2021-06-03, 19:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jo, det har slagit mig.

I ett ”Bevingat boende” månne?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-06-03 kl. 19:31.
Citera
2021-06-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där har satt myror i huvudet även på mig. Vem fan skulle sitta 2 timmar och lyssna på sådant? Tydligen har ett möte ändå ägt rum, men att det har gått till på det sättet HD menar - det tror jag inte ett dugg på.

HD har säkert uttryckt till SD en önskan att slippa Lena. Men kan det juridiskt kan kallas anstiftan till mord? Det har jag svårt att tro. Men att nu både Lena och SD är borta - hur tacklar HD det, hon med sina klena nerver som åker in på psyk så fort något går henne emot. Som är ute och cachar som om ingenting har hänt. (Vad vi vet)

Hur SD tagit sitt liv (hängning, skjutning) är för mig ovidkommande. Han är död, det räcker, såvida ingen annan har hjälpt honom på traven.

Det som är intressant är om SD har lämnat någon typ av förklaringsbrev efter sig. Som han skrev uti fall att han skulle dömas, vilket han nog inte alls räknade med. Det måste ha blivit en chock för honom.

Det fetade och lite tillägg.
Ja, det mötet kan hon redogöra för, enligt henne själv. Det finns ingen som kan säga emot (LW är ju död)..

När HD sen vittnar i TR (B2705-18, H*Anna Da*vidsson, från 1 timme och 18 minuter in i förhöret då CO förhör HD) bekräftar HD att hon haft messkontakt med LW några dagar senare och LW vill berätta mer. HD vill, förståeligt, inte ha mer kontakt ang. det ämnet så tillvida hon inte kommer över där och då när HD:s mamma B.A är där och också får hörs vad LW har att säga.
Sen säger HD, spontant, att hon inte minns om LW var över och berättade något inför henne och mamman B.A... Hur kan man inte komma ihåg den saken??

Jag hoppas med att det finns någon form av förklaringsbrev eller liknande. Tiden får väl utvisa det.

Jag önskar inte att HD ska må dåligt och behöva psykiatrisk vård och farmakologiska insatser för att dämpa symtomen. Och det finns bara en väg att gå i det läget och det är att säga sanningen! Hon kommer inte att kunna behålla sans och vett som vilar på lögn eller undanhållande av fakta.
Med tanke på den påfrestning vem som helst skulle må dåligt av kan antas att hon är under psykiatrins vingar nu?

Det ligger inte en hund begraven här, snarare en hel kull.
Citera
2021-06-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desas
Är det helt orimligt att SD ringt HD när han fått reda på domen? Dom pratar en kort stund och HD förstår vart det lutar. Det kan mycket väl vara HD som ringer 112 med frågan och klargör var SD befinner sig. En tanke bara bland alla andra...

Det är ett möjligt scenario. Det kan vara så att SD har hotat att begå självmord vid en fällande dom, och när HD inte får tag i SD efter att domen förkunnats så ringer hon 112.
Citera
2021-06-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Hanna kanske planterade DNA och blod från SD på/till Lena! HD kanske hade sin pappa till hjälp! Kanske pappan insåg att SD måste bort från sin "flicka"! O.s.v. Tror att ingen kan med 100 % säkerhet kan garantera att SD var GM. Om nu Hannas pappa hade ihjäl SD, kan någon säga varför? Han hade ju i sådana fall blivit av med SD genom Hovrättsdomen! Hd skulle ju slippa se SD på 12 av de 18 åren han fick. Det kan väl t.o.m. vara pappan som tog livet av både Lena och SD för att få ett slut på de plågor som man ständigt orsakat HANS flicka. Nu, fick det vara nog. Till slut orkar man inte mer och agerar därefter.
Jag lyssnade förra året på HD:s pappas inspelade vittnesmål. Min första reaktion var enbart från dennes röstläge som gav ett onormalt lugnt intryck. Speciellt när det handlar om MORD och ens egen dotter finns med i dess närhet! Hur skulle man som pappa reagera efter alla otrohetsturer som SD haft med Lena som drabbade dottern HD. När det väl uppdagades för pappan då planerade han säkert hur han skulle få bort SD från HD. Det fanns ju gott om tid att ”fundera”. Lyssna själv på pappans vittnesmål.

