2021-06-02, 19:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tyckte du sa att du hade släppt det? Guess not. Arg? Jag summerade bara ditt inlägg, jag blir inte arg över att någon tycker annorlunda. När du får för dig att göra ett semantiskt djupdyk istället för att hålla dig till ämnet får du dock leva med att det påpekas. Huruvida det du skriver är fakta kan vi låta vara osagt.

.

Semantisk djupdyk är när någon ifrågasätter vad någon annan menar med offensiva prestationer som inte innefattar mål eller assist. Ok

Hållit mig till ämnet hela tiden men sanningen blev ju för svår för dig när du ertappades med rena felaktigheter. Noterar hursomhelst att vissa i tråden vill ha kvar bartendersfightern Martin ”inte sjunga nationalsången” Olsson efter sommaren, samt att en skadebenägen Augustinsson och Bengtsson som tillhör en klubb i nivå med Örebro SK inte kan utkonkurreras av en svensk som ryktats till City, Napoli eller Ajax. Denne svenskens framgångar beror nämligen på att en annan back vid namn Bart möjliggjort hans framgångar, dessutom är han usel defensivt (inga belägg).
Citera
2021-06-02, 19:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Semantisk djupdyk är när någon ifrågasätter vad någon annan menar med offensiva prestationer som inte innefattar mål eller assist. Ok

Hållit mig till ämnet hela tiden men sanningen blev ju för svår för dig när du ertappades med rena felaktigheter. Noterar hursomhelst att vissa i tråden vill ha kvar bartendersfightern Martin ”inte sjunga nationalsången” Olsson efter sommaren, samt att en skadebenägen Augustinsson och Bengtsson som tillhör en klubb i nivå med Örebro SK inte kan utkonkurreras av en svensk som ryktats till City, Napoli eller Ajax. Denne svenskens framgångar beror nämligen på att en annan back vid namn Bart möjliggjort hans framgångar, dessutom är han usel defensivt (inga belägg).

Gick bra det där med att släppa diskussionen. Alltså; att du över huvud taget behöver ifrågasätta vad det individuella spelet i offensiven kan innefatta utöver mål+assist säger väl exakt allt man behöver veta om ditt till synes obefintliga kunnande om ens de mer grundläggande aspekterna av sporten? Att du sedan med detta som utgångspunkt går balls out med ett av de mest märkliga inläggen jag läst här på senare tid cementerar det hela.

Inga belägg? Det är ju du som är så förtjust i statistik (vilket förstås inte är så konstigt - hur ska man annars kunna bedöma en spelare man aldrig sett spela själv) så varför tar du inte och kollar upp just hans defensiva statistik och meddelar mig vad den säger? Kanske går den tvärtemot det jag själv tycker mig ha sett. I'll hold my breath osv.

Alltid spännande att se hur tankegångarna går hos någon som baserar sitt omdöme om fotbollsspelare enkom på Silly Season-rykten. Dvs den genomsnittlige svenske soffsupportern. Det är du alltså, om något var otydligt.

EDIT: Sen kan det ju tilläggas att han, som jag sagt tidigare, är duktig offensivt. Det är även därför han genererar intresse. Begåvad är han, tveklöst.

Sen bör det även poängteras att jag aldrig kallat Gudmundssons defensiv för "usel" - det är ditt ordval. Jag sa att han är svag defensivt.
Senast redigerad av Korder 2021-06-02 kl. 19:55.
Citera
2021-06-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Du borde skicka en e-post till Man City, Napoli och Rb Leipzig om detta innan de gör misstag och hostar upp pengar för denna odugling, möjligen kan du skicka ett tips om Martin Olsson också, han skulle kunna lära Pep ett och annat om försvarsspel.
Citera
2021-06-02, 20:55
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Gick bra det där med att släppa diskussionen. Alltså; att du över huvud taget behöver ifrågasätta vad det individuella spelet i offensiven kan innefatta utöver mål+assist säger väl exakt allt man behöver veta om ditt till synes obefintliga kunnande om ens de mer grundläggande aspekterna av sporten? Att du sedan med detta som utgångspunkt går balls out med ett av de mest märkliga inläggen jag läst här på senare tid cementerar det hela.

