Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Knixet är att även bland gruppen alfa finns det bättre och sämre. Om hon nu bara träffar en alfa innebär inte det att han är perfekt. Det finns säkert en ännu bättre alfa. En del kvinnor har enorma kravlistor och det kan räcka med en liten grej för att en man ska falla bort. T ex. han var 1,79 lång och inte över 1,80 som är hennes längdkrav. I övrigt kan han ha alla pusselbitar men han fallerar på en och då faller han helt.
Sedan ska vi heller inte glömma att många alfa dissar tjejer efter ett tag.
Vad gäller 1%. Det är inte lätt att bara utifrån Tinder bedöma om någon är alfa samt uppfyller ens krav i övrigt. Det beror på hur väl informativ profilen är. Många profiler (även från s.k. alfa) är mindre bra och sållas säkerligen bort redan vid svajpandet.
Grejen med hela Tinder, som jag tror många glömmer, är att det ska gå fort samt handlar om "numbers". När du svajpar lägger du i princip 0,5-1-2 sekunder på att bedöma om någon är intressant eller inte. Har du då dessutom en mängd killar (som tjejer har), då kan de snabbt bli många som rasslar förbi. Självklart finns då risken att du svajpar bort flera riktigt bra killar.
// CC
En grej jag spånat på som är en bakdel med snygga killar är att eftersom dom levt på sitt utseende så länge så har dom haft 0 anledning att utveckla en personlighet. Intelligensen måste ligga på 0, dom lär inte ha utvecklat en enda hobby, originell tanke eller ha något som helst unikt världsperspektiv. Ungefär som filmen zoolander. En snygg kille behöver ju inte ens utveckla pungkulor, (mod alltså), karaktär eller tjock hud. Det är förmodligen därför som tjejer förvisso väljer dessa män, men också därför som tjejer konstant byter ut dessa män. Det blir ju aldrig långvarigt. Tjejer knullar ju typ 300 pers per år och dumpar dessa män som om dom vore skräp, dessa s.k ”alfa” män är ju totalt disponibla.
Hade jag varit en ful kille MAO på Tinder så hade jag nog provat att använda min pung. Prova debattera kanske, något svårt ämne som alla dessa snygga män helt enkelt är för dumma och fega för att ta i. Då kanske man kan konkurrera?
Lägg en ”SD 2022” i bion? Du lär väl få typ 500 högerswipes då med ”kränkta” snygga tjejer som kände sig nödgade att tala om för dig att du är nazist. Thats your time to shine. Flexa dina balls då, visa att du kan stå för dina åsikter. Visa att till skillnad från en snygg tonårsmodell så har du lite hår på pungen.