SDs blod fanns inte på LWs kropp.
LWs blod fanns däremot på insidan av plösen på SDs sko.

SDs sperma fanns på en liten fläck på LWs kjol och mikroskopiska mängder av SDs DNA fanns på en av LWs ringar.
Citera
2021-06-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och inte kul för hans fru och barn heller.

Fru!...skilde de sig inte år 2017? Hon var ju otrogen mot Stefan innan skilsmässan.
Citera
2021-06-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför är sättet SD tog livet av sig på intressant, menar du?

Frågan var inte till mig men jag svarar ändå.

Det är väl intressant i den bemärkelsen att det går lättare att spekulera i om varför polisen först misstänkte mord om man vet sättet...
Samt så kan man fundera vidare på om det ändå kan ha varit mord. Om de kan ha misstagit sig.

Sen kan man naturligtvis tycka att det är gamaktigt, respektlöst och smaklöst att spekulera kring detta. Men det är en annan diskussion.
Citera
2021-06-03, 20:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Där ser man vad olika man kan se. Blev förvånad efter Litenensams inlägg och kollade in bilden, nyfiken som jag är. Själv tycker jag att H ser fullständigt lugn och normal ut på den bilden, inte det minsta manisk.
Glad och nöjd efter mordet på varenda bild, ett sprudlande leende.
Citera
2021-06-03, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
[/b]

Det är ju möjligt om det handlar om hängning men knappast om skjutvapen varit inblandade (ambulanspersonalens säkerhet måste ju prioriteras i såna lägen. Operatören har ju bara inringarens ord att gå på).
Antar att den som ringde inte gjorde det via 112, pga Stefans tidigare fadäser, för att minimera pinsamheten, att den dömde hängde nerskiten, död.
Vi får vackert vänta på att HD gråter ut ( ) i någon veckotidning. Stora dottern hoppas jag kommer iväg på resan, hon lär inte återvända, iallafall inte till Hjärsta.
Citera
2021-06-03, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och inte kul för hans fru och barn heller.
Fina Famlljen Fasad köper nog en ny matta, ska du se, så skakar de lite på höger tå, drar sig vid näsan och går vidare. Mot nya burkar. Sjukt obehagliga, A#elssons.
Finns inhen logik att Soa satt med Steffe alla dagar, annat än för att ha koll på honom och på så sätt skydda barnbarnen och dottern. HD är medskyldig, det är orimligt annars.
HD som får en häst hos mamma och pappa när det är lite jobbigt efter mordet, Stefan tas emot ssom den förlorade sonen
Citera
2021-06-03, 20:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det fetade och lite tillägg.
Ja, det mötet kan hon redogöra för, enligt henne själv. Det finns ingen som kan säga emot (LW är ju död)..

När HD sen vittnar i TR (B2705-18, H*Anna Da*vidsson, från 1 timme och 18 minuter in i förhöret då CO förhör HD) bekräftar HD att hon haft messkontakt med LW några dagar senare och LW vill berätta mer. HD vill, förståeligt, inte ha mer kontakt ang. det ämnet så tillvida hon inte kommer över där och då när HD:s mamma B.A är där och också får hörs vad LW har att säga.
Sen säger HD, spontant, att hon inte minns om LW var över och berättade något inför henne och mamman B.A... Hur kan man inte komma ihåg den saken??

Jag hoppas med att det finns någon form av förklaringsbrev eller liknande. Tiden får väl utvisa det.

Jag önskar inte att HD ska må dåligt och behöva psykiatrisk vård och farmakologiska insatser för att dämpa symtomen. Och det finns bara en väg att gå i det läget och det är att säga sanningen! Hon kommer inte att kunna behålla sans och vett som vilar på lögn eller undanhållande av fakta.
Med tanke på den påfrestning vem som helst skulle må dåligt av kan antas att hon är under psykiatrins vingar nu?

