillar 4,5% av mäns profiler.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775719301104

Och det här har vi hört till leda. Rundgång much? Nu diskuterades emellertid ett konkret förslag.

Citat:
Det finns bättre saker en man kan göra med livet än att slösa den på att ge bekräftelse åt kvinnor som mestadels redan har oförtjänt mycket luft. Det leder bara till en existens av frustration och är inte produktivt någonstans och inbilla sig att det blir något mirakel ifall man knäpper bilder som inte är i grodperspektiv.

Det är ingen som har sagt att mirakel kommer att inträffa. Däremot finns det män som har fruktansvärt dåliga bilder. Och jodå, nog är det några som skulle hjälpas av bättre bilder.

Citat:
Att däremot fokusera på att träna och äta hälsosamt så man bygger upp en grym fysik, ägna sig åt bättre grooming, ser till att gå runt med en solbränna och förbättrar sitt utseende eller att bygga en karriär och dra in pengar osv. är däremot saker som kan göra en stor skillnad. Inte bara i form av kvinnor i sitt liv men för sitt välmående, energi och ekonomi. Har man fortfarande inte utseendet kan man ha bättre lycka genom att boka VIP-bord på nattklubbar och få mer kontakt med ytliga hoes än vad man får på Tinder.

Även det här har jag sagt x antal gånger. I den här tråden och andra. Att träna och ta hand om sig är inte att simpa. Det är en investering man gör i sig själv. Likaså att fokusera på karriär (eller åtminstone sitt arbete).

Och ja, de som inte är snygga men har annat som tilltalar (särskilt goda sociala skills) lyckas bättre IRL än på Tinder. Även det här har jag sagt ett tjatigt antal gånger. Och att män med god ekonomi (nu pratar vi riktigt god) får kvinnor är inte heller någon nyhet.

Citat:
Ett annat alternativ är helt enkelt att ge upp det ytliga över huvud taget då Tinder av sin natur är riktat mot just kortsiktighet och ytlighet, vilket främst attraherar den sorts kvinnor som inte är lämpliga för ett långvarigt förhållande. Och bubbelprat-formatet framkallar mest basala konversationer som inte alls är så organiskt som om du träffar en tjej genom umgängeskretsen eller från någon hobby du sysslar med. Mer traditionella kvinnor är mindre benägna att vara på appen från första början eller blir snart äcklade av det ytliga formatet.

Tinder är en snabb och ytlig app. Så är det. Men nog händer det att folk hookar upp och på riktigt tycker om varandra och så blir det något mer bestående.

Och så de här föreställningarna om vilken sorts kvinnor (och män) som tindrar. I stort sett alla kvinnor (och män) jag känner som under Tinders livstid varit singlar har provat appen vid något tillfälle. Det är inte längre något knulligt och skämmigt att nätdejta. Jag vet inte vilka kretsar du rör dig i, men det är liksom något de flesta singlar har testat på och pratar öppet om. För de allra, allra flesta är det ett komplement till det som sker till IRL.

Och ja, många ledsnar. Av olika orsaker. Ytligheten, stressen i att man förväntas svara upp så snabbt, meningslösa konvos, många vill bara ha lite tillfälligt kul etc.

Citat:
Att sen en äldre barnlös singelkvinna som du själv tycks vara besatt av den, visar väl bara på min poäng.

Äldre, javisst. Men vi ska alla förhoppningsvis den vägen vandra. Du med. Forever young finns inte. Och; vad vet du om mitt liv?

PS. Det här med att vara och slajda i känslokanten, va. Nu har du skenat rakt in i känslosmeten. Du kan liksom inte låta bli att fjärta ur dig något om min persona i syfte att förklena och förringa. Stor humor.
Senast redigerad av empoisonne 2021-06-06 kl. 20:37.
Citera
2021-06-06, 19:57
Medlem
jjujjus avatar
Fy fan vad ni tragiska män utan självkännedom är tröttsamma som inte fattar att kvinnor inte vill ha er för att ni suger. Ni hade inte blivit bortvalda annars. Kan ni inte bara göra något åt saken eller hålla käften? (Hitta det som inte är bra med er själva och fixa det)

Det är ungefär som om att en person skulle gå till jobbet och få höra utav chefen att den inte sköter sitt jobb väl, men ändå sitta och gnälla över att den inte blir befodrad. Idioter, se er i spegeln! Ni misslyckas utav en anledning, eller möjligtvis flera.

