Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Dina inledningsrepliker är lika förutsägbara varje gång. På tal om djupdyk i dynga, ta det lugnt nu. Din ilska känns ända hit.
Att anklaga motparten för att vara emotionell kan vara det tröttaste av alla vardags-ad hominem på internet. Andra gången du försöker nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Du hade fel uppenbarligen och jag förstår att det gör ont att motbevisas och inse att man har totalt fel.
Ouff, hört talas om projicering?
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Soffsupporter skulle jag nog beskriva en random snubbe på Flashback som anser sig veta bättre än talangscouter från världens bästa klubbar.
Menar du att "talangscouter från världens bästa klubbar" har sagt att han är stark defensivt? Annars är detta ännu en halmdocka från din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Sedan har du förövrigt ett riktigt lömskt sätt att förvrida orden på och föra diskussioner, om du börjar om från början så kanske du förstår. Men jag tvivlar på det.
Än en gång - hört talas om projicering? Det är du som vrider ord och försöker lägga ord i munnen på mig - konstant. Genomskinligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Du menade att Gabriel har sina offensiva prestationer att tacka Bart Hintum för när han (Bart) spelar vänsterback i en 3 eller 4-backslinje medan Gabriel är LW. Här hade du grovt faktamässigt och statistiskt fel dessutom. Dels har Gabriel varit renodlad vänsterback vid majoriteten av sin poängskörd och dels har majoriteten av poängen gjorts med Hintum som mittback. Här börjar det skava för dig och du börjar plötsligt hävda att du aldrig pratat om poängproduktion när du talar om "offensiva prestationer". Då frågar jag snällt och simpelt vad du menade med offensiva prestationer isåfall som Bart möjliggjort för Gabriel som inte har med poängproduktion att göra där jag gav konkreta exempel på vad du kanske menar. Men du lyckas inte besvara det utan avleder diskussionen genom att hävda att jag inte håller mig till ämnet. Uppenbarligen blev det för jobbigt för dig att fångas på bar gärning med rena faktafel. Sedan är du otroligt oärlig i ditt sätt att argumentera, du har än sålänge inte kunnat presentera vad Bart gjort för att möjliggöra Gabriels offensiva prestationer? Självklart förstår gemene man att det inte enbart innefattar mål + assist men det var DU som hävdade att Gabriels "prestationer" (fortfarande oklart vad du menar med det) beror på Bart Van Hintum. Som sagt vilka prestationer har Hintum möjliggjort som inte innefattar assist eller mål? Följt upp defensivt? Vilken mittback gör inte det i ett lag?
Oj, här var det många galenskaper. Vad jag skrev var att van Hintums starka defensiva jobb har möjliggjort Gudmundssons starka offensiva bidrag då den sistnämnde inte har det defensiva ansvar en spelare på hans position i normala fall har. Sen är det inte bara van Hintum som täcker för Gudmundsson, men det är han som är den störst bidragande orsaken.
"Dels har Gabriel varit renodlad vänsterback vid majoriteten av sin poängskörd och dels har majoriteten av poängen gjorts med Hintum som mittback" - inget annat har påståtts. Det är en en gång din presumtiva och felaktiga tolkning av vad "offensiva prestationer" innebär som ligger till grunden för dina tokerier. Du tror att det är mål+assist jag åsyftade. Det är det inte. Jag åsyftar hans generella offensiva bidrag - det faktum att Gudmundsson har en mycket högre utgångspunkt än normalt för hans position. Det faktum att han inte rör sig så mycket på egen tredjedel. Det faktum att han hela tiden (bildligt talat) finns tillgänglig i det offensiva spelet och kommer till så många inläggssituationer och andra pass in på sista tredjedelen. Hans delaktighet i offensiven är abnormal för en ytterback, och detta har funkat tack vare utmärkt backup.
Än en gång - att jag ska behöva förklara att en spelares offensiva bidrag består av mer än mål + assist är helt sjukt, och man kan undra varför jag ens bemödar mig att svara inlägg på den nivån.

Lite därför detta blir mitt sista inlägg i "diskussionen" också. Vidare blir det bisarrt att föra en diskussion med dig när du aldrig har sett honom spela. Jag kan inte göra annat än meddela vad jag själv har sett - då du inte själv har sett honom finns det inga punkter vi kan diskutera rörande hans prestationer. Det blir bara att jag säger vad jag tycker, och sen får du sitta och säga "ok" eller "jag tror dig inte". Givande. Än en gång, vill du ha ett ben att stå på här så får du åtminstone kika upp hans statistik. Jag blev själv nyfiken efter att ha frågat dig om statistiken, och av vad jag kan finna så är det väldigt tydligt att Gudmundsson varit svag bakåt även rent statistiskt. Kanske ännu mer så än jag själv tyckt.
Vidare kan vi vända på det; tror du att det är Gudmundssons fem assist som har gjort att det rapporteras om utländskt intresse, eller tror du det är hans allmänna bidrag i det offensiva spelet? Fnula på den. Det är den viktigaste frågan i detta inlägg, och om du kommer fram till den logiska slutsatsen att det är det sistnämnda som utgör intresset, så bör du med den insikten kunna se varför din argumentation i denna diskussion är knas.
Sen kan du gärna släppa alla dina otaliga argumentationsfel om du faktiskt menar att du är seriös. För jag har då inte tagit dig seriöst för fem öre på grund av din sandlådestil och behandlat dig därefter, men vi kan ha hederliga diskussioner framöver om du inte inleder med faktafel och halmdockor - varvid dessa två aspekter sedan utgör grunden för din tes om att det är
jag som far med faktafel och är "oärlig". Enbart fult och transparent. Fast jag kanske bara är grinig nu som påpekar det?
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Sedan betvivlar jag inte att Gabriel har en del brister men ryktena som omgärdat honom finns av en anledning, alltså en av våra mest talangfulla vänsterbackar därute som presterat i en bra liga förtjänar att omnämnas i svenska landslagssammanhang. Som jag skrev tidigare, i höst när Martin Olsson (förhoppningsvis) pensionerat sig så vill jag se Gabriel konkurrera om en plats med Augustinsson och Bengtsson. Vi ska inte glömma att Augustinsson var väldigt offensivt lagd i FCK och stod för mycket assist där också, defensiven kan alltid tränas.
Japp, Gudmundsson är mycket talangfull och kan mycket väl bli en landslagsspelare framöver. Ska han spela som vänsterback i Jannes landslag behöver han dock förbättra sitt defensiva arbete markant först. Fram till dess är han snarare aktuell som vänsterytter, där konkurrensen dock är hårdare och där även andra spelare som är utanför A-landslaget i dagsläget (tänker då främst på Jesper Karlsson) alltjämt går före. Det är inte en situation som är helt olik den Kulusevski befinner sig i - en Gudmundsson 3.0 vad gäller talang men som också har lidit av att han inte har det defensiva spel som behövs i rollen (i hans fall som högerytter), utan där han snarare borde spela i anfallet i Sverige om han ska vara med. Varken han eller Gudmundsson passar särskilt bra i spelsystemet, helt enkelt. I Kulusevskis fall är han ju dock på en så pass hög nivå rent allmänt att han omöjligen kan förbises, förstås.