2021-06-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Då är han en sådan typ som gillar röka gräs och hänga med blattar!

Nä. Jag ville trolla Tinder som uppmanar till upplysta bilder. Gick hur bra som helst

Men jackan var snygg (RIP). Det gör mycket.
Citera
2021-06-06, 11:22
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Man vet att snubben har en psykisk störning när han tagit ansiktsbilder på sig själv inne i badrummet.

Och om han har flera olika bilder på sig själv i olika vinklar (inne i badrummet) så förstår man graden utav störningen.

Haha! Ja, ansiktsbilder i dålig belysning med luren täckandes delar av ansiktet och fotsvampskrämer (det har jag själv sett) och tomma toarullar på handfatet. Och fyra stycken i olika vinklar.
Citera
2021-06-06, 11:38
Medlem
- "Kan du lägga upp en kroppsbild också?"

- "Efter din kuk"

Men hon med läste på karolinska institutet, så jag borde vetat bättre!

Lesson learned; be inte om kroppsbilder, uppenbarligen..

Såg ursöt och snäll ut
Citera
2021-06-06, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Mug shot implicerar att personen i fråga på bilderna ser lite halvrisig och bister ut?

Jag, och många andra, har redan diskuterat fenomenet dåliga bilder här i tråden. Det finns folk, jag kan mestadels tala om manliga profiler, som har anskrämligt dåliga bilder. Bilder som i stort sett alla som är med på banan borde fatta att man inte lägger upp om man vill väcka intresse. Orkar inte riktigt upprepa mig igen men en kort sammanfattning:

-grodperspektivet (inte ens sydkoreanska fotomodeller med en hals och käklinje att dö för kommer till sin rätt så)
-badrumsselfies med Ajaxflaskor, krämer, blöta handdukar och annat plotter
-spegelselfies som avslöjar stök och pantflaskor etc i hemmet (ja, alla har stundtals stök i hemmet, men det är inget man lägger upp på nätet)
-upclosebilder där man ens inte ser hela ansiktet
-tio bilder med exakt samma ansiktsuttryck, det enda som skiljer åt är kläderna
-bilder med dålig komposition
-bilder med märkligt ljus där vederbörande ser ut som en leukemisk vampyr
-bilder med kroppshållning hösäck

Människor som lägger upp den där typen av bilder har noll känsla för estetik. Och nej, det handlar inte om att simpa/göra sig till/spela någon annan bara för att man lägger upp bilder som inte är som ovan nämnt.

Vad gäller studiobilder så är det för det första något jävligt skumt med vuxna människor som går till en fotograf och fotar sig själva. Vem gör ens det? Jag tycker till och med att det är skumt med människor som går dit och tar familjeporträtt. Jag kan köpa att man tar dit sina småbarn i syfte att ta bilder att ge bort till släkten. Hur skulle sådana bilder kunna användas på ett casual sätt i nätdejtingsyfte? "Hej, hej! Här sitter jag och är finklädd på en stol och fotografen!" Skulle inte tro det.

Till och med med de sämre mobilkamerorna så går det att ta bilder som funkar i nätdejtingsammanhang. Det handlar om att ha casual bilder som visar personen i olika situationer, bra komposition och bra ljus och inget jävla plotter och stök.

Sedan är det, som ungefär en miljon gånger tidigare sagt, så att Tinder är snabbt och ytligt och personer som är fotogeniska och snygga kan kosta på sig att ha sämre bilder.
Herrejösses kvinna en enkel fråga och du kommer med en A4 lång utläggning utan att ens svara på den.

Man behöver inte se risig ut om man inte är en kriminell knarkare som inte sköter hygienen.
Vilka främst är klientelet som hamnar på mugshots.
Men det är inte bilder från polisarresten jag syftar på.

Mugshot är en enkel bild framifrån och från sidan. Med blank bakrund.
Neutral blick.
Samma person.

Jag vet redan hur du tänker men det är alltid kul att se er kvinnor måla in er i ett hörn.
Citera
2021-06-06, 13:35
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Herrejösses kvinna en enkel fråga och du kommer med en A4 lång utläggning utan att ens svara på den.

Man behöver inte se risig ut om man inte är en kriminell knarkare som inte sköter hygienen.
Vilka främst är klientelet som hamnar på mugshots.
Men det är inte bilder från polisarresten jag syftar på.

Mugshot är en enkel bild framifrån och från sidan. Med blank bakrund.
Neutral blick.
Samma person.

Jag vet redan hur du tänker men det är alltid kul att se er kvinnor måla in er i ett hörn.

Jag svarade på frågan. Studiobilder tagna hos en fotograf signalerar att det är något knas på vederbörande. Som sagt; vilken vuxen människa går till en professionell fotograf för att fota sig själv?

Med mug shot avses vanligtvis en bild där en person precis plockats in av snuten och inte är till sin fördel. Om det är en neutral ansiktsbild, typ ett passfoto, du menar hade du kunnat uttrycka dig annorlunda.

För min del, och de jag med pratat om saken, så går studiobilder bort. Av ovan nämnda anledning. Så ja, en neutral selfie eller passfoto skulle troligen funka bättre hos många svepare.

Sedan finns det säkerligen de som tycker att det är helfräckt att Peter 36 har klätt sig fint, kammat håret lite extra och gått till ett proffs.
Citera
2021-06-06, 13:38
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
vilken vuxen människa går till en professionell fotograf för att fota sig själv?
Någon som verkligen inte kan få till en dejt! 😂
Citera
2021-06-06, 13:43
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Någon som verkligen inte kan få till en dejt! 😂

Det. Eller att man har något kognitivt kaiko going on. Troligtvis en kombination.

Den här totala oförståelsen för hur man ska och inte ska framställa sig, va.
Citera
2021-06-06, 13:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag svarade på frågan. Studiobilder tagna hos en fotograf signalerar att det är något knas på vederbörande. Som sagt; vilken vuxen människa går till en professionell fotograf för att fota sig själv?
Du använder inte LinkedIn?
Citera
2021-06-06, 13:47
Medlem
Citat:
Sedan finns det säkerligen de som tycker att det är helfräckt att Peter 36 har klätt sig fint, kammat håret lite extra och gått till ett proffs.

Peter med finkammat hår har tagit ett "skolfoto" och lagt upp på Tinder
Citera
2021-06-06, 13:51
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du använder inte LinkedIn?

På LinkedIn är majoriteten av bilderna fotade genom arbetsgivarens försorg. Det är bilder som sedan är sökbara på nätet.

Tror du att folk har klätt upp sig i dräkt eller kostym och ställt sig hos en fotograf med armarna i kors och ser förtroendeingivande ut och betalar ur egen ficka?

Som jag tidigare skrev så är undantaget foton man ser är tagna i ett jobbsammanhang.
Citera
2021-06-06, 13:51
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Peter med finkammat hår har tagit ett "skolfoto" och lagt upp på Tinder

Exakt så!
Citera
2021-06-06, 13:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Det. Eller att man har något kognitivt kaiko going on. Troligtvis en kombination.

Den här totala oförståelsen för hur man ska och inte ska framställa sig, va.
Precis! Vi får hoppas att dessa krejzy typer inte läser denna tråden för då blir det svårare för kvinnor att hålla reda på dom och swipea vänster (om dom ändrar sina profiler och börjar se ”normala” ut) så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in