Inga belägg? Det är ju du som är så förtjust i statistik (vilket förstås inte är så konstigt - hur ska man annars kunna bedöma en spelare man aldrig sett spela själv) så varför tar du inte och kollar upp just hans defensiva statistik och meddelar mig vad den säger? Kanske går den tvärtemot det jag själv tycker mig ha sett. I'll hold my breath osv.

Alltid spännande att se hur tankegångarna går hos någon som baserar sitt omdöme om fotbollsspelare enkom på Silly Season-rykten. Dvs den genomsnittlige svenske soffsupportern. Det är du alltså, om något var otydligt.

EDIT: Sen kan det ju tilläggas att han, som jag sagt tidigare, är duktig offensivt. Det är även därför han genererar intresse. Begåvad är han, tveklöst.

Sen bör det även poängteras att jag aldrig kallat Gudmundssons defensiv för "usel" - det är ditt ordval. Jag sa att han är svag defensivt.

Dina inledningsrepliker är lika förutsägbara varje gång. På tal om djupdyk i dynga, ta det lugnt nu. Din ilska känns ända hit. Du hade fel uppenbarligen och jag förstår att det gör ont att motbevisas och inse att man har totalt fel. Soffsupporter skulle jag nog beskriva en random snubbe på Flashback som anser sig veta bättre än talangscouter från världens bästa klubbar. Sedan har du förövrigt ett riktigt lömskt sätt att förvrida orden på och föra diskussioner, om du börjar om från början så kanske du förstår. Men jag tvivlar på det.

Du menade att Gabriel har sina offensiva prestationer att tacka Bart Hintum för när han (Bart) spelar vänsterback i en 3 eller 4-backslinje medan Gabriel är LW. Här hade du grovt faktamässigt och statistiskt fel dessutom. Dels har Gabriel varit renodlad vänsterback vid majoriteten av sin poängskörd och dels har majoriteten av poängen gjorts med Hintum som mittback. Här börjar det skava för dig och du börjar plötsligt hävda att du aldrig pratat om poängproduktion när du talar om "offensiva prestationer". Då frågar jag snällt och simpelt vad du menade med offensiva prestationer isåfall som Bart möjliggjort för Gabriel som inte har med poängproduktion att göra där jag gav konkreta exempel på vad du kanske menar. Men du lyckas inte besvara det utan avleder diskussionen genom att hävda att jag inte håller mig till ämnet. Uppenbarligen blev det för jobbigt för dig att fångas på bar gärning med rena faktafel. Sedan är du otroligt oärlig i ditt sätt att argumentera, du har än sålänge inte kunnat presentera vad Bart gjort för att möjliggöra Gabriels offensiva prestationer? Självklart förstår gemene man att det inte enbart innefattar mål + assist men det var DU som hävdade att Gabriels "prestationer" (fortfarande oklart vad du menar med det) beror på Bart Van Hintum. Som sagt vilka prestationer har Hintum möjliggjort som inte innefattar assist eller mål? Följt upp defensivt? Vilken mittback gör inte det i ett lag?

Sedan betvivlar jag inte att Gabriel har en del brister men ryktena som omgärdat honom finns av en anledning, alltså en av våra mest talangfulla vänsterbackar därute som presterat i en bra liga förtjänar att omnämnas i svenska landslagssammanhang. Som jag skrev tidigare, i höst när Martin Olsson (förhoppningsvis) pensionerat sig så vill jag se Gabriel konkurrera om en plats med Augustinsson och Bengtsson. Vi ska inte glömma att Augustinsson var väldigt offensivt lagd i FCK och stod för mycket assist där också, defensiven kan alltid tränas.
Citera
2021-06-02, 22:19
Medlem
Korders avatar
Okej okej. Nu styckar jag in detta i delar, besvarar ordentligt och lägger i spoiler då alla citat tar sån jävla plats. Sen är detta avslutat från min sida - tror inte andra är så intresserade av att läsa detta.