Det ligger inte en hund begraven här, snarare en hel kull.

I förhöret läser CO från konversationen.
"LW: ...HD, han har svikit dej djupare än du förstår. Jag berättade inte allt.
HD: 1) Då berättar du det här och nu om du vill visa mej nån form av respekt.
LW: Ska jag komma över?
HD: 2) Nej du får skriva. 3) Vi tar det när vi ses."

CO fortsätter läsa:
"HD: 4) Hon kommer vara här, hon behöver inte vara med men kommer vara här hemma. Jag är inte intresserad av att höra något om ert sex.
LW: Nej, ska inte prata sex. När kommer hon?
HD: Hon är här nu. 5) Vill inte prata med dej. Är det något du vill berätta så gör du det 1) här och nu, sen vill jag inte veta mer. Annars ber jag dej visa mej respekt och värdighet och 8) inte skrika ut det här för hela världen."

Detta verkar vara några dagar efter "samtalet i soffan", enligt HD (tas med en nypa salt kanske då).

HD (från förhöret): Jag vill inte bara att hon säger det, 2) jag vill ha det i skrift, alternativt att 4) nån är med mej och lyssnar. Och här refererar jag till att 4) min mamma är hemma hos mej, och att hon kunde komma över. 6) Men sen minns jag inte om LW kommer eller inte. 7) Det vet jag inte.

Jaha. Vad ville HD?
1) Att LW skulle berätta?
2) Att LW skulle skriva?
3) Att de skulle ta det när de sågs?
4) Med ett typ vittne?
5) Men vad ville HD egentligen?
6) Ja, så var det säkert. Andra specifika saker kopplat till "samtalet i soffan" minns man.
7) Jepp.

I en annan del av förhöret säger HD, när hon får frågan om huruvida hon ville att det skulle undanhållas omvärlden att otroheten funnits att "jag hade nog mindre emot det, jag hade nog tyckt att det var skönt om det kom ut öppet" - typ, fritt från mitt minne.
Det stämmer inte riktigt med
8)

Jag har aldrig fått riktig kläm det detta (heller).
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-06-03 kl. 20:26.
Citera
2021-06-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Antar att den som ringde inte gjorde det via 112, pga Stefans tidigare fadäser, för att minimera pinsamheten, att den dömde hängde nerskiten, död.
Vi får vackert vänta på att HD gråter ut ( ) i någon veckotidning. Stora dottern hoppas jag kommer iväg på resan, hon lär inte återvända, iallafall inte till Hjärsta.

Ja om hon säljer sin historia så lär hon tjäna en hacka. Men det tror jag inte hon vill och jag hoppas verkligen hon inte kontaktas av media i detta syfte. Åtminstone inte inom det närmaste året.
Men det är nog att hoppas på för mycket.
En massa dokumentärer lär det ju bli. Den där slafsiga serien om svenska mord på trean eller vad det nu är för kanal kommer tyvärr säkert med nån medioker kvasiproduktion med värre hemmasnickrade psykologiska analyser än här i tråden.
Citera
2021-06-03, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Notera att jag skrev märkligt, inte intressant. Viss skillnad.
Fallet har fått stor uppmärksamhet i flera år nu och folk har hängt i tråden sedan den dagen LW anmäldes försvunnen.
Tycker att det är märkligt som sagt att ingen hittills vet något om hur SD valde den vägen han gjorde
Jag tycker det är ytterst intressant, hur han tagit sig av daga. Antagligen spektakulärt, han vill lämna avtryck, helt klart. Vi har sett hur han reagerar vid press, insikten att han inte kom undan måste ha gjort att det brunnit i skallen. Antagligen hade han rep och stege redo, bara att klättra upp och hoppa.
Tycker att allmänheten bör få veta hur han hittades, för att få stopp på spekulationerna. Det måste ändå vsra värre med tissel och tassel som leder till fullständiga felaktigheter. Fram med sanningen, annars kommer det bli det ena värre än det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in