2021-06-03, 16:49
Medlem
Sa ju att det var självmord.
Citera
2021-06-03, 16:50
Medlem
Utredningen kring SD död läggs ned.
https://www.na.se/artikel/polisen-lagger-ned-utredning-kring-hjarstamordarens-dod-vi-har-fatt-svaren-vi-vantat-pa
Citera
2021-06-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phalanopsis
Utredningen kring SD död läggs ned.
https://www.na.se/artikel/polisen-lagger-ned-utredning-kring-hjarstamordarens-dod-vi-har-fatt-svaren-vi-vantat-pa

Provläs NA till 17.41
Citera
2021-06-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Ja, verkligen, haha..! Har så sanslöst svårt att tro att HD skulle acceptera ett möte för det första och sen under så lång tid samt äta macka där också..
Skulle någon av er läsare/skribenter/tyckare föra samma sak?
I övrigt ser man ju i sms-konversationerna mellan LW och HD att:
A, HD vill inte ha kontakt med LW,
B, Om LW ändå insisterar så vill HD att någon annan ska vara med som är på HD:s sida s.a.s.

Det ovan nämnda styrks av att HD i övrigt uttrycker ilska/hat mot LW i kontakt med t.ex JG och sin kollega/chef M.T.

Sen har vi den lilla detaljen när HD får frågan;
- Har LW varit hemma i din nya bostad under de 2 månader som du bott där?
- Ehhh...Jag vet inte..man kanske borde veta det men jag vet inte, svarar HD.

Det är som sagt för mycket outrett och konstigt kring HD:s svar att det vore naivt att släppa det bara så där!
Sen att några gått all-in när det gäller SD:s skuld och den till slut fällande domen är givetvis helt OK, men att blunda för alla konstigheter kring HD låter sig inte göras även om jag unnar alla kämpar vila! 👍

Det där har satt myror i huvudet även på mig. Vem fan skulle sitta 2 timmar och lyssna på sådant? Tydligen har ett möte ändå ägt rum, men att det har gått till på det sättet HD menar - det tror jag inte ett dugg på.

HD har säkert uttryckt till SD en önskan att slippa Lena. Men kan det juridiskt kan kallas anstiftan till mord? Det har jag svårt att tro. Men att nu både Lena och SD är borta - hur tacklar HD det, hon med sina klena nerver som åker in på psyk så fort något går henne emot. Som är ute och cachar som om ingenting har hänt. (Vad vi vet)

Hur SD tagit sitt liv (hängning, skjutning) är för mig ovidkommande. Han är död, det räcker, såvida ingen annan har hjälpt honom på traven.

Det som är intressant är om SD har lämnat någon typ av förklaringsbrev efter sig. Som han skrev uti fall att han skulle dömas, vilket han nog inte alls räknade med. Det måste ha blivit en chock för honom.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-03 kl. 17:34.
Citera
2021-06-03, 17:02
Medlem
nonadas avatar
Från NA

– Det finns inte längre anledning att tro att ett brott har begåtts, säger Anna Maria Larsson, åklagare.

– Jag kommer inte att lämna så mycket detaljer. Vi har vidtagit en mängd utredningsåtgärder. Utredningen visar att det inte längre finns någon anledning att tro att något brott har begåtts.
Citera
2021-06-03, 17:03
Bannlyst
Så det var självmord?
Citera
2021-06-03, 17:08
Medlem
NA idag: Inga misstankar om brott bakom SDs död. Det var skönt att höra.

Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/inga-mordmisstankar-vid-stefan-davidssons-dod/
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-03 kl. 17:11.
Citera
2021-06-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Så det var självmord?

Ja.
Citera
2021-06-03, 17:13
Medlem
Ja men då var det som man trodde, självmord. Märkligt att det inte har kommit fram på vilket sätt han valde den utvägen. (Snacket på byn menar jag)

Smaklöst av Expressen att publicera bilden där LW och SD poserar tillsammans, det kan inte vara kul för hennes anhöriga
Citera
2021-06-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja men då var det som man trodde, självmord. Märkligt att det inte har kommit fram på vilket sätt han valde den utvägen. (Snacket på byn menar jag)

Smaklöst av Expressen att publicera bilden där LW och SD poserar tillsammans, det kan inte vara kul för hennes anhöriga

Varför är sättet SD tog livet av sig på intressant, menar du?
Citera
2021-06-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Sa ju att det var självmord.

Samma här. Jag började surra redan i samband med TR ang att SD inte skulle låta sig tas. Efter HR måste han ha varit betydligt mer osäker på utgången men han har nog haft självmord i huvudet ända sedan mordet. Som utväg, ifall att.
Senast redigerad av VigosRos 2021-06-03 kl. 17:33.
Citera
2021-06-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De åkte mot Folketorp 11.51 och samtalet till de gjorde till 112 var 12.10 (kan diffa på någon minut). Det innebär isf att samtalet var bara några minuter innan de var på plats.

Någon kan ha ringt från Folketorp för att kalla på ambulans... inte säkert att 112 fattade den kopplingen på minuten.

Eller menar Du att patrullen hör det via polisradion? Så kanske det är när jag tänker efter (länge sedan det tråkiga hände att man inte hade tillgång till den... förbaskade Rakel).
Tycker du kanske var rätt ute i ett tidigare inlägg där du skrev att det kan ha varit försvarsadvokaten som ringde ett direktnummer till polisen, och var oroad.

Jag tror så här:
SD har kontakt med försvarsadvokaten när domen kommer och har gått åt sidan, utom synhåll. En reaktion kan ha gjort fa orolig varpå han ringer upp polisen på direktnummer till någon. Detta kan ha skett 11.18 (den tiden måste ha kommit någonstans ifrån).

Patrull får direktiv att åka mot Folketorp, vad de vet då är oklart, om de fick reda på direkt att det kunde vara fara på färde eller fick höra det något antal minuter senare. De ringer upp 112 för att höra om något larm kommit in. Kanske för att förbereda sig.

Den eller de som var därute med SD kanske inget visste ännu men kan ha börjat undra och försökt leta reda på honom för att kolla hur det var.

Att en person delgavs misstanke kan ha varit för säkerhets skull då detta är så stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in