Citat:
Ursprungligen postat av
bitamin-CE
Herrejösses kvinna en enkel fråga och du kommer med en A4 lång utläggning utan att ens svara på den.
Man behöver inte se risig ut om man inte är en kriminell knarkare som inte sköter hygienen.
Vilka främst är klientelet som hamnar på mugshots.
Men det är inte bilder från polisarresten jag syftar på.
Mugshot är en enkel bild framifrån och från sidan. Med blank bakrund.
Neutral blick.
Samma person.
Jag vet redan hur du tänker men det är alltid kul att se er kvinnor måla in er i ett hörn.

Jag svarade på frågan. Studiobilder tagna hos en fotograf signalerar att det är något knas på vederbörande. Som sagt; vilken vuxen människa går till en professionell fotograf för att fota sig själv?
Med mug shot avses vanligtvis en bild där en person precis plockats in av snuten och inte är till sin fördel. Om det är en neutral ansiktsbild, typ ett passfoto, du menar hade du kunnat uttrycka dig annorlunda.
För min del, och de jag med pratat om saken, så går studiobilder bort. Av ovan nämnda anledning. Så ja, en neutral selfie eller passfoto skulle troligen funka bättre hos många svepare.
Sedan finns det säkerligen de som tycker att det är helfräckt att Peter 36 har klätt sig fint, kammat håret lite extra och gått till ett proffs.