Varenda en som har gnällt som en fitta i denna tråden har en losermentalitet, det syns förmodligen i ert miserabla ansikte också, därför swipear kvinnorna vänster!
Citera
2021-06-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Fy fan vad ni tragiska män utan självkännedom är tröttsamma som inte fattar att kvinnor inte vill ha er för att ni suger. Ni hade inte blivit bortvalda annars. Kan ni inte bara göra något åt saken eller hålla käften? (Hitta det som inte är bra med er själva och fixa det)

Det är ungefär som om att en person skulle gå till jobbet och få höra utav chefen att den inte sköter sitt jobb väl, men ändå sitta och gnälla över att den inte blir befodrad. Idioter, se er i spegeln! Ni misslyckas utav en anledning, eller möjligtvis flera.

Varenda en som har gnällt som en fitta i denna tråden har en losermentalitet, det syns förmodligen i ert miserabla ansikte också, därför swipear kvinnorna vänster!
Har väl sällan sett mer gnäll i så få meningar så jag då vet var du står
Senast redigerad av Farzan73 2021-06-06 kl. 20:03.
Citera
2021-06-07, 01:47
Medlem
https://youtube.com/shorts/5GOf_F4httI?feature=share

Sorligt att en sån tjej misslyckas på Tinder. Hon får matchningar med snygga killar med skägg och tatueringar mellan 20--40 års åldern men det rinner bara ut i sanden av nån anledning.
Citera
2021-06-07, 09:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
https://youtube.com/shorts/5GOf_F4httI?feature=share

Sorligt att en sån tjej misslyckas på Tinder. Hon får matchningar med snygga killar med skägg och tatueringar mellan 20--40 års åldern men det rinner bara ut i sanden av nån anledning.
Fyfan vad tragiska sådana kvinnor utan självkännedom är. Tröttsamt att hon inte fattar att män inte vill ha henne för att hon suger. Hon hade inte blivit bortvald annars. Kan hon inte bara göra något åt saken eller hålla käften?
Citera
2021-06-07, 12:32
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
För min del, och de jag med pratat om saken, så går studiobilder bort. Av ovan nämnda anledning. Så ja, en neutral selfie eller passfoto skulle troligen funka bättre hos många svepare.

Citat:
Enda undantaget är det när det är foton tagna i jobbsammanhang (man ser att det är en presentationsbild tagen för att ligga på jobbets hemsida etc) eller om vederbörande faktiskt är någon slags fotomodell. Vad gäller det sistnämnda så ska väl inte det flashas för mycket. Jag såg en snubbe som hade fotat en reklamtavla i tunnelbanan där han själv var med. Det funkade.

Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Ytterligare exempel
Du har en vimsig kvinna här i tråden som ger en like till en som hade tagit en selfie av sig brevid en reklamposter med sig själv.
Men en vanlig mugshot framifrån och från sidan på samma person hade inte fått like.

Vimsig säger du. Vänta, vad? Är det du eller jag som är vimsig? Eller är det bara så att du har en Satans otur när du läser?

Se ovan citerade inlägg. Precis så skrev jag.

Snubben på reklamtavlan var ett exempel för att illustrera en profil jag såg och där jag tycker att det funkade att visa upp att man modellar. Jag minns inte riktigt, men jag tror att det var en reklam för någon av sportkedjorna. Det var inte en selfie, det var en bild på en reklamtavla i tunnelbanan. Precis som jag skrev. Ingenstans att jag skrivit att det var en selfie, att han inte skulle ha fått en like om han haft en s.k. mug shot eller att han fick en like överhuvudtaget. Det fick han inte eftersom han inte är min typ. Men - ett bra sätt att visa att man modellar. Dessutom ett bra sätt att visa helkropp.

