2021-06-03, 17:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Ja, verkligen, haha..! Har så sanslöst svårt att tro att HD skulle acceptera ett möte för det första och sen under så lång tid samt äta macka där också..
Skulle någon av er läsare/skribenter/tyckare föra samma sak?
I övrigt ser man ju i sms-konversationerna mellan LW och HD att:
A, HD vill inte ha kontakt med LW,
B, Om LW ändå insisterar så vill HD att någon annan ska vara med som är på HD:s sida s.a.s.

Det ovan nämnda styrks av att HD i övrigt uttrycker ilska/hat mot LW i kontakt med t.ex JG och sin kollega/chef M.T.

Sen har vi den lilla detaljen när HD får frågan;
- Har LW varit hemma i din nya bostad under de 2 månader som du bott där?
- Ehhh...Jag vet inte..man kanske borde veta det men jag vet inte, svarar HD.

Det är som sagt för mycket outrett och konstigt kring HD:s svar att det vore naivt att släppa det bara så där!
Sen att några gått all-in när det gäller SD:s skuld och den till slut fällande domen är givetvis helt OK, men att blunda för alla konstigheter kring HD låter sig inte göras även om jag unnar alla kämpar vila! 👍
Det har beskrivits tidigare i tråden.
HD misstänkte att SD hade en affär med LW (efter hotellspaning i Stockholm eller liknande) och konfronterade honom.
SD nekade.
HD gick då istället över till LW och konfronterade henne.
Hon medgav relationen.

Resten kan vara påhitt av av dem som vill svartmåla LW.
Dvs att LW tvingade HD att sitta och lyssna på sexdetaljer i två timmar.
Att hon berättade om blodigt sex i hela SD:s hus.
Sen om de åt mackor och drack te eller inte är det ingen som vet.
Att bjuda på något när man får oväntat besök är väl rätt normalt av LW.

Det som verkar bekräftat är att LW inte tvingade på HD någon info utan det var HD som tog initiativ till mötet och LW svarade sanningsenligt till skillnad från SD.
Citera
2021-06-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför är sättet SD tog livet av sig på intressant, menar du?
Notera att jag skrev märkligt, inte intressant. Viss skillnad.
Fallet har fått stor uppmärksamhet i flera år nu och folk har hängt i tråden sedan den dagen LW anmäldes försvunnen.
Tycker att det är märkligt som sagt att ingen hittills vet något om hur SD valde den vägen han gjorde
Citera
2021-06-03, 17:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det där har satt myror i huvudet även på mig. Vem fan skulle sitta 2 timmar och lyssna på sådant? Tydligen har ett möte ändå ägt rum, men att det har gått till på det sättet HD menar - det tror jag inte ett dugg på.

HD har säkert uttryckt till SD en önskan att slippa Lena. Men kan det kallas anstiftan till mord? Det har jag svårt att tro. Men att nu både Lena och SD är borta - hur tacklar HD det, hon med sina klena nerver som åker in på psyk så fort något går henne emot. Som är ute och cachar som om ingenting har hänt. (Vad vi vet)

Hur SD tagit sitt liv (hängning, skjutning) är för mig ovidkommande. Han är död, det räcker, såvida ingen annan har hjälpt honom på traven.

Det som är intressant är om SD har lämnat någon typ av förklaringsbrev efter sig. Som han skrev uti fall att han skulle dömas, vilket han nog inte alls räknade med. Det måste ha blivit en chock för honom.
Det verkar som om polisen inte har spärrat hans inloggningar.
Och inte heller beslagtagit hans elektroniska enheter.
Fanns det något brev är det nog raderat vid det här laget, på samma sätt som hans cacher är redigerade.
Citera
2021-06-03, 17:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Notera att jag skrev märkligt, inte intressant. Viss skillnad.
Fallet har fått stor uppmärksamhet i flera år nu och folk har hängt i tråden sedan den dagen LW anmäldes försvunnen.
Tycker att det är märkligt som sagt att ingen hittills vet något om hur SD valde den vägen han gjorde
Säg det som inte ska tystas ner.