Senast redigerad av Korder 2021-06-02 kl. 22:32.
Citera
2021-06-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Problemet med Jansson är väl att hans brister som spelare syns extremt mycket om man spelar offensivt med en högt stående backlinje, som Sverige gjorde i nations league. Då försvinner alla hans styrkor helt och han blir på pubbnivå. Jansson är en klassisk fysiskt tung mittback som är stark i nickdueller, men rätt långsam i spelvändningar, så vill man få ut det mesta av honom känns en lågt stående backlinje som enda valet. Inte speciellt konstigt att Jansson varit en riktigt bra mittback i Championship, då den klassiska brittiska fotbollen älskar mittbackstyper som Jansson. Jansson är ju en sämre version av Olof Mellberg, om man säger som så.

Du har inte sett särskilt många minuter med Brentford i år va?

Edit: Sen är det klart. Om Sverige vill spela så naivt som man gjorde mot Portugal är kanske inte Pontus Jansson det bästa alternativet... Men å andra sidan tror jag inte att det finns särskilt många mittbackar som trivts i en sådan match (med det sagt var Jansson riktigt kass den samlingen).
Senast redigerad av J.G.R 2021-06-03 kl. 09:20.
Citera
2021-06-03, 10:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Du har inte sett särskilt många minuter med Brentford i år va?

Edit: Sen är det klart. Om Sverige vill spela så naivt som man gjorde mot Portugal är kanske inte Pontus Jansson det bästa alternativet... Men å andra sidan tror jag inte att det finns särskilt många mittbackar som trivts i en sådan match (med det sagt var Jansson riktigt kass den samlingen).

PJ är anledningen till att vi åkte ur Division A i Nations League.

Ska jag vara riktigt ärlig dock så var Danielson inte sitt vanliga jag mot Finland. 100% stabil i defensiven, vilket dock kan förväntas mot ett lag som Finland. Bolltappen mindre bra däremot. Annars är Danielsons spel med boll en av hans stora fördelar mot både PJ och Helander. Frågan är det är miljonerna som spökar eller om uppladdningen i Covid-Kina helt enkelt varit för dålig. Han har trots allt spelat 5 matcher i ligan, jämfört med Allsvenskans 8.

Danielson tokhyllad av Kim och Tolle för sina ledaregenskaper, en bit som VNL inte excellerar i samt något Janne Andersson värderar högt.

Är bolltappen borta mot Armenien är saken biff, fortsätter dem blir det nog PJ.
Citera
2021-06-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Vad tror vi om elvan mot Armenien? Gissar på

Olsen
Lustig, Lindelöf, Danielson, Bengtsson
S Larsson, Ekdal, Olsson, Forsberg
Isak, Kulusevski

Antagligen för tidigt för Ludde, Ponne eller Helander att kliva in.
Blir den här elvan. Claesson in istället för Seb i andra halvlek.
Citera
2021-06-04, 13:42
Medlem
Robin Olsen
Lustig Lindelöf Danielson Bengtsson
Larsson Ekdal Olsson Forsberg
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.
Citera
2021-06-04, 14:24
Medlem
https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2021/06/herr-startelvan-i-em-genrepet/

Hade inte Joakim Nilsson lämnat samlingen? Med på bänken enligt förbundet.
Citera
2021-06-04, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Robin Olsen
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.

Intressant startelva är spänd mot matchen i morgon .
Citera
2021-06-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Robin Olsen
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.
Tröttsamt med Kulusevski på anfall. Riktigt synd att han dansade en vår i Parma och nu tror alla att han är en toppspelare när han bara mäktat med fyra mål och tre assist i Italiens bästa lag, samtidigt har Svanberg som alla kan hålla med om är en ytterst medioker talang gjort fem mål och två assist i kassa Bologna. Kulusevski har ingenting i en svensk startelva att göra. Hellre då Berg som ju i alla fall hade gjort en tio strutar eller liknande i ett lag som Juventus. Lustig känns också oerhört tröttsamt. Tinnerholm hade bidragit med mycket mer än både han och Krafth. Larsson borde också pensionerats från landslaget men får starta för att han springer mycket och alltid ställer upp på intervjuer.
Senast redigerad av TheNerfHerder 2021-06-05 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in