Tvärtom så har jag skrivit att en neutral selfie/passfoto/mug shot/vad man nu vill kalla dem troligen funkar bättre hos många svepare eftersom det är något skumt med vuxna människor som i privat regi går till en professionell fotograf.

Varför sitter du här och hittar på en massa strunt?
Citera
2021-06-07, 14:15
Bannlyst
Citat:
Vimsig säger du. Vänta, vad? Är det du eller jag som är vimsig? Eller är det bara så att du har en Satans otur när du läser?

Se ovan citerade inlägg. Precis så skrev jag.

Snubben på reklamtavlan var ett exempel för att illustrera en profil jag såg och där jag tycker att det funkade att visa upp att man modellar. Jag minns inte riktigt, men jag tror att det var en reklam för någon av sportkedjorna. Det var inte en selfie, det var en bild på en reklamtavla i tunnelbanan. Precis som jag skrev. Ingenstans att jag skrivit att det var en selfie, att han inte skulle ha fått en like om han haft en s.k. mug shot eller att han fick en like överhuvudtaget. Det fick han inte eftersom han inte är min typ. Men - ett bra sätt att visa att man modellar. Dessutom ett bra sätt att visa helkropp.

Tvärtom så har jag skrivit att en neutral selfie/passfoto/mug shot/vad man nu vill kalla dem troligen funkar bättre hos många svepare eftersom det är något skumt med vuxna människor som i privat regi går till en professionell fotograf.

Varför sitter du här och hittar på en massa strunt?
"Jag såg en snubbe som hade fotat en reklamtavla i tunnelbanan där han själv var med. Det funkade"
Ja du är vimsig.

Så mao han fick inte en like men om han hade varit din typ hade han fått det för att det var en "rolig bild".
Hade han varit din typ och bara haft mugshot så hade han inte fått en like från dig, har jag rätt?
Citera
2021-06-07, 14:25
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
"Jag såg en snubbe som hade fotat en reklamtavla i tunnelbanan där han själv var med. Det funkade"
Ja du är vimsig.

Så mao han fick inte en like men om han hade varit din typ hade han fått det för att det var en "rolig bild".
Hade han varit din typ och bara haft mugshot så hade han inte fått en like från dig, har jag rätt?

Ja, han själv var med på reklamtavlan. Och, jag det är ett bra sätt att tala om att man är modell. Om man nu prompt så vill göra. Du kan inte plocka en mening ur dess kontext. Förstår du nu?

Svårt att svara på. Jag högrade de som intresserade mig. Och aldrig någon som bara hade en bild. Bra urval av bilder och bra bio + min typ = högrande. Om ingen bio fanns så behövdes ett mycket bra urval av bilder. Men mug shot framför stageade bilder hos proffsfotografen. Alla dagar i veckan.
Citera
2021-06-07, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ja, han själv var med på reklamtavlan. Och, jag det är ett bra sätt att tala om att man är modell. Om man nu prompt så vill göra. Du kan inte plocka en mening ur dess kontext. Förstår du nu?

Svårt att svara på. Jag högrade de som intresserade mig. Och aldrig någon som bara hade en bild. Bra urval av bilder och bra bio + min typ = högrande. Om ingen bio fanns så behövdes ett mycket bra urval av bilder. Men mug shot framför stageade bilder hos proffsfotografen. Alla dagar i veckan.

Svårt att svara på...... Gaaaahxzcxxzc det är en ja eller nejfråga.
Och så plockar du själv ett citat som var en del i ett längre resonemang kring att ni inte vet vad ni vill.
Utan det är ert känslomässiga tillstånd i just den stunden som avgör.
Förutom alla andra faktorer.
Det går mao inte att förhålla sig till detta kaos som man så därför skall man inte försöka blidka er törst på underhållning och bekräftelse.
Och hönshjärnan jag skrev till är ytterligare ett exempel på förvirrad kvinna, vilket jag gav personligt exempel på.
Män skall inte jobba hårdare, eller vara try hards.
Tvärtom kvinnor ska börja jobba hårdare annars ska vi se till att ni blir ensamma på ålderns höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in