Förväntad nedläggning av ärende, men flertal frågor hänger i luften eftersom polis har delgett vissa saker igår som är luddiga kring larm.
Vore även intressant att veta vad som gjorde att de la ner (efterlämnat brev, prelsvar obduktion osv).
En PT vore på sin plats utan att för den del bryta sekretess i ett flerårigt uppmärksammat rättsfall där dömd mördare smiter undan straff.
Det vinner nog pris i kategori skumraskaffärer i sin helhet. 😂
Citera
2021-06-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Samma här. Jag började surra redan i samband med TR ang att SD inte skulle låta sig tas. Efter HR måste han ha varit betydligt mer osäker på utgången men han har nog haft självmord i huvudet ända sedan mordet. Som utväg, ifall att.
Tycker bara synd om barnen. Hoppas ändå han skrev något brev eller dyl
Citera
2021-06-03, 18:25
Medlem
Hur är det möjligt att HD och SOA inte ens är misstänkta eller tom åtalade för skyddande av brottsling? HD framstår som oerhört skyldig och märklig i Tingsrätten och det gör ju även SOA.
Citera
2021-06-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Där ser man vad olika man kan se. Blev förvånad efter Litenensams inlägg och kollade in bilden, nyfiken som jag är. Själv tycker jag att H ser fullständigt lugn och normal ut på den bilden, inte det minsta manisk.

Håll för nedre halvan av ansiktet så ser du att leendet inte når ögonen. Samma sak på andra bilder på henne med SD från samma tid. Ser så forcerat ut.
Citera
2021-06-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja jag tänker nog lite tokigt. Ska försöka försvara mig lite ändå...

112 (operatören) är inte inblandade/vet om vad gäller patrullerna som är ute efter SD och som är på väg till Folketorp.
Inte förrän någon från polisen ringer och frågar om ev dödsfall. Jag tänker om 112 kontaktar ambulans först och att det sedan tar en stund innan de kontaktar polisen...

Det är ju möjligt om det handlar om hängning men knappast om skjutvapen varit inblandade (ambulanspersonalens säkerhet måste ju prioriteras i såna lägen. Operatören har ju bara inringarens ord att gå på).
Citera
2021-06-03, 18:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja men då var det som man trodde, självmord. Märkligt att det inte har kommit fram på vilket sätt han valde den utvägen. (Snacket på byn menar jag)

Smaklöst av Expressen att publicera bilden där LW och SD poserar tillsammans, det kan inte vara kul för hennes anhöriga

Och inte kul för hans fru och barn heller.
Citera
2021-06-03, 19:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Efter de här tre åren vet de exakt vem de kan lita på och vem de inte kan lita på.

Svårt för alla i familjen att dölja sej, samtidigt.
Det märks väl om nåt barn inte är i skolan till exempel. Och även om HD mfl inte litar på en person så kan denna person - och kanske särskilt denna person - dela info.
De är väl inte osynliga heller.
Citera
2021-06-03, 19:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tänker att det är konstigt att lasta åklagaren. SD var ju relativt välutbildad och borde vetat att åklagare är ett yrke och att ÅH inte var ute efter honom för något personligt. Men ok: är man uppriven så kanske det känns så?

Jag tycker att förhören med SD under TR präglas mycket av hans misstro emot och förakt för åkl. Han tar ofta tillfället i akt att ge gliringar och komma med tillrättavisningar. Är det nåt SD är så är det långsint, det är min absoluta uppfattning.
Jag tror han projicerade sitt missnöje med domslutet på åkl. och då i synnerhet på ÅH som han hatade, enligt egen uppgift.
Citera
2021-06-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Tycker du kanske var rätt ute i ett tidigare inlägg där du skrev att det kan ha varit försvarsadvokaten som ringde ett direktnummer till polisen, och var oroad.

Jag tror så här:
SD har kontakt med försvarsadvokaten när domen kommer och har gått åt sidan, utom synhåll. En reaktion kan ha gjort fa orolig varpå han ringer upp polisen på direktnummer till någon. Detta kan ha skett 11.18 (den tiden måste ha kommit någonstans ifrån).

Patrull får direktiv att åka mot Folketorp, vad de vet då är oklart, om de fick reda på direkt att det kunde vara fara på färde eller fick höra det något antal minuter senare. De ringer upp 112 för att höra om något larm kommit in. Kanske för att förbereda sig.

Den eller de som var därute med SD kanske inget visste ännu men kan ha börjat undra och försökt leta reda på honom för att kolla hur det var.

Att en person delgavs misstanke kan ha varit för säkerhets skull då detta är så stort.

Är det helt orimligt att SD ringt HD när han fått reda på domen? Dom pratar en kort stund och HD förstår vart det lutar. Det kan mycket väl vara HD som ringer 112 med frågan och klargör var SD befinner sig. En tanke bara bland alla andra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in